Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 1 - eliksiry: lista wszystkich

Zestawienie mikstur i sposoby ich odblokowania.

Na tej stronie znajdziesz listę wszystkich eliksirów dostępnych w grze Wiedźmin 1 i opis ich działania. W dalszej części znajdziesz miejsca i sposoby na zdobycie receptur w kolejnych rozdziałach.


Na tej stronie:


Lista wszystkich eliksirów i opis działania

  • Biały miód - spożyte eliksiry przestają działać i zostaje obniżony poziom zatrucia (toksyczności)
  • Biała Mewa - eliksir podstawowy. Jest to jedynie baza do wytworzenia silniejszych eliksirów, która działa jak mocny alkohol.
  • Czarna krew - rani potwory, które piją krew, a więc wszelkie trupojady, jak utopce czy graveiry oraz wampiry
  • Dekokt Raffarda Białego - natychmiast odnawia część zdrowia
  • Dzierzba - działa podobnie jak Czarna krew krzywdząc atakujących, jednak działa na każdy typ przeciwnika i nie rani ich, a powoduje u nich ból, który obniża parametry przeciwnika, szybkość i jego zdolność do wykonywania uników
  • Filtr Petriego - twoje znaki są silniejsze
  • Grom - eliksir podstawowy. Zadajesz większe obrażenia kosztem obniżenia pancerza
  • Jaskółka - eliksir podstawowy. Przyspiesza regenerację zdrowia - pasek odnawia się na twoich oczach. Zawsze posiadaj zapas
  • Kot - eliksir podstawowy. Pozwala widzieć w ciemności. Zawsze posiadaj zapas.
  • Las Mariborski - zwiększa pasek energii używanej do rzucania znaków
  • Pełnia - zwiększa maksymalną ilość punktów zdrowia
  • Pocałunek - przerywa Krwawienie i zwiększa odporność na nie
  • Powój - zapewnia odporność na kwas
  • Puszczyk - eliksir podstawowy. Przyspiesza odnawianie energii
  • Rosomak - zadajesz większe obrażenia, gdy poziom twojego zdrowia jest niższy niż 50%
  • Wierzba - większa odporność na ogłuszenie i powalenie
  • Wilga - naturalizuje i zwiększa odporność na trucizny
  • Wilk - większa szansa na obrażenia krytyczne
  • Wywar de Vries - pozwala wykrywać niewidzialne istoty
  • Zamieć - eliksir podstawowy. Czas i ruchy Geralta zostają spowolnione. Zyskuje w tym czasie 50% więcej szans na wykonanie uniku i parowania. Warto używać tylko w czasie długich starć, gdyż spowalnia poruszanie się, dlatego warto mieć pod ręką Biały miód, by zneutralizować działanie eliksiru, gdy nie będzie już potrzebny
  • Żonie łzy - natychmiast usuwa skutki upojenia alkoholem

Eliksiry w rozdziale 1

Puszczyk, Powój i Biały miód - przepis posiada na pojedynczym zwoju Księga puszczyka jeden z bandytów Salamandry, którzy napadną cię po krótkiej rozmowie w jaskini - tej do której wchodzisz klapą w podłodze i w której spotykasz Alvina oraz Abigail w zadaniu Ludzie i potwory.

Drugi egzemplarz zwoju znajdziesz w pobliskiej szkatułce w grocie kontynuując zadanie. Jeśli nie znajdziesz zwoju, nie przejmuj się - zakupisz go bez problemu w drugim rozdziale.


Eliksiry w rozdziale 2

  • Wilga, Wilk, Czarna krew - paser Talar [1], szukaj u niego Księgi Wilgi, która zawiera trzy wymienione receptury
  • Puszczyk, Powój i Biały miód - Kalkstein [2] w Wyzimie Klasztornej na północy
  • Las Mariborski - starszy druid [3]
  • Filtr Petriego - otrzymasz recepturę wraz z kluczem na cmentarz od grabarza w zadaniu Wdzięczność grabarza
  • Żonie łzy - Dziadek, jeśli oszczędzisz go w zadaniu Kanibal

Eliksiry w rozdziale 3

  • Dekokt Raffarda Białego - po ukończeniu zadania głównego Eleganckie przyjęcie możesz zdobyć go od Leuvaardena
  • Wywar de Vries - otrzymasz od Triss w zadaniu Źródło
  • Pocałunek - Księga Pocałunku. Możesz ją zakupić u Kalksteina w rozdziale trzecim - przebywa on w Wieży na bagnach. Druga opcja to rozmowa z karczmarzem w Nowym Narakorcie [4] w Wyzimie Handlowej - zapłać mu za plotki dwukrotnie, a otrzymasz księgę i zwój
  • Wierzba i Rosomak - Księga Rosomaka, którą wydobędziesz z królewskiej kikimory w zadaniu Bez przebaczenia
  • Żonie łzy - najłatwiejszy i zawsze możliwy do zrealizowania sposób na zdobycie tego eliksiru to upicie się w Nowym Narakorcie [4] (karczma w Wyzimie Handlowej) i pogadanie z kelnerką. Możesz potrzebować kilku prób zagajenia rozmowy. Potem wysłuchaj co ma do powiedzenia, a otrzymasz recepturę

Eliksiry w rozdziale 4 i 5

W tym rozdziale jedynym handlarzem zwojami jest Pustelnik na Polach i nabędziesz u niego poniższe recepty:

  • Puszczyk, Powój i Biały miód - księga Puszczyka
  • Wilga, Wilk, Czarna krew - księga Wilgi
  • Filtr Petriego - Pustelnik lub Kalkstein w piątym rozdziale
  • Las Mariborski
  • Pocałunek - księga Pocałunku
  • Rosomak, Wierzba - Pustelnik lub Kalkstein w rozdziale piątym
  • Wywar de Vries - Pustelnik lub Kalkstein w rozdziale piątym

Grom, Dzierzba, Pełnia - księga Gromu zawierająca te przepisy zostanie ci przekazana, gdy oszczędzisz Berengara pod koniec głównego wątku w rozdziale 4. Alternatywnie nabędziesz księgę w rozdziale piątym u Kalkstein lub znajdziesz w Krypcie Kruka

Następnie: Wiedźmin 1 - oleje: lista wszystkich

Spis treści: Wiedźmin 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Wiedźmin 1 - zielnik: wszystkie księgi

Read this next