Twórcy Escape from Tarkov nie ujawniają szczegółów patcha, by gracze sami je odkryli

Nowa broń, większe Factory i inne.

  • Escape from Tarkov otrzymało nową aktualizację
  • Twórcy na razie nie zdradzają jednak listy zmian
  • Chcą dać graczom szanse na samodzielne odkrycie nowości

Twórcy sieciowej strzelanki Escape from Tarkov celowo wstrzymują publikację pełnej listy zmian w aktualizacji 12.11. Jak zapewniają deweloperzy z Battlestate Games, chcą dać fanom szanse na samodzielne odkrycie nowości.

Długo oczekiwany reset serwerów nastąpił wczoraj, 30 czerwca. Wszyscy gracze zaczynają od zera, w sieci publikując wieści o interesujących znaleziskach. Stąd wiemy na przykład o nowej broni - CMMG Mk47 Mutant - przypadkiem znalezionej przez użytkownika serwisu Reddit.

Na tę mapę jeszcze poczekamy

Nie wszystkie nowości są mile widziane. Część graczy narzeka na przykład, że dostęp do giełdy - gdzie możemy sprzedawać przedmioty - otwiera się teraz dopiero na 20. poziomie doświadczenia. Dotychczas było to dużo wcześniej - na 10. poziomie.

Spore zmiany wprowadzono w systemie wytrzymałości broni. Zużywanie podzespołów jest teraz dużo ważniejszym czynnikiem. Twórcy tradycyjnie już stawiają na realizm, więc - dla przykładu - różne rodzaje amunicji mają własne współczynniki „niszczenia” luf i zamków.

Dużych modyfikacji doczekała się także mapa Factory, która jest teraz powiększona i wzbogacona o bossa. Tagilla - jak brzmi jego imię - jest wytrzymały, opancerzony i atakuje nie tylko bronią palną (zmodyfikowaną Saigą), lecz także wielkim młotem.

1
Amerykański automat na rosyjski kaliber 7,62×39 mm

Przydatną modyfikacją wydaje się być wprowadzenie „stołu do sortowania”, wydatnie wspomagającego przenoszenie przedmiotów między postacią i schowkiem. Nowe przedmioty, jakie udało się znaleźć, to między innymi pluszak Loot Lord oraz puszki z RatColą - to nawiązania do twórców treści specjalizujących się w Escape from Tarkov.

Przyzwyczajenia wymaga teraz fakt, że wbiegnięcie w krzaki przerywa sprint. Takie podejście nie będzie nowością dla zwolenników mapy Reserve, lecz zostało teraz rozszerzone na wszystkie lokacje.

Wygląda też na to, że działa już system reputacji przy graniu jako Scav. Jeśli będziemy regularnie zabijać takich „towarzyszy”, ci mogą w końcu automatycznie nas atakować, już po starcie mapy.

Są też pomniejsze zmiany, jak nowy motyw dla menu głównego, modyfikacje niektórych celowników i ikon przedmiotów, czy załatanie misji The Punisher: Part 4, której nie można teraz ukończyć bez wymaganej kamizelki. Poszukiwania trwają.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami