Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Producent Titanfall 2 nie widzi szans na natywne 4K na PS4 Pro

Przynajmniej w dużych grach.

Producent Titanfall 2 - Drew McCoy - przyznał w ostatnim z wywiadów, że „będzie zdziwiony”, jeśli PS4 Pro zdoła w najbliższej przyszłości wyświetlić natywną rozdzielczość 4K w grach klasy „AAA”.

Jak przyznał deweloper, taka liczba pikseli na ekranie wymaga ogromnych zasobów obliczeniowych, do czego najnowsze urządzenia Sony nie jest gotowe - również w przypadku strzelanki studia Respawn Entertainment.

Pilot i jego Tytan

- To nie jest natywne 4K - przyznał, mówiąc o swojej grze w rozmowie z serwisem Stevivor. - I byłbym zaskoczony, jeśli w najbliższej przyszłości zobaczymy natywne 4K w grze AAA. Potrzeba do tego tyle mocy obliczeniowych, niesłychanych zasobów w samym tylko GPU.

Sony nie ukrywa, że większość produkcji na PS4 Pro nie będzie wyświetlać natywnej rozdzielczości 4K, lecz postawi na zaawansowany system sprzętowego, „szachowego” skalowania. Ten daje świetne rezultaty, co pokazuje choćby Horizon Zero Dawn.

Liczba 4096 × 2160 pikseli na ekranie nie jest oczywiście wykluczona, choć będzie zarezerwowana dla mniejszych i mniej skomplikowanych pod względem produkcji, jak wyścigowe Mantis Burn Racing.

Nie oznacza to jednak, że w przypadku Titanfall 2 dodatkowa moc PS4 Pro pójdzie na marne. Wprost przeciwnie - przyda się choćby do poprawy płynności działania.

- To szybsze PS4 - mówi McCoy o modelu Pro. - Możemy zwiększyć rozdzielczość, jakość cieni czy też liczbę cząsteczek. Płynność jest bardziej stabilna. Mamy dynamiczne skalowanie rozdzielczości na wszystkich konsolach, ale na PS4 Pro skalowanie w dół w celu utrzymania 60 FPS jest rzadsze.

- Przygotowaliśmy wersję PC, więc mamy kilka suwaków do dostosowania i upewniamy się teraz, że wszystko działa dobrze i wygląda ładnie na PS4 Pro - dodaje. - Takie są wymagania: gra nie może działać czy wyglądać gorzej niż na PS4.

Titanfall 2 ukaże się 28 października na PC, PS4 i Xbox One.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze