Skip to main content

Stellar Blade - Altess Levoire

Przeszukujemy zrujnowany kompleks.

Podczas przechodzenia wątku głównego gry Stellar Blade starszy Orcal, przywódca miasta Xion, wyśle nas do ruin Altess Levoire w poszukiwaniu kolejnego hiperogniwa. Eve zgadza się pomóc mieszkańcom osady i wyrusza na pustkowie, do wskazanych ruin. Misja główna Altess Levoire.


Na tej stronie:


Początek misji

Misja rozpocznie się od razu po zakończeniu poprzedniego zadania głównego. Zaczynamy od rozmowy z Adamem na lądowisku w Xionie. Wskaże nam on drogę na Pustkowie - jest to przypominający pustynię otwarty teren. Będąc na miejscu czeka nas wędrówka w kierunku południowo-wschodniego krańca mapy.

Po dotarciu do zaznaczonego obszaru okazuje się, że winda, z której musimy skorzystać, nie działa. Zamiast tego po pokonaniu grupy stworów otwieramy czerwony kontener, w którym znajdziemy uwięzionego mężczyznę. Zgodzi się on naprawić dźwig, jeśli w miedzyczasie poszukamy jego zaginionego towarzysza. To uruchomi zadanie poboczne Uwięzienie, które musimy wykonać.

Po wykonaniu zadania udajemy się do windy, którą zjeżdżamy na dół. Podążamy kanionem, aż trafimy na duży pusty obszar oraz świecące wejście do ruin. Zanim jednak wejdziemy do środka, będziemy musieli przejść test strażniczki Quiel. Rozmawiamy z kobietą, a następnie rozpoczynamy walkę.


Przeciwnik: Quiel

Strażniczka Quiel nie jest oznaczona w grze jako boss, niemniej starcie z nią może być wymagające. Członkini straży w walce korzysta z włóczni, którą może wyprowadzać szybkie ciosy o stosunkowo dużym zasięgu. Na szczęście mamy możliwość zablokowania ich naszym ostrzem.

Znacząco większym problemem jest fakt, że przeciwniczka może w walce skorzystać ze specjalnych mikstur, które w pełni odnowią jej poziom tarczy. Tym samym Eve automatycznie będzie zadawać jej mniejsze obrażenia. Należy więc skupić się na wyprowadzaniu gradu szybkich ciosów, aby uniemożliwić Quiel regenerację pancerza.

Jeśli strażniczka się od nas odsunie, wówczas warto użyć odblokowanego niedawno drona z karabinem maszynowym, aby zadawać obrażenia także z dystansu. Po walce oglądamy przerywnik filmowy i wchodzimy do ruin, zjeżdżając windą na dół.


Odzyskaj drugie hiperogniwo

Po wejściu do podziemi Eve zauważy, że jej ostrze przestało działać. Tym samym naszym głównym uzbrojeniem w tym etapie gry stanie się wbudowany w drona karabin maszynowy. Początkowo podążamy prosto i aktywujemy przełącznik znajdujący się na ścianie. Otworzą się drzwi, którymi idziemy dalej i przechodzimy przez kolejne pomieszczenia.

Dotrzemy do krótkiej sekwencji platformowej. Będziemy musieli przebiec kolejno po dwóch ściankach, a następnie wskoczyć na linę zawieszoną na suficie przed nami. Z jej pomocą będziemy mogli przeskoczyć nad przepaścią w stronę drzwi przed nami. Przechodzimy przez nie dalej. Po drugiej stronie trafimy na nowy rodzaj przeciwnika - pełzające po ziemi obiekty testowe. Nie mają zbyt dużo zdrowia, ale po śmierci wybuchają, tak więc należy mieć się na baczności.

Idąc dalej dotrzemy do długiego mostu. Przechodzimy po nim, walcząc z napotkanymi przeciwnikami, którzy będą pojawiać się przed i za nami. Na końcu przeprawy trafimy też na przeciwnika Naytiba, jednak nieco słabszego od tych spotykanych na powierzchni.

W kolejnej sekcji czeka na nas punkt kontrolny z obozowiskiem oraz automat do odnawiania amunicji. Korzystamy z nich w razie potrzeby i przemieszczamy się dalej. Zwróćmy jednak uwagę na podłogę przed drzwiami - ta zapadnie się, kiedy podejdziemy zbyt blisko i będziemy musieli przeskoczyć w stronę drzwi.

Po dotarciu do skrzydła ochrony obracamy się w prawą stronę i wchodzimy po schodkach do pomieszczenia przed nami i korzystamy z konsoli umieszczonej na końcu. Otworzy to drzwi w głównej części pokoju (obok skrzyni), którymi przechodzimy do dalszej części kompleksu.


Sektor A07 - zagadka z platformami

W dalszej części kompleksu dotrzemy do specyficznej platformy. Przechodząc przez cztery pierwsze bloki zobaczymy na nich podświetlone symbole - Trójkąt, Kółko, Krzyżyk i Kwadrat. Aby przejść na drugą stronę i nie spaść w przepaść będziemy musieli stawiać kroki na kolejnych blokach z tymi samymi symbolami.

Zaczynamy od wskoczenia na platformę trójkąta (1) widoczną przed nami, a następnie musimy przeskoczyć na kółko (2) i dalej na krzyżyk (3) po prawej, a zaraz za nim kwadrat (4). Stamtąd zobaczymy kolejne platformy w odpowiedniej sekwencji: ponownie trójkąt (5), kółko (6), krzyżyk (7), a zaraz za nim kwadrat (8). Od razu po prawej zobaczymy następną potrzebną nam kolejność (9,10,11,12). Po nich będziemy mogli już wejść na stabilny grunt po drugiej stronie.


Laboratorium ochrony okazów - zagadka z lustrami

Po przejściu przez krótki korytarz trafimy do kolejnego pomieszczenia. Odwracamy się w prawo i wchodzimy na podest po drabinie. Idziemy przed siebie, aż trafimy na otwarte drzwi ze świecącym się na czerwono terminalem. Wchodzimy do środka i od razu walczymy z kilkoma przeciwnikami. Następnie skręcamy w prawo i aktywujemy zielony panel kontrolny - to otworzy drzwi po przeciwnej stronie sali. Wychodzimy z pomieszczenia.

Idziemy dalej po balkonie w stronę otwartych teraz drzwi, uważając na wrogów wychodzących z bocznych pomieszczeń. Przy przepaści aktywujemy zielony panel, co wysunie podest i pozwoli nam przejść na drugą stronę. Po dotarciu do otwartego pomieszczenia znowu skręcamy w prawo i aktywujemy panel, który włączy lasery na dole. Otwieramy drzwi po lewej, uważając na czekających po drugiej stronie wrogów, po czym schodzimy na dół.

Po zejściu na dół, korzystając z ruchomych luster, musimy tak odbić promień lasera, aby trafił on w przełącznik pod wielką kulą na środku pomieszczenia. Pierwszego lustra (1) nie możemy przesunąć. Zamiast tego chwytamy drugie (2), znajdujące się w pobliżu, i ustawiamy je tak, żeby odbijało promień w przeciwnym kierunku. Następnie za pomocą trzeciego (3) odbijamy promień w stronę przełącznika. Pozostaje jeszcze ustawić ostatnie zwierciadło (4) tuż przed przełącznikiem (5), aby promień wpadał do czujnika.

Po rozwiązaniu zagadki podnosimy ogniwo fuzyjne i walczymy z przeciwnikami. Wkładamy je do świecącego na czerwono piedestału przed drzwiami i po ich otwarciu przechodzimy na drugą stronę i wchodzimy do windy, którą zjeżdżamy na dół. Dotrzemy do obszary Tajny kompleks badawczy.


Tajny kompleks badawczy - sekwencja z laserami

Mijamy obóz i przechodzimy przez korytarz obrośnięty dziwną naroślą. Trafimy do pomieszczenia z czerwonymi laserami. Wchodzimy na środek i czekamy na rozpoczęcie sekwencji. Naszym zadaniem będzie walka z pojawiającymi się zewsząd przeciwnikami, podczas gdy arena cały czas się zmniejsza. Dotknięcie lasera spowoduje natychmiastową śmierć bohaterki i powrót do ostatniego punktu kontrolnego.

Po pokonaniu wszystkich lasery wyłączą się, a my będziemy mogli skorzystać z panelu na ścianie w niewielkim pomieszczeniu przed nami. Użycie go włączy windę w rogu pomieszczenia, którą będziemy mogli wjechać na wyższe piętro.

Trafimy na kolejną narośl blokującą przejście. Strzelamy w świecące na żółto słabe punkty. Po zestrzeleniu wszystkich będziemy mogli przejść kładką dalej. Przechodzimy przez drzwi na końcu pomieszczenia. Idziemy korytarzem, aż trafimy na ludzkie zwłoki po prawej stronie. Badając je zdobędziemy kod, z którym wracamy na początek korytarza.

Używamy kodu na zamkniętych drzwiach z czerwonym panelem kontrolnym, co pozwoli nam wejść do tunelu wentylacji. W trakcie przechodzenia przez kanał wentylacyjny wiatrak na końcu uruchomi się. Nie tylko będzie nam ciężko iść do przodu, ale też w naszą stronę zaczną lecieć najróżniejsze śmieci. Musimy podejść jak najbliżej wentylatora, a potem trafić w świecące słabe punkty, aby go zniszczyć. Po uporaniu się z zagrożeniem przechodzimy na drugą stronę wiatraka i schodzimy drabiną na dół.

Idziemy dalej korytarzem, walcząc z napotkanymi przeciwnikami, aż dotrzemy do kolejnej drabiny, tym razem prowadzącej na górę. Dotrzemy do obozu, z którego możemy skorzytać, po czym chwytamy się następnej drabiny i wchodzimy wyżej. Po dotarciu do zniszczonego szybu wentylacyjnego wskakujemy na uchwyty i wspinamy się na górę. Tutaj czeka nas walka z bossem - Zamętem.

Po pokonaniu przeciwnika podchodzimy do hiperogniwa i wchodzimy z nim w interakcję. Oglądamy scenkę, po której zostaniemy przeniesieni z powrotem do Xionu. Wracamy do Starszego i rozmawiamy z nim. Po obejrzeniu jeszcze jednej scenki rozpoczniemy kolejną misję główną - Światło nadziei.

Następne: Stellar Blade - Uwięzienie

Spis treści: Stellar Blade - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Stellar Blade - Plan oczyszczenia Ziemi

Zobacz także