Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Tworzenie i modyfikowanie przedmiotów w Project Eternity

Studio Obsidian dzieli się kolejnymi informacjami na temat RPG z Kickstartera.

Tim Cain przedstawił szczegóły dotyczące systemu tworzenia i modyfikowania przedmiotów w grze RPG Project Eternity.

Tim Cain pracował m.in. przy tytułach takich jak Fallout czy Arcanum

„Crafting to umiejętność, której będziecie używać, by tworzyć zbroje, broń, mikstury oraz jedzenie. Jednak by jej użyć, trzeba będzie znaleźć się w odpowiednim miejscu” - zaznaczył starszy producent i programista z Obsidian Entertainment.

W kuźniach zajmiemy się wytwarzaniem ekwipunku ze stali, w laboratoriach stworzymy magiczne mikstury oraz magiczne wzmocnienia przedmiotów, a przy ogniskach przygotujemy żywność - jej spożywanie zapewnić ma naszej drużynie różne bonusy.

„Kiedy użyjesz kluczowego obiektu w takiej lokacji, na przykład kowadła w kuźni, aktywujesz ekran interfejsu tworzenia przedmiotów, z dostępnymi receptami podzielonymi na kategorie” - poinformował deweloper.

Przepisy oraz recepty zdobędziemy osiągając wyższe poziomy, kupując od handlarzy, a także znajdując - rzadko - przy ciałach poległych wrogów. W świecie gry będzie ich bardzo dużo, co ma zachęcać do eksploracji.

Cain podzielił się też informacjami dotyczącymi systemu degradacji przedmiotów, których stan będzie miał wpływ na rozgrywkę.

„Bronie, tarcze i zbroje mają współczynnik wytrzymałości i mogą się zniszczyć. Każdy atak daną bronią, każde uderzenie przyjęte przez zbroję degradują ich poziom o jeden punkt” - napisał twórca.

Status przedmiotów będzie więc zmieniał się, poczynając od „znoszonego”, po „uszkodzony”. Nie rozpadną się całkowicie, ale będą o wiele mniej efektywne, dopóki nie naprawimy ich u odpowiednich postaci niezależnych lub samodzielnie w kuźni.

Deweloper zaznaczył, że im bardziej zaawansowane będzie nasza postać w zakresie tworzenia przedmiotów, tym wolniej cały jej ekwipunek będzie się zużywał.

Więcej szczegółów znajdziecie w przygotowanym przez Caina wpisie na oficjalnym forum produkcji.

Project Eternity to gra RPG w stylu klasycznych produkcji takich jak Baldur's Gate czy Icewind Dale. Tworzona przez Obsidian Entertainment, ufundowana na platformie Kickstarter, ma ukazać się w 2014 roku na platformach PC, Mac i Linux.

Komentarze