Ascent - energia, bateria: niebieski pasek

Czym są niebieskie fiolki.

Obok życia, energia w The Ascent to prawdopodobnie najważniejszy wskaźnik na interfejsie podczas walki.

Określana przez niebieski pasek bateria zasila Ulepszenia. Na tej stronie dowiesz się, jak ją uzupełniać, by częściej korzystać z umiejętności specjalnych.

Na tej stronie:

Czym jest energia

Jak już wspomnieliśmy, poziom energii wskazany jest przez niebieski pasek (1), znajdujący się po drugiej stronie od życia.

the_ascent_energia_1

Energia wyczerpuje się, kiedy korzystasz z Ulepszeń, czyli specjalnych umiejętności i ataków, np. Hydraulicznego uderzenia, które zapewne już znasz.

Każde Ulepszenie zużywa określoną w opisie ilość energii - konsumpcja różni się w zależności od modelu. Szczegóły zużycia (2) znajdziesz w zakładce Ulepszeń w głównym menu, po wskazaniu konkretnego Ulepszenia.

the_ascent_energia_2

Ponadto, bardzo duża ilość energii jest pochłaniana w momencie, w którym wymieniasz postaci Ulepszenia. Sprawia to, że w trakcie walki nie możesz wejść do menu postaci, wymienić Ulepszenia i od razu go użyć.

Jak uzupełniać baterię

Energia uzupełnia się samoczynnie z czasem, aż do pełnego poziomu.

Możesz jednak przyspieszyć ten proces, kiedy znajdziesz niebieskie fiolki (3) z energią. Wypadają one z poległych wrogów lub automatów energetycznych (4). W takich automatach możesz zapłacić Ukredami lub po prostu je zniszczyć, by fiolki wypadły ze środka.

the_ascent_energia_3

Pamiętaj też, że aby móc częściej korzystać z Ulepszeń, możesz zwiększyć pasek energii, odpowiednio inwestując punkty rozwoju.

Spis treści: Ascent - poradnik i najlepsze porady