The Ascent z gorszą wersją w Xbox Game Pass. Tylko Steam ma DLSS i ray tracing

Twórcy przyglądają się jednak problemowi.

Gracze zauważyli, że wydana niedawno cyberpunkowa strzelanka The Ascent różni się na PC w zależności od wersji. W edycji na Xbox Game Pass nie znajdziemy DLSS i ray tracingu, podczas gdy na Steamie nie brakuje wspomnianych funkcji. Twórcy wiedzą o problemie i starają się mu zaradzić.

DLSS (Deep Learning Super Sampling) to dostępna wyłącznie na kartach graficznych Nvidii technika, wykorzystująca sztuczną inteligencję do zwiększenia jakości obrazu renderowanego w niższej rozdzielczości. Na wzrost liczby klatek na sekundę mogą liczyć tylko użytkownicy Steama.

Zobacz także: Ascent - poradnik i najlepsze porady

Jeśli chodzi o ray tracing, to zgodnie z raportami graczy, w wersji dostępnej na Xbox Game Pass śledzenie promieni po prostu nie działa.

„Pracujemy nad zrównaniem [obu wersji - red.] - napisał na Twitterze Tor Frick, współzałożyciel odpowiedzialnego za The Ascent studia Neon Giant.

„Przyglądamy się temu i zamierzamy to naprawić, a więc doprowadzić wersję do stanu edycji Steamowej, w każdym aspekcie” - wyjaśnił w innym tweecie.

The Ascent trafiło też na Xbox One oraz Xbox Series X i S, ale ray tracing nie jest dostępny na konsolach.

Produkcja to kooperacyjna strzelanka z widokiem z góry, oferująca też rozwój postaci i inne elementy RPG. Premiera gry odbyła się 30 lipca i spotkała się z dobrymi ocenami.

Reklama

Skocz do komentarzy (5)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek nadzoruje nasz dział informacyjny oraz aktywnie wspiera inne sekcje serwisu. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (5)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami