Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Shadow of the Tomb Raider - Digital Foundry analizuje grę na wszystkich konsolach

2016p na Xbox One X i 1872p na PS4 Pro.

Przedstawiciele Digital Foundry przetestowali nadchodzące Shadow of the Tomb Raider na PlayStation 4, Xbox One oraz mocniejszych wersjach konsol. Najważniejsze wnioski, w tym rozdzielczości, opisali w tekście z analizą.

Właściciele Xbox One uruchomią grę w rozdzielczości 900p, natomiast PlayStation 4 - 1080p. Z kolei na Xbox One X produkcja działa w 2016p, a PlayStation 4 Pro - 1872p.

Digital Foundry zauważa, że wersja na podstawowe PS4 działa płynnej. Brak jest też efektu rozrywania obrazu (screan tearing), który występuje na Xbox One.

Xbox One X
PlayStation 4 Pro
PlayStation 4
Xbox One S
Sceny z wieloma szczegółami prezentują się doskonale na mocniejszych wersjach konsol.
Xbox One X
PlayStation 4 Pro
PlayStation 4
Xbox One S
Dzięki zastosowanej metodzie wygładzania krawędzi, gra wygląda dobrze na każdym sprzęcie.
Xbox One X
PlayStation 4 Pro
PlayStation 4
Xbox One S
Xbox One X i PS4 Pro oferują też tryb większej płynności.
Xbox One X
PlayStation 4 Pro
PlayStation 4
Xbox One S
Wszystkie wersje gry cechują się szczegółowym oświetleniem.

Deweloperzy z Eidos Montreal opracowali nową metodę wygładzania krawędzi i przenikania światła, aby zoptymalizować grę do wyświetlania rozległych przestrzeni, wypełnionych gęstą roślinnością, której jest więcej niż w poprzednich odsłonach serii. Wszystko przy zachowaniu płynności gry.

Digital Foundry zaznacza też, że przygotowano proceduralnie odkształcające się błoto - w ślady, które na mokrym podłożu zostawia Lara, wpływa natomiast woda. Wspomniano też o ulepszonych teksturach materiałów, np. kamienia.

Zgodnie z tytułem gry, bohaterka zwiedzi tym razem więcej zacienionych lokacji, co według specjalistów z DF daje bardziej estetyczny i miły dla oka efekt.

Zobacz: Shadow of the Tomb Raider - Poradnik, Solucja

Shadow of the Tomb Raider zadebiutuje 14 września na PC, PlayStation 4 i Xbox One. „To świetne zwieńczenie trylogii, z piękną oprawą i wymagającą, niemal bezbłędnie przemyślaną rozgrywką” - czytamy w naszej recenzji tytułu.

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze