Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Sinking City - teczka z aktami i pałac umysłu: tropy, poszlaki i dedukcja

Narzędzia niezbędne do pracy detektywistycznej.

W trakcie prowadzenia śledztwa jednymi z kluczowych elementów są: zbieranie dowodów i poszlak oraz ich odpowiednie analizowanie. Zadanie te są dokonywane w dwóch ważnych zakładkach menu, a konkretnie w:

  • Teczce z aktami
  • Pałacu umysłu

Pierwsza z nich zawiera dowody materialne, które można dokładnie zbadać w dowolnym momencie śledztwa. W drugiej zakładce pojawiają się z kolei poszlaki i podpowiedzi, które bohater może ze sobą łączyć w celu wysnuwania przypuszczeń, a finalnie rozwiązać śledztwo.


Teczka z aktami - dowody

Podczas prowadzenia śledztw będziesz często odnajdował różne materialne dowody, które będą automatycznie zapisywane w teczce Reeda.

Aby móc się z nimi zapoznać na spokojnie należy przejść do zakładki Teczka z aktami (1). Po lewej stronie wyświetli się lista (2) obecnie prowadzonych spraw, zarówno fabularnych, jak i dodatkowych. Po wybraniu którejś z nich na środku wyświetlone wszystkie zebrane dowody (3). Wystarczy wybrać któryś z nich, a z prawej strony pojawi się informacja (4).

Dobrze jest je dokładnie analizować, ponieważ często znajdziemy tam ważne wiadomości. Należy zwracać szczególną uwagę na nazwiska oraz miejsca (5). Skorzystanie z opcji Oznacz na mapie powoduje jedynie pojawienie się pomocniczej, niebieskiej ikony (6), jednak miejsce jest zaznaczenia leży już w gestii gracza. Proces ten jest w pełni manualny i gra nie oferuje automatycznego zaznaczania miejsca, do którego mamy trafić.


Pałac umysłu - poszlaki i dedukcja

Drugim ważnym narzędziem w pracy prywatnego detektywa jest tak zwany Pałac umysłu (7), w których główny bohater może analizować zdobyte informacje.

W jaki sposób można łączyć różne poszlaki? Wystarczy zaznaczyć jedną z nich, co spowoduje pojawienie się ikony kłódki (8). Następnie wybieramy kolejną wskazówkę. Jeśli połączenie okaże się niewłaściwe, to wypowiedź zostanie oznaczona kolorem czerwonym (9).

Jeśli jednak dopasujemy dwie wskazówki odpowiednio, tak jak w bieżącym przykładzie:

  • Albert wrócił z morza obłąkany - Nagły wybuch szaleństwa

to, na drodze dedukcji, powstanie ogólny wniosek (10), który trafi do poprawnie wydedukowanych tropów.

W wielu śledztwach zebranie wszystkich wskazówek i dokonanie dedukcji doprowadzi do kilku możliwych zakończeń. W powyższym przykładzie kluczowym śladem jest ten z Lewisem. Klikając go możemy sami wybrać wersję czy dana osoba zabiła z premedytacją (11) czy też była niepoczytalna (12).

Warto przy tym pamiętać, że bez względu na wariant wybrany przez nas w Pałacu umysłu, zleceniodawcy będziemy mogli sami wskazać jedną lub drugą odpowiedź. W takich przypadkach nasza decyzja może mieć wpływ na to czy ktoś przeżyje czy też zostanie zabity.


O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze