Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Duże zmiany w Helldivers 2. Twórcy osłabiają bronie i mieszają w balansie

Nowa aktualizacja.

Arrowhead Game Studios poinformowało o udostępnieniu nowej aktualizacji do Helldivers 2. Lista zmian w balansie rozgrywki – a konkretniej broni, wrogów, misji oraz Manewrów (Stratagems) – jest całkiem obszerna, co może być miłą niespodzianką dla zagorzałych fanów popularnej strzelanki. Niestety są też niemiłe wieści - osłabiono kilka lubianych broni.

Aktualizacja z numerem 01.000.300 zawiera między innymi ważną poprawkę związaną z obrażeniami od podpalenia, które zostały zmniejszone o 15% – wcześniej potrafiły one wywołać niezły chaos zarówno wśród sprzymierzeńców, jak i wrogów.

Oprócz tego gracze są zadowoleni z faktu, iż deweloperzy zdecydowali się wzmocnić pancerze o wartości powyżej 100. Od teraz taki ekwipunek będzie zmniejszać obrażenia od strzałów w głowę.

Warto wspomnieć o zmianach w balansie broni. Na warsztat wzięto niedawno wydaną wyrzutnię rakiet RL-77 Airburst, która nie będzie już wybuchać, jeśli zostanie wystrzelona w pobliżu Manewrów czy sojuszników.

Niektórzy narzekają jednak na osłabienie łazika Guard Dog, aczkolwiek na Steamie i Discordzie opublikowano dwie różne wersje tej zmiany, co może dezorientować – jedna dotyczy laserowego AX/LAS-5 Guard Dog Rover, druga zaś drona AX/AR-23 Guard Dog. Społeczność podejrzewa, że chodzi mimo wszystko o drugi gadżet.

To nie wszystko. Kusza wybuchająca ma teraz zmniejszoną eksplozję oraz liczbę magazynków, Quasar Cannon otrzymał wydłużony czas ładowania, zaś Laser Cannon zadaje mniejsze obrażenia przeciwko dużej liczbie wrogów. Gracze nie są szczególnie zadowoleni z tak sporej liczby osłabień.Dosłownie same nerfy. To jest jakiś żart, prawda?” – skomentował jeden z użytkowników Twittera.

Deweloperzy postanowili także zwiększyć częstotliwość pojawiania się patroli wrogów w przypadku misji, w których bierze udział mniej niż czterech graczy. Ma to dotyczyć przede wszystkim miłośników grania w pojedynkę, aczkolwiek – według fanów – twórcy mogą tym sposobem utrudnić zabawę w mniejszych grupach jeszcze bardziej.

To tylko kilka z wielu zmian oraz usprawnień – zainteresowani wszystkimi szczegółami mogą udać się m.in. do wpisu zamieszczonego na Steamie.

Read this next