Pokémon Go - Giovanni: jak znaleźć i walczyć, taktyki, nagrody, strój

Jak często można spotkać szefa Team Go Rocket.

Giovanni to szef grupy przestępczej Team Go Rocket w Pokemon Go. Postać można już znaleźć w grze, a co więcej - stoczyć z nią pojedynek i zyskać specjalne nagrody, jak np. Shadow Pokemona Articuno.

Zadanie nie jest jednak łatwe, bo musisz dysponować odpowiednio silnymi Pokemonami, by pokonać Giovanniego. W tym poradniku podpowiemy ci, jak znaleźć antagonistę i jak wygrać pojedynek.

Na tej stronie:

Jak znaleźć Giovanniego w Pokémon Go

Pokemon_Go_Giovaani_3

Aby stoczyć bój z Giovannim, musisz ukończyć kilka kroków przygotowawczych:

  1. Ukończ linię fabularną z konkretnych zadań typu Special Research. Pierwsze jest A Troubling Situation, po którym możesz podjąć się misji Looming in the Shadows lub A Challenging Development.
  2. Ukończ czwarty etap zadania Looming inthe Shadows, w którym musisz pokonać liderów Team Go Rocket - Arlo, Cliffa i Sierrę.
  3. Za ukończenie poprzedniego kroku otrzymasz w nagrodę Super Rocket Radar. To urządzenie, którego używasz, by znaleźć Giovanniego.
Pokemon_Go_Giovaani_5

Super Rocket Radar działa podobnie jak Rocket Radary, które tworzysz, zbierając tajemnicze komponenty (Mysterious Components).

Wejdź do swojego ekwipunku (plecaka) przez główne menu gry i zjedź na dół, gdzie znajdziesz Super Rocket Radar. Tutaj możesz go włączyć i wyłączyć, kiedy tylko chcesz.

Super Rocket Radar nie pokazuje niestety lokalizacji, w której ukrywa się Giovanni. Na mapie zobaczysz też wielu pomocników Zespołu R, przebranych za Giovanniego, którzy będą chcieli cię odciągnąć od swojego szefa.

Będziesz musiał spotkać się z tymi oszustami, zanim znajdziesz właściwy PokeStop, w którym ukrywa się Giovanni.

Walka z Giovannim w Pokémon Go

Kiedy znajdziesz Giovanniego, przygotuj się na trudną walkę. Jego Pokemony są znacznie silniejsze niż podopieczni liderów Team Go Rocket, z którymi już walczyłeś. Upewnij się, że masz odpowiednio mocne stworki.

Wygląda na to, że legendarny Shadow Pokemon, którego używa Giovanni, zmienia się każdego miesiąca. W grudniu 2019 roku szef przestępczej organizacji wybrał Shadow Zapdosa.

Poniżej znajdziesz możliwe zestawy Pokemonów, których będzie używał Giovanni, a także kilka pomysłów na to, jakie Pokemony powinieneś wystawić do walki.

Pierwszy PokémonDrugi PokémonTrzeci Pokémon
Persian Dugtrio Zapdos
Rhydon
Hippowdon

Jeśli chodzi o kontrowanie Pokemonów Giovanniego, powinieneś skompletować drużynę z mocnego typu fighting lub ground, a także silnego typu water lub grass.

Lucario, Machamp, Aggron i Tyranitar to świetne propozycje. Te Pokemony z łatwością poradzą sobie z Persianem i drugim podopiecznym Giovanniego.

Zarówno Kyogre i Swampert sprawdzą się świetnie jako wodne Pokemony, tym bardziej że Swampert ma dwa typy, water i ground, co czyni go jeszcze efektywniejszym w starciu z Persianem.

Silny przedstawiciel typu ground, taki jak Mamoswine lub Rhyperior, pomoże ci w walce z Shadow Zapdosem. To będzie też dobry wybór w walce przeciwko Persianowi.

Warto też pamiętać, że Giovanni, tak jak pozostali liderzy Team Go Rocket, może używać tarcz obronnych.

Najlepiej zmusić Giovanniego, aby użył tarczy na Persianie, co pozwoli ci łatwo atakować drugiego Pokemona. Aby to osiągnąć, zacznij z podopiecznym, który ma Charged move, który można szybko naładować.

Pokemon_Go_Giovaani_2
Pokemon_Go_Giovaani_4
Oczekuj trudnej walki

Jak często można walczyć z Giovannim?

Pokemon_Go_Giovaani_6

Każdego kalendarzowego miesiąca otrzymasz nową misję Giovanni Special Research - będzie dostępna o północy pierwszego dnia miesiąca.

Oznacza to, że masz możliwość toczenia boju z Giovannim raz na miesiąc, za każdym razem łapiąc innego legendarnego Shadow Pokemona.

Jeżeli ukończyłeś Looming in the Shadows w listopadzie 2019 roku, możesz rozpocząć A Challengind Development od razu na początku grudnia.

Jeżeli jednak ukończyłeś Looming in the Shadows w miesiącu innym niż listopad 2019, będziesz musiał poczekać na koniec miesiąca, zanim zaczniesz następną misję.

Nagrody za wygraną walkę

Za pokonanie Giovanniego otrzymasz pakiet nagród, między innymi 5000 Stardust i wiele przedmiotów leczących, jak Max Potiony i Max Revive'y. Jest też szansa na kamień Unowa Stone.

Najważniejsze jest jednak to, że będziesz miał też szansę na złapanie legendarnego Shadow Pokemona.

Każdy miesiąc to inny legendarny Pokemon cienia. Oznacza to, że jeżeli istnieje jakiś Shadow Pokemon, którego chcesz dodać do kolekcji, to musisz zakończyć misję Team Go Rocket Special Research na ten miesiąc.

A Challenging Development w grudniu 2019 roku gwarantował przykładowo zdobycie Shadow Zapdosa, ale przy zakończeniu tego zadania w innymi miesiącu, otrzymywaliśmy innego legendarnego Shadow Pokemona.

Pokemon_Go_A_Challenge_Develops

Pokonanie Giovanniego zwiększy też poziom medalu Ultra Hero, który zlicza, ile razy pokonałeś szefa Team Go Rocket.

Dzięki Chralesowi z Twittera wiemy, jak wygląda strój Giovanniego:

W miarę jak będziesz zwiększał poziom medalu Ultra Hero, odblokujesz różne ubrania dla swojej postaci. Poniżej szczegóły

  • Buty - Silver Badge (pokonaj Giovanniego 5 razy)
  • Spodnie - Silver Badge (pokonaj Giovanniego 5 razy)
  • Marynarka - Gold Badge (pokonaj Giovanniego 20 razy)
  • Rękawice - Gold Badge (pokonaj Giovanniego 20 razy)

Następnie: Pokémon Go - jak zdobyć Mysterious Component i Rocket Radar, walka z Rocket Leaders

Spis treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki

Poprzednio: Pokémon Go - zadanie Looming in the Shadows: nagrody i etapy