Baldur's Gate 3 - jak otwierać zamki

Otwieranie zamków przy pomocy narzędzi złodziejskich.

Jak przystało na pełnoprawny tytuł RPG, podczas przygody w Baldur's Gate 3 znajdziesz całe zatrzęsienie skarbów. Część z nich będzie naturalnie skryta w zamkniętych skrzyniach, do których nie będziesz mieć dostępu. W jaki sposób je otworzyć, jeśli nie masz do nich klucza?

O ile z zamkniętymi drzwiami możesz łatwo poradzić sobie po prostu je niszcząc - przytrzymując klawisz Ctrl i klikając na obiekcie - o tyle sprawa ze skrzyniami nie jest tak prosta. Część z przedmiotów znajdujących się w środku może ulec zniszczeniu i ich po prostu nie zdobędziesz. Lepiej więc taką skrzynię otworzyć.

Do tego celu wymagane są dwie rzeczy. Pierwszą z nich są Narzędzia złodziejskie (1). Są one odpowiednikiem wytrychów z innych gier i ich posiadanie jest absolutnie niezbędne, by móc zabrać się za otwieranie zamka.

068

Druga sprawa to umiejętność Zwinne dłonie (2). Jest to umiejętność, którą domyślnie rozwija się dla postaci klasy Łotrzyk, gdyż są oni w niej biegli. Każdy poziom tej zdolności zmniejsza poziom trudności danego zamka (Cel).

069

Dodatkowo, do premii wlicza się także modyfikator ze Zręczności (3). Dla Zręczności równej 12 to +1, dla 14 to +2, 16 to +3 i tak dalej. Przykładowo, postać o zdolności Zwinne dłonie na poziomie 6 i zręczności równej 16, otrzyma premię do otwierania zamków równą +9 - o tyle zostanie zmniejszony poziom trudności.

Gdy już zadbasz o obie te rzeczy, wystarczy znaleźć zamkniętą skrzynię lub drzwi. Kliknij na nią prawym przyciskiem myszy i z listy wybierz pozycję Otwórz wytrychem (4). Postać podejdzie do skrzyni i rozpocznie test na otwieranie. Jeśli się powiedzie - rzut kością będzie równy bądź większy wartości Cel - zamek zostanie otwarty.

070

Musisz pamiętać, że nie każdy zamek w grze da się otworzyć przy pomocy Narzędzi złodziejskich. Niektóre przejścia będą zablokowane z uwagi na zadanie, inne absolutnie wymagać będą klucza bądź skorzystania z jakiejś dźwigni. Przeważającą ich ilość możesz jednak bez problemu sforsować tym sposobem - a za każdą tego typu akcję drużyna otrzyma dodatkowe punkty doświadczenia.

Następnie: Baldur's Gate 3 - eksploracja: jak poruszać się po mapie

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - kradzież kieszonkowa: jak kraść