Tak wygląda GTA 5 tworzone przez sztuczną inteligencję

W czasie rzeczywistym.

Naukowcy zajmujący się sztuczną inteligencją po raz kolejny przyglądają się GTA 5. Tym razem skorzystali z sieci neuronowej GameGAN od Nvidii, by stworzyć GAN Theft Auto, a więc Grand Theft Auto 5 - ale generowane w czasie rzeczywistym przez AI.

Prezentowane demo obejmuje co prawda tylko wycinek autostrady, lecz prezentuje możliwości takiego podejścia. Oprawa graficzna nie imponuje, lecz nie brakuje detali, takich jak cienie pod samochodem czy odbicia na szybach.

Jak to działa? GAN (Generative Adversarial Network) składa się z dwóch sieci neuronowych, działających przeciwko sobie. Jedna - generator - otrzymuje pakiet danych, w tym przypadku materiałów z GTA 5. Druga służy do oceniania tej pierwszej, starając się znaleźć wady.

Harrison Kinsley i Daniel Kukiela pożyczyli więc maszynę DGX Station A100 od Nvidii, wyposażoną w skromne cztery układy A100 Ampere oraz 64-rdzeniowy procesor AMD Epyc.

Po załadowaniu do generatora kilkunastu przejazdów z rzeczonej autostrady resztą zajęła się sztuczna inteligencja. Wspomniani badacze nie musieli napisać ani jednej linii kodu - wszystkim automatycznie zajęło się AI.

Upłynie oczywiście dużo czasu, zanim to sztuczna inteligencja zacznie generować gry wideo. GAN ma obecnie spore problemy z kolizją obiektów, nie wspominając o grafice przypominającej senny koszmar. Postępy są jednak imponujące.

Tymczasem GTA 5 wydaje się być popularnym materiałem dla badaczy. W maju głośno było o projekcie, który z pomocą AI poprawia oprawę produkcji.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami