Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

God of War Ragnarok także dla graczy z niepełnosprawnościami. Sony pokazuje udogodnienia

Automatyczny sprint i inne.

Wzorem kilku wcześniejszych gier Sony, w God of War Ragnarok pojawi się szereg udogodnień dla graczy z niepełnosprawnościami. Twórcy podzielili się pierwszymi szczegółami na temat przygotowywanych opcji.

Tytuł przede wszystkim zaoferuje funkcje, które wprowadzono przy okazji wydania poprzedniej odsłony cyklu na PC. Nie zabraknie więc możliwości automatycznego sprintu czy celowania bez konieczności przytrzymywania danego przycisku.

W planach opcje związane z napisami - pojawią się dodatkowe rozmiary czcionki, by podpisy były lepiej widoczne. Do tego funkcja przełożenia na napisy dźwięków otoczenia i włączenia wskaźnika, z którego dochodzi dany odgłos, co powinno przydać się na przykład w rozwiązywaniu zagadek. Powiększymy też opisy i tekst w menu.

Twórcy opracowali również liczne asysty, dzięki którym przeskakiwanie między przepaściami lub wspinanie się po ścianie zostanie zautomatyzowane - wystarczy wcisnąć przycisk kierunkowy, by Kratos wykonał resztę czynności samodzielnie.

Tak jak The Last of Us 2, God of War Ragnarok powinno być dostosowane do niewidomych graczy. Okazuje się bowiem, że po włączeniu odpowiedniej opcji w menu z każdą możliwą interakcją powiązana będzie stosowna wskazówka dźwiękowa. Podobne usłyszymy także w walce.

Produkcja zaoferuje również tryb wysokiego kontrastu (z możliwością dostosowania wyświetlanych barw) oraz funkcję zmiany działania poszczególnych przycisków na padzie. W sumie pojawi się ponad 60 różnych ustawień, przy czym na razie ujawniono część - pozostałe Sony przedstawi w późniejszym terminie.

Read this next