Phoenix Point - klasy postaci: Szturm

Wszystko o jednej z trzech podstawowych klas postaci, Szturm.

Szturm to jedna z trzech - obok Ciężkiego i Snajpera - klas dostępnych od samego początku rozgrywki. Jest to z jednej strony najbardziej standardowa z dostępnych w grze klas, z drugiej zaś posiada jedne z najmocniejszych zdolności specjalnych w grze.

Klasa Szturm domyślnie posiada biegłość w karabinach szturmowych i strzelbach. Jest to bezapelacyjnie jej największa wada - o ile bronie te dobrze spisują się podczas początkowych godzin rozgrywki, o tyle w dalszej części kampanii znacznie skuteczniejsze są snajperki czy broń ciężka - temu zaradzić jednak można przy pomocy wieloklasowości. Same strzelby są skuteczne przez całą rozgrywkę.

Żołnierze tej klasy posiadają dostęp do następujących zdolności:

  • Poziom 1 - Szkolenie: Szturm - żołnierz zyskuje biegłość w korzystaniu z karabinów szturmowych i strzelb.
  • Poziom 2 - Sprint - żołnierz jest w stanie przemieścić się o odległość równą połowie normalnego ruchu, wykorzystując punkty siły woli zamiast punktów akcji.
  • Poziom 3 - Kontratak - automatycznie strzela do wroga, który atakuje sojusznika znajdującego się w odległości połowy zasięgu widzenia.
  • Poziom 4 - Nowa klasa - możliwość wybrania drugiej klasy żołnierza.
  • Poziom 5 - Gotowość do akcji - czynności przeładowania broni i zmiany w ekwipunku nie zużywają punktów akcji.
  • Poziom 6 - Mobilizacja - każdy sojusznik odzyskuje 1 punkt akcji. Zdolność aktywować można raz na turę.
  • Poziom 7 - Szybka walka - do końca tury żołnierz odzyskuje 2 punkty akcji za każdego zabitego wroga.

Na szczególną uwagę zasługuje tutaj zdolność Sprint (1) - jest to bezapelacyjnie najlepsza zdolność specjalna w grze. Pozwala przemieszczać się kosztem punktów siły woli, przez co żołnierz może pokonać spory kawałek mapy i oddać 2 strzały w jednej turze. Wartymi uwagi są także zdolności Kontratak, Mobilizacja i Szybka walka.

045

Najlepszymi wyborami dla żołnierza klasy Szturm jeśli chodzi o wieloklasowość są klasy Snajpera i Ciężkiego. Obie dają dostęp do potężnych broni, niwelując największą wadę, czyli małą skuteczność karabinów szturmowych. Sprint klasy Szturm, w połączeniu z Atakiem Furii klasy Ciężki pozwala tym żołnierzom w jednej turze dotrzeć do odległego celu i go wyeliminować.

Podczas korzystania z żołnierzy tej klasy, warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:

  • Zwiększanie parametru Siła Woli (2) w przypadku tej klasy jest bardzo ważne - umożliwia częste korzystanie ze zdolności Sprint, która jest tutaj kluczowa.
  • Zwiększenie parametru Prędkość (3) z kolei pozwoli żołnierzowi przemieszczać się dalej, także przy wykorzystaniu wspomnianej zdolności Sprint.
  • Warto wyposażyć żołnierza w strzelbę, a do plecaka wrzucić awaryjnie karabin szturmowy. Strzelby zadają jedne z najwyższych obrażeń w grze, wymagają jednak strzału z niewielkiego dystansu - jeśli to okaże się niemożliwe, wystarczy zmienić broń na karabin szturmowy, by prowadzić ostrzał z bezpiecznej odległości.
  • Zdolność Szybka walka jest ekstremalnie potężna, jeśli w drużynie jest więcej niż 4 żołnierzy klasy Szturm. Dzięki temu każdy może ją aktywować, zyskując dodatkowe punkty akcji. Przy 8 żołnierzach tej klasy, Szybka Walka pozwoli każdemu na oddanie 4 strzałów w ciągu 1 tury!

Następnie: Phoenix Point - klasy postaci: Ciężki

Spis treści: Phoenix Point - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Phoenix Point - siła woli: przywracanie punktów

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami