Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Po sześciu latach na rynku, Escape From Tarkov dostanie opcję przeskakiwania nad przeszkodami

Gracze entuzjastycznie zareagowali na nową mechanikę.

Podczas niedawnej transmisji na żywo deweloperzy ze studia Battlestate Games zapowiedzieli, że do Escape From Tarkov trafi możliwość szybkiego przeskakiwania nad niskimi przeszkodami. Pomimo sześciu lat obecności na rynku i ciągłego rozwoju, taktyczna strzelana dotychczas nie pozwalała na wykonanie takiego ruchu.

Jak informuje serwis PC Gamer, obecnie trwają testy nowej opcji poruszania się. Według Dimitria Ogorodnikova, szefa działu PR w studiu Battlestate, przeskakiwanie nad przeszkodami znacząco wpłynie na rozgrywkę - przedstawiony gameplay pokazuje między innymi możliwość szybkiego pokonywania wzniesień i płotów, albo szybszej ucieczki z otoczonego przez wrogów obszaru.

Najwyraźniej podobnego zdania są fani gry, chociaż część zwraca uwagę, że produkcja ma bardziej palące problemy do rozwiązania, na przykład dużą aktywność oszustów. „Nie będę kłamał, to jedna z rzeczy, na jakie najbardziej czekałem w planie rozwoju gry, nawet jeśli wydaje się stosunkowo proste. Po prostu sprawia, że poruszanie się jest dużo płynniejsze” - pisze użytkownik Reddita o pseudonimie Kentrak. „Też się nie mogę doczekać, ale animacja wydaje się trochę zbyt szybka” - dodaje z kolei Kit_carlisle.

Przypomnijmy, że Escape From Tarkov zadebiutowało 28 grudnia 2016 roku, kiedy to rozpoczęły się zamknięte testy alfa. Od lipca 2017 roku tytuł dostępny jest w formie wczesnego dostępu do wersji beta i jak dotąd nie ma wyznaczonej daty premiery. Pomimo wczesnej wersji, produkcja zyskała dużą popularność dzięki niezwykle realistycznej rozgrywce.

W grze trafiamy do fikcyjnego regionu Norwińska w Rosji, będącego specjalną strefą ekonomiczną w handlu między Rosją i Europą. Polityczny skandal i afera korupcyjna doprowadziły do wybuchu konfliktu zbrojnego, w następstwie którego region został otoczony wojskowym kordonem i odcięty od reszty świata. Gracze wcielają się w najemników jednej z dwóch organizacji - USEC i BEAR - a ich zadaniem jest przetrwanie w odizolowanej strefie.

Read this next