Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca God of War skrytykował grafikę nowej Zeldy, wywołał burzę w sieci

Dobry gameplay to nie wszystko?

David Jaffe, twórca między innymi serii God of War, a od jakiegoś czasu YouTuber, podzielił się w mediach społecznościowych swoimi wrażeniami z Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Docenił gameplay, ale dosadnie skrytykował poziom oprawy graficznej w tytule. Jak się okazało, jego opinia wywołała wśród graczy spore kontrowersje.

Nie obchodzi mnie niesamowita jakość produkcji plus grafika. Świetna gra to świetna gra. Dopiero zaczynam i jak na razie jest dobrze. Ale biorąc pod uwagę, jak wszyscy wariują na punkcie oprawy graficznej to zdumiewające, że gra może wyglądać w ten sposób i w recenzjach nie zostanie to nawet lekko skrytykowane” - napisał Jaffe w Tweecie.

Następnie rozwinął swoją myśl odpowiadając na niedostępny już komentarz innego użytkownika. „Nie dbam o realizm w grach. Nie mówię też, że gra jest zła. Dla mnie gameplay jest najważniejszy i (prawie zawsze) tylko on mnie interesuje. Ale ta gra wygląda według mnie bardzo staro i mdle. Biorąc pod uwagę, jak ważna jest dla innych dobra grafika, wydaje mi się, że powinniśmy o tym podyskutować” - dodał.

Internauci obserwujący profil dewelopera szybko podzielili się na dwa „obozy”. Jedni zgadzali się z nim i zwracali uwagę, że produkcje Sony czy Microsoftu nierzadko bywają krytykowane za nie spełniającą oczekiwań oprawę wizualną, podczas gdy tytuły Nintendo mają pod tym względem „taryfę ulgową” u recenzentów i graczy. Z drugiej strony pojawiły się głosy sprzeciwu dla takiej opinii, zwracając uwagę na ograniczone możliwości Nintendo Switch i wyraźnie kreskówkowy styl artystyczny, jakim posługuje się nowa odsłona serii.

Nie widzę problemu. Gra ma uproszczoną stylistykę, co służy gameplayowi. Powstała na konsolę, która jest jak kalkulator w porównaniu z konkurencją. Oczekiwania nie są aż tak wysokie, po prostu graj” - napisał MhFran_Lancer. „Ale na Xboxa spada krytyka dokładnie za te same rzeczy” - odpowiada TheKeeper28. „Oni z kolei postawili zbyt wysokie oczekiwania i ledwie je spełnili. Dziwisz się, że spada na nich krytyka? Najmocniejsza konsola świata, jak sami twierdzą, a Redfall wygląda jak półprodukt” - dodaje znowu MhFran_Lancer.

Dyskusja rozgorzała także na popularnym forum dla graczy Neogaf. „Rozumiem, że dla niektórych Zelda może wyglądać mdło, ale mam wrażenie, że Jaffe lubi mówić kontrowersyjne rzeczy dla zdobycia uwagi. TOTK jest jedną z moich ulubionych gier ostatnich lat” - pisze jeden z internautów. „Zgadzam się, napisał zwykły clickbait” - dodaje inny. „A ktoś się dziwi? Już Breath of the Wild wyglądało mdło jak cholera” - uważa jednak JimmyRustler. „Nie myli się. Gra potrafi momentami wyglądać naprawdę brzydko, zwłaszcza w trybie handheldu” - stwierdził Revolutionary.

Read this next