Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Square Enix stawia na jakość. Anulowano projekty za 140 milionów dolarów

Zmiana strategii.

Square Enix chce wydawać mniejszą liczbę gier, ale stawiając na wyższą jakość. W wyniku takich modyfikacji założeń japońska korporacja porzuciła najwyraźniej projekty o łącznej wartości 140 mln dolarów.

Decyzje podjęto najwyraźniej już 27 marca, lecz dopiero teraz pochwalono się wnioskami. Jak napisano, firma „zrewidowała podejście do produkcji gier wysokiej rozdzielczości (HD), z zamiarem bycia bardziej selektywnym podczas alokowania zasobów rozwojowych” - napisano.

Segment „HD” to nieco nietypowe określenie rodem z przeszłości, opisujące cały segment odpowiedzialny właśnie za gry wideo w Square Enix. Japońska korporacja w ojczyźnie działa bowiem także na wielu innych polach, takich jak salony z automatami, manga i książki.

Zobacz na YouTube

Koszty związane z „porzuceniem treści” wyniosą imponujące 141 milionów dolarów (22,1 mld jenów). Nie podano oczywiście żadnych tytułów i konkretów, lecz w tak dużej kwocie skrywać może się wiele projektów, na różnych etapach prac.

Pierwsze wzmianki o planach na przegląd działalności pojawiły się już w lutym, gdy prezes Takashi Kiryu wyjaśniał, że jego firma „od podstaw przygląda się temu, czym jest struktura organizacyjna i jaki jest najlepszy sposób na wdrożenie produkcji”. Już wtedy zapewniano, że nowe podejście wejdzie w życiu w kwietniu.

Teraz widzimy efekty. Korporacja pod nowym przewodnictwem (Kiryu zastąpił Yosuke Matsudę w ubiegłym roku) chce w mniejszym stopniu korzystać z podwykonawców i zewnętrznych twórców, a bardziej postawić na własne moce przerobowe. Celem jest oczywiście podniesienie zysków - oraz jakości.

Read this next