Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rise of the Ronin - Ci, którzy znają Shoina

Przygotowujemy się do odbicia mistrza.

Podczas grania w grę Rise of the Ronin nasi towarzysze z rebelii przeciwko szogunatowi opracowują plan uwolnienia mistrza Shoina. Sprawa się jednak komplikuje, kiedy jego szwagier zostaje porwany.


Na tej stronie:


Porozmawiaj z Ryomą

Udajemy się do gospody Sakura, gdzie rozmawiamy z Ryomą i siostrą mistrza. Dowiadujemy się, że Shoin został skazany na śmierć. Co więcej Genzui - mąż Fumi - zaginął. Zgadzamy się pomóc i udajemy się za znacznikiem do chińskiej dzielnicy Jokohamy. Na miejscu wchodzimy do budynku z chińskimi napisami nad wejściem. Wewnątrz pokonujemy zbirów i rozmawiamy z kobietą. Zgadzamy się pójść dalej samemu, co rozpocznie misję Kiheitai z chińskiej dzielnicy.


Znajdź sposób na dostanie się do więzienia

Po wykonaniu zadania wracamy do gospody, gdzie ponownie rozmawiamy z Fumi i Ryomą. Następnie załączy się scenka, w której wszyscy uczniowie Shoina debatują nad tym, jak najlepiej dostać się do więzienia. Do wyboru mamy trzy opcje:

  • Szturm na główną bramę
  • Przekupienie strażnika
  • Dostanie się na teren więzienia z pomocą lotni

Niezależnie od wybranej metody, w każdym wypadku będziemy musieli wykonać krótkie zadanie z przygotowaniem do infiltracji twierdzy. Przykładowo w przypadku wyboru lotni, nasza postać będzie musiała pomóc stolarzowi w zebraniu drewna do naprawienia drabiny.

Po dokonaniu wyboru wykonujemy wspomniany side-quest, po czym zgłaszamy się do Fumi, że jesteśmy gotowi do zadania. To rozpocznie nową misję w osobnej lokacji, która nosi nazwę Infiltracja Więzienia - zaczynamy ją, kiedy będziemy gotowi.


Zgłoś się do Fumi

Po ucieczce z więzienia idziemy za znacznikiem do czekającej na nas Fumi. Rozmawiamy z kobietą i zgadzamy się odeskortować ją do gospody. Podążamy za kobietą, jednak kilka razy po drodze zostaniemy zaatakowani przez wojowników ninja. Są to szybcy przeciwnicy, jednak mają mały zapas zdrowia. Zostaniemy zaatakowani kolejno w wiosce pod więzieniem, przed mostem oraz ponownie przy wejściu do drugiej wioski.

Po wejściu w uliczkę uruchomi się scenka, a Fumi zostanie porwana pomimo naszych wysiłków. Po odzyskaniu przytomności udajemy się do gospody Sakura (możemy skorzystać z szybkiej podróży), gdzie rozmawiamy ze wszystkimi.

Na tym akt pierwszy gry zakończy się, a my wyruszymy do regionu Edo. Jeśli chcemy dokończyć misje i aktywności poboczne, najlepiej jest na razie odmówić wyjazdu. Co prawda później możemy wrócić do regionu Jokohamy poprzez Świadectwo duszy, jednak nie będzie to „pełny” powrót, a swego rodzaju retrospekcja, bez wpływu na późniejsze wydarzenia.

Na tym także zakończy się misja, a my kończymy naszą solucję. Od tego momentu gracz jest już doświadczonym Roninem, który poradzi sobie w każdej sytuacji. Życzymy powodzenia i dobrej zabawy w dalszej części gry Rise of the Ronin!

Następne: Rise of the Ronin - Kiheitai z chińskiej dzielnicy

Spis treści: Rise of the Ronin - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Rise of the Ronin - Ukryte motywy

Read this next