Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Warcraft 3 - orki: bohaterowie - mistrz ostrzy, widzący, wódz taurenów, łowca cieni

Herosi związani z rasą zielonoskórych. Taktyka i strategia.

Wśród herosów orków w Warcraft 3: Reforged znajdują się zarówno postacie wojowników, jak i magiczne. Dzięki takiej różnorodność można ustalić indywidualną taktykę, łączącą niespodziewane ataki, z możliwością korzystania z przywołańców, kończąc na leczeniu i wspomaganiu sojuszniczych oddziałów lub brutalnych, ofensywnych umiejętnościach. Więcej ogólnych informacji na temat bohaterów znajdziecie w innym dziale poradnika.

Mistrz ostrzy - wojownik specjalizujący się w rozprawianiu się z wybranymi jednostkami przeciwnika oraz wprowadzając zamęt w szeregach wrogiej armii. Dzięki zdolności Lustrzane odbicie jest w stanie stworzyć do kilku iluzji własnej postaci, eliminując przy tym efekty działających na herosa czarów. Lekkość wiatru zapewnia bohaterowi chwilową niewidzialność oraz specjalny bonus do siły ataku z zaskoczenia.

Uderzenie krytyczne zwiększa procent szans na zadanie silniejszego ataku, natomiast Nawałnica ostrzy sprawia, że wokół herosa zaczynają kręcić się ostrza, zadające duże obrażenia wrogim jednostkom naziemnym. W tym czasie bohater staje się odporny na ataki magiczne.


Widzący - bohater zdolny do atakowania wrogich celów naziemnych i powietrznych, który radzi sobie dobrze zarówno w walce, jak i w akcjach zwiadowczych. Dalekowidzenie umożliwia odsłonięcie wybranego fragmentu mapy wraz z wykryciem niewidzialnych jednostek, jakie się na nim znajdują. Dziki duch umożliwia przyzwanie dwóch wilków, atakujących oddziały naziemne wroga.

Seryjne błyskawice umożliwiają zaatakowanie przeciwnika błyskawicą, która przeskakuje na kilku kolejnych rywali, zadając im obrażenia. Widzący może też skorzystać z Trzęsienia ziemi, które okresowo zadaje obrażenia budynkom oraz spowalnia oddziały przeciwnika, znajdujące się w strefie działania czaru.


Wódz taurenów - potężny wojownik specjalizujący się w walce z oddziałami naziemnymi przeciwnika, zdolny przyjąć dużą liczbę obrażeń. Dodatkowo może wspierać jednostki sojusznicze. Aura wytrzymałości zapewnia pobliskim oddziałom bonus do szybkości poruszania się i ataku. Bojowe stąpnięcie ogłusza i rani rywali naziemnych na obszarze działania zdolności.

Fala uderzeniowa to wyprowadzany w linii prostej atak, zadający wrogom naziemnym spore obrażenia. Ostatnią zdolnością jest Reinkarnacja, umożliwiająca przywrócenie do życia herosa w momencie jego śmierci.


Łowca cieni - magiczny heros skupiający się korzystaniu z zaklęć ofensywnych oraz wspierających. Uzdrawiająca fala umożliwia uzdrowienie wybranej jednostki sojuszniczej. Po rzuceniu zaklęcia przeskakuje ono na kilka kolejnych oddziałów, regenerując również ich poziom życia. Znak węża przywołuje odporny na magię znak, który rani wrogie oddziały naziemne i powietrzne.

Zły urok pozwala na zamianę wybranego przeciwnika w losowo wybrane stworzenie, które jest nieszkodliwe w walce. Zdolność przydatna zwłaszcza do eliminowania silnych oddziałów wroga. Czar Wielkie złe voodoo sprawia natomiast, że sojusznicze oddziały wokół łowcy cieni stają się czasowo nieśmiertelne. Zaklęcie to nie działa jednak na samego rzucającego.


Przykładowa strategia

W przypadku herosów orków dobrze jest rozpocząć od zwerbowania mistrza ostrzy lub widzącego. Pierwszy z nich może wraz z obstawą dość szybko eliminować nawet silniejszych rywali, dzięki nieoczekiwanym atakom Lekkości wiatru. Z czasem jego pozostałe zdolności również mogą okazać się przydatne w walce z wrogą armią.

Druga opcja, to zainwestowanie w widzącego, który już od początku może podnieść wartość bojową armią, przywołując dwa wilki. W dalszej fazie sprawdzi się nieźle zarówno w atakowaniu wrogich oddziałów (Seryjne błyskawice), ich spowalnianiu i niszczeniu budynków (Trzęsienie ziemi).

W miarę szybko dobrze jest również zwerbować łowcę cieni, głównie ze względu na jego możliwości leczenia (Uzdrawiająca fala) sojuszniczych jednostek, a z czasem zapewniając im chwilową nieśmiertelność na polu bitwy (Wielkie złe voodoo). Wódz taurenów będzie natomiast stanowił mocne wsparcie naszej armii w trakcie starć z wrogimi oddziałami.

Następnie: Warcraft 3 - orki: taktyki, strategie, wady i zalety

Spis treści: Warcraft 3: Reforged - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Warcraft 3 - orki: jednostki latające - jeździec wiatru, jeździec nietoperza

Read this next