Call of Duty: Black Ops Cold War - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, misje, sekrety i znajdźki.

Witamy w poradniku do Call of Duty: Black Ops Cold War, w którym znajdziecie informacje związane z podstawami rozgrywki i mechaniką. Ponadto przygotowaliśmy opis przejścia wszystkich misji w kampanii fabularnej.

Call of Duty: Black Ops Cold War jest wydaną w 2020 roku kolejną częścią popularnej serii strzelanin pierwszoosobowych. Tym razem wcielamy się w postać agenta CIA, który wraz z zespołem bierze udział w polowaniu na radzieckiego agenta Perseusza. Podczas rozgrywki odwiedzimy wiele ważnych miejsc związanych z latami zimnej wojny.

Porady ogólne

Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje związane z podstawami rozgrywki oraz elementami mechaniki. Warto się z nimi zapoznać przed rozpoczęciem przygody.

Opis przejścia

Poniżej znajdziecie opis wszystkich misji fabularnych oraz zadań pobocznych, jakie możecie wykonać w trakcie przechodzenia kampanii w grze.

Misje poboczne:

Interfejs i oznaczenia na ekranie

Poniżej znajdziecie wyjaśnienie najważniejszych elementów znajdujących się na ekranie w trakcie rozgrywki w Call of Duty: Black Ops Cold War. Ich rozmieszczenie nie różni się zbytnio od poprzednich części serii.

interfejs

1. Ikona zapisu - dyskietka symbolizująca miejsce, w którym tworzony jest punkt zapisu gry.
2. Kompas - pokazuje drogę do bieżącego celu misji.
3. Informacje - w tym miejscu są wyświetlane różne komunikaty i informacje związane z misją lub mechaniką.
4. Celownik - wskazuje miejsce strzału z broni palnej.
5. Broń dodatkowa - ilość noszonych przez nas granatów.
6. Ilość pocisków - pokazuje, ile mamy amunicji w magazynku oraz ogólnie. Pod ilością pocisków jest też wyświetlana nazwa niesionej przez nas broni. 7. Gadżety - pokazuje, w jaki sposób aktywować gadżety związane z daną misją (np. włączenie aparatu w miejscach, gdzie możemy z niego skorzystać).

Poziomy trudności

Podobnie, jak w innych odsłonach Call of Duty, przed przystąpieniem do rozgrywki należy wybrać jeden z kilku dostępnych poziomów trudności.

trudnosc

Autorzy przygotowali w sumie pięć poziomów trudności. Są to:

  • Rekrut
  • Normalny
  • Doświadczony
  • Weteran
  • Realizm

Im wyższy poziom trudności, tym większe wyzwanie będzie stanowić rozgrywka. Na najniższym poziomie bohater jest wytrzymały i może przyjąć sporą liczbę obrażeń, co daje więcej czasu na podejmowanie działań. Na wyższych poziomach trudności przeciwnicy stają się celniejsi, a prowadzony przez nich ostrzał jest coraz bardziej zabójczy.

Wyższe poziomy (Weteran i Realizm) powinny być wybierane przez bardziej doświadczonych graczy. Osoby początkujące, które chcą się skupić tylko na poznaniu fabuły powinny wybrać poziom Rekrut, a te szukające nieco większego wyzwania mogą zdecydować się na poziomy Normalny lub Doświadczony.

Najważniejsze wskazówki:

- Pamiętaj, aby w trakcie prowadzenia walk korzystać z osłon, które zapewniają elementy otoczenia na placu boju.

- Jeśli zostaniesz ranny, to koniecznie poszukaj bezpiecznego miejsca, gdzie zregeneruj poziom zdrowia.

- Pamiętaj, aby dobierać broń do sytuacji na polu walki. Karabiny snajperskie sprawdzą się dobrze do eliminowania przeciwników na dużych dystansach, karabiny sprawdzą się dobrze na średnim i bliskim dystansie, a strzelby najlepiej wykorzystywać do walki na małych przestrzeniach.

- Nie lekceważ możliwości korzystania z walki wręcz. Jeśli przeciwnicy są blisko bohatera, to korzystanie z tej opcji może być znacznie bardziej efektywne, niż próby prowadzenia ognia.

- Jeśli rywale rzucą w pobliże bohatera granat, to pojawi się jego ikona. Postaraj się wtedy, jak najszybciej od niego odskoczyć lub skorzystać z opcji odrzucenia.

- W niektórych misjach dobrym pomysłem jest ciche wykonanie zadania, a nie rozpoczynanie regularnej wymiany ognia.