Phoenix Point - wieloklasowość żołnierzy

Wszystko o mechanice wieloklasowości żołnierzy, a także polecane hybrydy klas.

Każdy żołnierz w grze Phoenix Point posiada określoną na starcie rozgrywki klasę. Początkowo będą to Szturm, Ciężki bądź Snajper, później dojdą także klasy powiązane z frakcjami - Infiltrator, Inżynier, Berserker i Kapłan.

Każdy z żołnierzy zdobywa punkty doświadczenia, pozwalające awansować mu na wyższe poziomy. Odblokowuje to nowe zdolności pasywne i aktywne. Jedną z nich, uzyskiwaną na poziomie 4, jest Nowa Klasa - zdolność, która pozwala żołnierzowi wybrać drugą klasę postaci.

By wybrać drugą klasę, wystarczy kliknąć na zdolność Nowa Klasa (1) , a w nowym oknie, które się następnie otworzy, wskazać tą, którą otrzymać ma żołnierz. Warto tutaj zastanowić się przed wyborem, gdyż jest on permanentny - nie da się go potem zmienić, a w ogromnym stopniu wpływa na skuteczność wojaka na polu walki.

015

Dzięki temu, jednostka zyskuje zdolności specjalne powiązane z klasą, takie jak Sprint klasy Szturm, Szybkie Celowanie klasy Snajper czy Okrzyk Bojowy klasy Ciężki. Co więcej, zyskuje także możliwość sprawnego korzystania z ekwipunku danej klasy - nic wiec nie stoi na przeszkodzie, by Snajper zaczął korzystać z granatników i wyrzutni rakiet.

Wybierając drugą klasę, warto pomyśleć o najskuteczniejszych kombinacjach. Wybory warte uwagi są następujące:

  • Klasa Szturm w połączeniu z inną dowolną. Klasa Szturm jest bezapelacyjnie najlepszą do wyboru dla każdego żołnierza, głównie z uwagi na zdolności Sprint i Szybka Walka - pierwsza pozwala na poruszanie się kosztem punktów woli, druga na odzyskiwanie punktów akcji za zabicia.
  • Klasa Snajper w połączeniu z klasą Ciężki. Dzięki temu żołnierz będzie w stanie dzierżyć najmocniejsze bronie w grze (karabiny snajperskie), zyskując dostęp do zdolności Atak Furii klasy Ciężki - pozwala ona na wykonanie kilku ataków jeden po drugim, do momentu, aż w magazynku nie braknie naboi. Atak ten jest w stanie położyć praktycznie każdego wroga w grze.
  • Klasa Berserker w połączeniu z klasą Szturm. Berserker świetnie walczy w zwarciu, zadając olbrzymie obrażenia, jednak największą wadą tej klasy jest jej niska mobilność - problem ten rozwiązać można przy pomocy zdolności Sprint klasy Szturm.
  • Klasa Infiltrator w połączeniu z klasą Snajper. Infiltrator dzięki swoim zdolnościom i dostępnemu ekwipunkowi, jest w stanie osiągnąć bardzo wysoki parametr Skradania się, przez co jest praktycznie niewykrywalny dla wroga. Zdolności i broń dostępna dla Snajpera z kolei pozwalają zadawać mu gigantyczne obrażenia z ukrycia, zabijając większość wrogów jednym atakiem.

Następnie: Phoenix Point - ekwipunek: dobór sprzętu i ograniczenia

Spis treści: Phoenix Point - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Phoenix Point - jak przeciwdziałać kontroli umysłu Syreny

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami