Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Główny scenarzysta StarCrafta 2 o podejściu Blizzarda do przerywników filmowych

Wysokiej jakości animacje są niezbędne, by zwrócić uwagę gracza - wyjaśnia Kindregan.

Brian Kindregan, główny scenarzysta StarCrafta 2: Heart of the Swarm opowiadał podczas GDC 2013, dlaczego Blizzard wykorzystuje wysokiej jakości przerywniki filmowe, by opowiadać historię w swoich grach.

- W trakcie misji czy na mapie możemy przekazać niewiele treści fabularnych - wyjaśniał w tamtym tygodniu Kindregan, cytowany przez PC Gamer. - Jeśli w trakcie misji, na mapie, mamy linię dialogową, która pojawia się cztery czy pięć razy, to ludzie i tak będą twierdzić, że nic nie słyszeli. W trakcie rozgrywki możemy więc opowiadać historię w ograniczony sposób.

- Jeśli jednak umieścimy fabułę w oskryptowaną scenę, jak choćby wprowadzenie do misji czy jej zakończenie, informujemy graczy, że to jest coś ważnego, i próbujemy zwrócić ich uwagę na ten moment. Ale to wcale nie oznacza, że jest to bardzo ważny moment, zmieniający przebieg wydarzeń. Gdy więc umieszczamy historię w przerywniku filmowym, gracze wiedzą, że to jest bardzo istotny fragment fabuły. Tworzy to ramy opowieści.

Według scenarzysty, osią przerywnika filmowego pozostaje pomysł, który wyjaśnia jakieś wydarzenie, ale też nie pozostawia gracza z pytaniami, które zadawał sobie przed obejrzeniem filmu. Przerywnik musi wytworzyć silną potrzebę naciśnięcia przycisku rozpoczęcia misji. - Jednak można korzystać z dowolnej palety emocji: humoru, przemocy, smutku czy szczęścia. Jedyną rzeczą, z którą nie powinno się igrać jest tempo filmu. Końcówka musi perfekcyjnie pasować do tego, co za chwilę będzie się działo w rozgrywce, by gracz miał właściwe podejście, kiedy rozpocznie - wyjaśnia scenarzysta.

Brian Kindregan pracował jako główny scenarzysta przy Heart of the Swarm. Uczestniczył także w pracach nad fabułą w ostatnim roku produkcji Wings of Liberty. Wcześniej pracował w BioWare Edmonton przy Mass Effect 2, gdzie napisał postać Jack oraz Samary. Zaczynał od scenopisów w animacjach, m.in. Warner Bros., Disneyu oraz Universal.

Heart of the Swarm to pierwszy dodatek do drugiej części StarCrafta, popularnej strategii czasu rzeczywistego.

StarCraft 2: Heart of the Swarm - Intro otwierające grę

O autorze

Awatar Zbigniew Jankowski

Zbigniew Jankowski

Editor

Od ponad 20 lat związany z mediami internetowymi, a w międzyczasie także z czasopismami o grach wideo oraz prasą regionalną.

Komentarze