Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Cities: Skylines 2 powoli uzupełnia braki. Gra w końcu dostanie mody

Na platformie firmy Paradox.

Cities: Skylines 2 ukazało się w październiku ubiegłego roku w dość opłakanym stanie, z licznymi brakami w funkcjach znanych z pierwszej części. Twórcy spędzili ostatnie pół roku na obietnicach poprawy, lecz najwyraźniej czas na pierwsze efekty.

Jak ogłoszono na oficjalnym forum dyskusyjnym, 25 marca tytuł doczeka się pierwszego pakietu modeli, pod tytułem Beach Properties. Ten - zgodnie z nazwą - zaoferuje szereg budynków idealnie nadających się do zbudowania nieopodal plaży.

Zobacz na YouTube

Pisząc konkretnie, to dziesięć konstrukcji dla amerykańskiego stylu miast, dziesięć dla europejskiego (każda o trzech poziomach, co łącznie daje trzydzieści modeli). Do tego sześć wspólnych budynków dla obu regionów oraz cztery nowe drzewa.

Brzmi skromnie, lecz ważniejszy jest zapewne fakt, że jednocześnie platforma Paradox Mods zostanie rozbudowana właśnie o możliwość publikowania własnych projektów dla Cities: Skylines 2. Firma - jak widać - nadal stawia na swoje autorskie rozwiązanie, nawet jeśli rezygnacja z popularnego i wygodnego Warsztatu na Steamie wywołała spore kontrowersje.

Na początek oprogramowanie pomoże w publikowaniu map (Map Editor) i innych projektów (Code Tools), a także w zarządzaniu zainstalowanymi dodatkami i tworzeniu paczek. W dalszych miesiącach obecnego roku pojawią się dodatkowe możliwości, w tym narzędzia ułatwiające prace nad własnymi modami.

„Modowanie jest kluczowym elementem napędzającym Cities: Skylines” - zapewnia Mariina Hallikainen, dyrektor generalna Colossal Order. Nie dodała niestety, dlaczego tak „kluczowy” element ukazuje się pół roku po premierze. „Nie możemy się doczekać, by zobaczyć, jak wszyscy wykorzystają te narzędzia”.

Przygotowano też nową mapę drogową nadchodzących aktualizacji:

Read this next