Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Phoenix Point - klasy postaci: Kapłan

Wszystko o klasie skupiającej się wokół psioniki.

Kapłan to druga - obok Berserkera - unikalna klasa postaci frakcji Akolici Anu. By zyskać do niej dostęp, trzeba utrzymywać pozytywne relacje ze wspomnianą frakcją, a następnie ukończyć badanie Klasa Kapłanów Anu. Od tego momentu będziesz w stanie rekrutować żołnierzy tej klasy z placówek frakcji Akolici Anu.

Kapłan to specjalista w Phoenix Point - główną siłą żołnierzy tej klasy są liczne ataki psioniczne, zadające duże obrażenia, bądź nakładające negatywne efekty (jak atak paniki czy kontrola umysłu), a także możliwość wspierania oddziałów sojuszniczych i poprawa ich zdolności defensywnych.

Unikalnym wyposażeniem Kapłanów jest broń wirusowa -karabiny zadające co prawda niewielkie obrażenia, lecz nakładająca na cel także obrażenia wirusowe. Te z kolei świetnie współgrają z tą klasą, gdyż obniżają punkty siły woli wrogich oddziałów - przez co ci są bardziej podatni na wspomnianą kontrolę umysłu czy ataki paniki.

Klasa ta ma dostęp do następujących zdolności:

  • Poziom 1 - Szkolenie: Kapłan - biegłość w obsłudze broni wirusowej.
  • Poziom 2 - Kontrola umysłu - przejęcie kontroli nad wrogą jednostką. Pochłania tyle punktów woli, iloma dysponuje jednostka wroga, a podtrzymanie zdolności wymaga 2 punktów na turę.
  • Poziom 3 - Wywołanie paniki - wywołuje u celu atak paniki, jeśli jego siła woli jest mniejsza niż kapłana.
  • Poziom 4 - Nowa klasa - możliwość wyboru dodatkowej klasy żołnierza.
  • Poziom 5 - Szósty zmysł - wszyscy organiczni wrogowie w promieniu 15 metrów zostają odsłonięci.
  • Poziom 6 - Osłona telepatyczna - sojusznicy w promieniu 10 metrów nie panikują i są niewrażliwi na obrażenia telepatyczne.
  • Poziom 7 -Atak telepatyczny - zadaje 100 punktów obrażeń wszystkim wrogom w promieniu 10 metrów.

Na szczególną uwagę zasługują tutaj zdolność Kontrola umysłu (1) i Wywołanie paniki (2) - obie pozwalają siać zamęt w szeregach wroga, warto jednak przed atakiem osłabić siłę woli przeciwnika przy pomocy broni wirusowej.

Oprócz tego każda ze zdolności Kapłana jest bardzo przydatna - Szósty zmysł (3) pozwoli namierzać wrogów w budynkach i odkrywać Trittonów, Osłona telepatyczna (4) ochroni sojuszników przed szkodliwymi zdolnościami Pandoran.

Jeśli chodzi o wieloklasowość, najlepiej wybrać Szturm bądź Snajpera. Pierwsza klasa przydaje się z uwagi na zdolność Kontratak (ze Sprintu nie warto korzystać, gdyż skuteczność Kapłana opiera się o punkty woli), która umożliwia łatwiejsze zarażanie wrogów przy pomocy broni wirusowej, druga ze względu na zdolność Szybkie celowanie, która pozwala oddać więcej strzałów.

Korzystając z żołnierzy tej klasy, warto pamiętać o kilku rzeczach, takich jak:

  • Kapłan nie służy do zadawania obrażeń. Jego rola to sianie zamętu na polu walki - blokowanie zdolności specjalnych przy pomocy obrażeń wirusowych, przejmowanie kontroli nad jednostkami i wywoływanie ataków paniki.
  • Kapłan świetnie sprawdza się w roli wsparcia. Jego zdolności pozwalają mu odkrywać ukrytych wrogów (co jest szczególnie przydatne podczas walk z Trittonami czy żołnierzami Synedrionu), a także chronić sojusznicze oddziały przed atakami psionicznymi.
  • Kluczową cechą Kapłana są punkty Siły woli (5) - im postać posiadać będzie ich więcej, tym skuteczniejsze będą zdolności, między innymi Kontrola umysłu i Wywołanie paniki.

Spis treści: Phoenix Point - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Phoenix Point - klasy postaci: Berserker

Read this next