Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

F1 22 - zjazd do bosku: naprawa bolidu, wymiana opon i strategia wyścigu

Serwis auta podczas zawodów.

Podczas wyścigów w F1 2022 konieczny jest od czasu do czasu zjazd do boksu. Obowiązkowy zjazd występuje jedynie w wyścigach trwających ponad 5 okrążeń. Poniżej wyjaśniamy, jak korzystać ze strefy serwisowej.


Na tej stronie:


Jak zjechać do boksu i naprawić uszkodzenia

Aby zjechać do bosku, najpierw musimy ustalić zjazd z naszym inżynierem. Robimy to, uruchamiając ekran komunikacji (1) i wybierając opcję zjedź do boksu na tym okrążeniu (2). Jeśli minęliśmy już zjazd, to będziemy mogli skorzystać z serwisu dopiero pod koniec kolejnego okrążenia.

Kiedy zbliżamy się do strefy serwisowej, linia wyścigowa (3) (o ile mamy ją włączoną) wskaże nam drogę do bosków. Teraz musimy zjechać z toru i ograniczyć prędkość do 80 km/h zanim wjedziemy do strefy serwisowej - wjazd z większą prędkością poskutkuje karą.

Na niższych poziomach trudności ekipa automatycznie zatrzyma nasz pojazd. Na wyższych, konieczne jest wciśnięcie wskazanego na ekranie przycisku w odpowiednim momencie, aby idealnie zaparkować. Zbyt wczesna lub zbyt późna reakcja poskutkuje dłuższą naprawą.

Podczas postoju w boksie nasz bolid zostanie zatankowany, a opony i uszkodzone części wymienione. Im więcej napraw trzeba wykonać przy bolidzie, tym dłuższy czas serwisu. Kiedy wyjeżdżamy z boksu w trybie automatycznym, to musimy wcisnąć podany na ekranie przycisk (4), by odzyskać kontrolę nad autem.

Jeśli zdarzy nam się wyjątkowo silna kolizja, to nasz inżynier może się z nami skontaktować i zaproponować naprawę (5) przy najbliższej możliwej okazji.

Możemy się zgodzić lub kontynuować wyścig według pierwotnego planu.


Strategia wyścigowa

Opony w wyścigach F1 szybko się zużywają i bardzo ciężko przejechać na nich nawet jeden pełny wyścig. Strategia wyścigowa określa, kiedy nasz zawodnik musi zjechać do boksu po wymianę opon.

Strategię możemy dostosować przed wyścigiem (6), kiedy jesteśmy już w bolidzie.

Zostaniemy przeniesieni na ekran, gdzie wybierzemy jeden z dwóch scenariuszy (7).

Pierwszy zakłada oszczędzanie opon i jedną wizytę w boksie, drugi walkę za wszelką cenę i pełne wykorzystanie możliwości auta. Wówczas jednak musimy wymienić opony aż dwa razy.

Następnie: F1 22 - przyspieszenie DRS: kiedy można aktywować

Spis treści: F1 22 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: F1 22 - poziomy trudności: ustawienia symulacji, asysty

Read this next