Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ascent - poradnik i najlepsze porady

Walka, rozwój postaci, ekwipunek, misje.

Witajcie w poradniku do Ascent - cyberpunkowej strzelanki izometrycznej z elementami RPG. Debiutancki projekt studia Neon Giant jest dostępny na PC oraz konsolach Xbox, również w ramach abonamentu Game Pass.

Na początku przygody tworzymy postać, a następnie wykonujemy kolejne misje w mieście przyszłości, rozwijając postać za pomocą ulepszeń i wszczepów, a także znajdując cenniejsze wyposażenie, zwiększające statystyki. Gra nie oferuje w pełni otwartego świata, ale jest tu mnóstwo zakamarków, w które warto zaglądać.

Akcja Ascent rozgrywa się w dystopijnym świecie, kontrolowanym przez tytułową megakorporację. Zaczynamy jako pracownik firmy, ale wkrótce upada ona w tajemniczych okolicznościach, co rodzi chaos i bezprawie.


Poradnik do Ascent - spis treści

W niniejszym opracowaniu przygotowaliśmy szereg stron, związanych z rozgrywką i mechaniką, a także opis walk z kluczowymi, najtrudniejszymi przeciwnikami oraz misje poboczne, które pomogą rozwinąć postać i poznać ciekawe postaci poboczne.

Kwestie techniczne:


Podstawy rozgrywki i rozwój postaci:


Walka:


Hakowanie:


Zadania:


Bossowie i trudni przeciwnicy


Interfejs i elementy na ekranie

Interfejs w The Ascent jest dość minimalistyczny, choć w prawym dolnym rogu ekranu znajduje się sporo oznaczeń, które mogą nie być jasne. Z tego względu opis elementów ekranu podzieliliśmy na dwie części.

  • 1. - znacznik aktualnie śledzonego zadania. Tam musisz się udać
  • 2. - radar. Pokazuje najbliższe otoczenie, ale podświetla tylko najważniejsze miejsca, przedmioty i przeciwników
  • 3. - kierunek aktualnie śledzonej misji
  • 4. - nazwa lokacji
  • 5. - symbol oznaczający możliwość rozdysponowania punktów rozwoju
  • 6. - życie postaci
  • 7. - ikona gadżetu biotycznego. Kiedy jest pełna i czerwona, możesz użyć wyposażenia
  • 8. - amunicja w magazynku
  • 9. - broń główna i dodatkowa
  • 10. - ulepszenia (moce postaci)
  • 11. - stan energii
  • 12. - poziom doświadczenia i postęp do kolejnego poziomu

Ascent - najważniejsze wskazówki

Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które warto poznać przed rozpoczęciem gry. Więcej szczegółów w naszym poradniku - skorzystaj z linków do poszczególnych stron powyżej.

  • Amunicja nie kończy się, więc nie musisz się obawiać, że nie będziesz miał z czego strzelać.
  • Zaglądaj we wszystkie zakamarki. W zaułkach i ślepych uliczkach najczęściej poukrywano skrzynie z przedmiotami.
  • Instalacja ulepszeń powoduje utratę energii. Pamiętaj o tym w sytuacjach, kiedy energia może ci się przydać.
  • Pamiętaj, by sprzedawać wszystkie duplikaty przedmiotów u sprzedawcy - to dobry sposób na szybkie pieniądze.
  • Humanoidalni przeciwnicy są bardzo podatni na ogień.
  • Rozglądaj się w poszukiwaniu czerwonych wybuchowych beczek - zadają duże obrażenia.
  • Wykorzystuj osłony. W mieście jest mnóstwo obiektów, które ochronią cię przed ostrzałem.
  • Włączenie mocnej asysty celowania przy grze z kontrolerem znacznie ułatwia walkę.
  • Jeśli ta opcja jest dla ciebie dostępna, włącz DLSS w ustawieniach graficznych, by zyskać więcej FPS.
  • Postrzelenie przeciwnika w momencie, w którym zbiera się do rzutu granatu, sprawi, że broń spadnie na ziemię i wybuchnie.
  • Aby „ręcznie” zapisać grę, możesz porozmawiać z dowolnym handlarzem.
  • „Celowanie” to jedna z najlepszych umiejętności, które można rozwijać. Sprawia, że rozrzut pocisków jest mniejszy, a tym samym więcej z nich trafia w cel.
  • Gra stara się, abyś nie skupiał się na jednej taktyce walki. Jeżeli często prowadzisz ostrzał zza osłony, zauważysz więcej wrogów z bronią białą, szarżujących na bohatera lub bohaterkę. Jeśli zbyt mocno polegasz na walce dystansowej, wkrótce przeciwnicy będą próbowali zajść cię od tyłu.
  • Po rozmowie z Poonem w barze na początku gry, kiedy dowiesz się o zadaniach pobocznych, podejdź do postaci siedzącej w sąsiednim boksie, żeby otrzymać sporo pieniędzy.

Read this next