Cyberpunk 2077 - poziom trudności: jak zmienić

Tryby gry.

Cyberpunk 2077 pozwala wybrać pożądany poziom trudności, który wpływa na stopień wyzwania przygody. Opcji jest kilka, więc każdy znajdzie najlepiej dopasowany wariant.

Poziom trudności wybierasz najpierw przy pierwszym uruchomieniu gry, ale potem możesz go łatwo zmienić. Aby to zrobić, w trakcie rozgrywki (czyli już po wczytaniu zapisu) włącz menu pauzy i wybierz Ustawienia (1). Tam znajdziesz Trudność gry (2).

cyberpunk_2077_poziom_trudnosci_3

Do wyboru masz cztery poziomy:

  • Łatwy
  • Normalny
  • Trudny
  • Bardzo trudny

Oprócz tego możesz jeszcze ustawić opcje związane z pomocą w celowaniu (3):

cyberpunk_2077_poziom_trudnosci_4

Gra nie podaje, na co wpływa zmiana poziomu trudności, ale można domyślić się, że zmienia obrażenia zadawane i otrzymywane przez V, główną postać.

Z pewnością można jednak stwierdzić, że trudność nie wpływa na eksplorację, a jedynie na walkę.

Pamiętaj, że w grze nie ma skalowania poziomów przeciwników. Oznacza to, że ich moc nie jest dostosowywana do postępów gracza i możliwe jest spotkanie rywali, którzy są dla bohatera po prostu zbyt silni i wytrzymali - nawet po obniżeniu poziomu trudności.