Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy League of Legends o gruntownych zmianach tła fabularnego gry

„Pierwsze decyzje zaczęły powodować niespodziewane problemy.”

Po pięciu latach od premiery, twórcy popularnej gry sieciowej League of Legends postanowili w dużym stopniu przeprojektować tło fabularne swojej produkcji.

Zmiany!

Deweloperzy tłumaczą, że chcieli lepiej opowiedzieć historię poszczególnych postaci i świata, ale na przeszkodzie stanęły ograniczenia wprowadzone dawno temu.

„W niektórych przypadkach, takich jak aktualizacje bohaterów, oryginalny koncept jest ogólnie niezły (lub nawet ponadczasowo niezły!) i wystarczy, że lekko podrasujemy go do obecnych standardów” - tłumaczy producent Tommy Gnox na oficjalnym blogu.

„Czasami jednak mamy do czynienia z decyzjami, które w chwili ich podjęcia wydawały się dobre, lecz teraz kłócą się z naszymi wartościami projektanckimi i ograniczają możliwość rozwoju. Jest to niedopuszczalne, dlatego w takich sytuacjach staramy się wymyślić daną zawartość od nowa, by w pełni zrealizować jej potencjał.”

Deweloper wyjaśnia, jak wprowadzanie kolejnych bohaterów i elementów wywoływało kłopoty w innych obszarach.

„Każdy nowy bohater potrzebował powodu na dołączenie i pozostanie w League. Wraz z ich narastającą liczbą świat w grze zaczął wydawać się, cóż, mały, a przez to mniej interesujący” - napisał Gnox.

„Zaprojektowane przez nas organizacje nie sprzyjały kreatywności, limitując rozwój bohaterów, frakcji oraz samej Runeterry. Dodatkowo koncept potężnych Przywoływaczy sprawił, że Bohaterowie sprawiali wrażenie marionetek kontrolowanych przez nadprzyrodzone siły. Tło, które stworzyliśmy, by wytłumaczyć rozgrywkę, okazało się ograniczać rozwój jej bohaterów.”

Zapowiedź zmian nie oznacza jednak, że czeka nas całkowicie nowe uniwersum. Wiele z podstawowych założeń pozostaje niezmienionych, a inne zostaną zmodyfikowane, by umożliwić opowiedzenie bardziej interesujących historii.

„Rozgrywka i tło fabularne nie są kopiami 1:1” - dodaje Gnox. „League jako gra opiera się na fascynującej rozgrywce, natomiast League jako opowieść opiera się na głębokich, pełnych kolorytu postaciach i frakcjach zamieszkujących rozległy świat.”

„Nie chcemy, by rozgrywka ograniczała fabułę, ale też nie chcemy, by fabuła ograniczała rozgrywkę. Chcemy, aby obydwa te elementy (jak i cała reszta części składowych League) miały możliwość stać się tak dobre, jak to tylko możliwe.”

League of Legends to sieciowe połączenie elementów strategii i RPG, znane także pod określeniem MOBA, czyli multiplayer online battle arena. Dwa zespoły graczy ścierają się na mapie, wraz z każdym meczem rozpoczynając od pierwszego poziomu doświadczenia.
Zobacz na YouTube

Read this next