Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Serial 1899 - strzykawki biała i czarna: co oznaczają

Dwa zastrzyki: biały i czarny.

W serialu „1899” kilkakrotnie napotykamy na sceny z udziałem dwóch strzykawek. W środku znajduje się biała oraz czarna substancja. Na tej stronie wyjaśniamy, do czego służą strzykawki i jakie konsekwencje ma wstrzyknięcie danej cieczy do organizmu bohaterów.

UWAGA NA SPOILERY: Na tej stronie zdradzamy zakończenie serialu 1899. Jeśli nie chcesz poznać szczegółów, opuść stronę lub wróć tu w przyszłości. Możesz też przejść na stronę główną serwisu i przeczytać codzienną dawkę informacji ze świata gier, seriali i filmów.


W pierwszym odcinku, na początku serialu, widzimy główną bohaterkę - Maurę - która biegnie korytarzem, po czym spotyka ojca i pyta się go, dlaczego nic nie pamięta oraz co zrobił z jej bratem. Gdy ojciec wypowiada słowa: „Obudź się”, Maura wybudza się ze snu i znajduje się w kajucie na statku Cerberus.

W kilku innych scenach również widzimy uwięzioną na fotelu i przypiętą pasami Maurę, której ojciec podaje zastrzyk strzykawką z czarną substancją. Gdy już dowiadujemy się, że wszystko dokoła jest symulacją, a ojciec próbuje wydostąć się z niej, możemy przypuszczać, że czarna substancja odpowiada za „zapomnienie” wydarzeń, natomiast biała substancja wydarzenia „ujawnia”.

Maura nie pamięta wydarzeń z poprzednich pętli, ponieważ ojciec wstrzyknął jej „czarną substancję” - program, odpowiadający za zapomnienie przeszłości

Ponieważ Henry pragnie zdobyć zamek i klucz, nie może pozwolić na to, by Maura cokolwiek pamiętała z poprzednich pętli. Gdyby pamiętała wydarzenia i wiedziała, co się wokół niej dzieje, po prostu nie podałaby ojcu klucza, a być może mają odpowiednią wiedzę, sama wydostałaby się z symulacji.

Henry tylko raz zastosował w całym serialu strzykawkę z białą substancją. Odbyło się to w momencie, gdy chciał pokazać synowi Maury, a swojemu wnukowi, prawdziwe wydarzenia, to jest fakt, że to Maura stworzyła symulację, by umieścić w niej Elliota i jednocześnie jemu również wstrzyknąć ciecz, która powoduje zapomnienie przeszłości - aby syn nie pamiętał, że w rzeczywistości nie żyje.

Obie substancje, co można przypuszczać, są programami, które inicują dany kod w symulacji: powodują, że obiekt zapomina lub przypomina sobie przeszłość. Całość nawiązuje zaś do słynnych pigułek z „Matrixa”, gdzie Neo miał do wyboru wybrać odpowiednią pastylkę: zapomnieć o wszystkim albo poznać rzeczywistość.

Więcej o serialu 1899:

O autorze
Awatar Redakcja

Redakcja

Eurogamer.pl

Bardzo lubimy pracę zespołową.

Komentarze