Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pokemon Go - Arlo, Cliff, Sierra: jak pokonać liderów Team Go Rocket

Strategie i kontry.

Liderzy Team Go Rocket w Pokemon Go to mocni przeciwnicy, którzy nawiedzają PokeStopy, czekając tam na ciebie ze swoimi Shadow Pokemonami.

Twoim zdaniem jest wytropienie Arlo, Cliffa i Sierry za pomocą Mysterious Components i Rocket Radar. Jeśli uda ci się wygrać pojedynek, to będziesz miał szansę na spotkanie z rzadkim Shadow Pokemonem, przy czym zmieniają się one co miesiąc.

Pokonanie wszystkich trzech liderów otworzy ci też drogę do samego Giovanniego, czyli szefa Team Go Rocket.


Na tej stronie:


Liderzy Team Go Rocket w Pokemon Go - najlepsza strategia

W zadaniach związanych z Team Rocket, jeżeli chcesz stawić czoła Giovanniemu, musisz najpierw pokonać trzech Liderów Team Go Rocket.

Wymaga to od ciebie zebrania sześciu Mysterious Components (tajemniczych komponentów) od pomocników Team Rocket (Grunts), co pozwoli stworzyć Rocket Radar, służący zlokalizowaniu Lidera. Lider, którego znajdziesz, będzie losowy, więc jeśli zależy ci na spotkaniu konkretnego z nich, musisz próbować do skutku.

Walki z Liderami są trudne, a strategia brutalnej siły nie zawsze zadziała. Zamiast tego, stosuj się do poniższych wskazówek:

  • W walce z Liderami liczy się kontrowanie za pomocą odpowiednich typów Pokemonów - więcej informacji w kolejnych sekcjach
  • Zestaw wybranych przez Lidera Pokemonów będzie po części losowy, więc nie możesz przewidzieć, z kim będziesz się mierzył. Drużyna stworków nie zmieni się jednak po porażce, więc w trakcie kolejnych prób będzie taka sama. Możliwe więc, że pierwsza walka posłuży tylko poznaniu zestawu Pokemonów, by lepiej się przygotować
  • Liderzy za każdym razem używają tarczy przy twoich pierwszych dwóch atakach typu Charge, ale atak zostanie wykonany dopiero po opóźnieniu wynoszącym 2 sekundy. To samo opóźnienie następuje, kiedy zmieniasz Pokemona. Dobrze więc, by pierwszy wysłany przez ciebie Pokemon był na tyle silny, by przetrwać na tyle długo, by wykonać dwa ataki Charge, co pozwoli ci jak najszybciej zadać duże obrażenia. Melmetal jest przykładowym kandydatem
  • Możesz mierzyć się z Liderem tyle razy, ile tylko chcesz, więc masz czas na eksperymenty

Ogólnie rzecz biorąc, zwycięstwo w walce z Liderem jest związane z umiejętnością wykorzystania jak największej liczby słabości drużyny tego Lidera. Posiadanie szerokiego wachlarza Pokemonów na pewno pozwoli ci na większą elastyczność.

Poniżej znajdziesz możliwe składy każdego Lidera Team Go Rocket, wraz z podpowiedziami odnośnie kontrowania.


Arlo - jak wygrać, kontry

Poniżej znajdziesz aktualną drużynę Arlo z października 2023 roku.

Pamiętaj - pierwszy Pokemon zawsze jest taki sam, i to właśnie jego będziesz miał szansę złapać, jeśli wygrasz. Pozostałe są wybierane losowo spośród trzech.

Pierwszy PokemonDrugi PokemonTrzeci Pokemon
BellsproutAlakazamSnorlax
SharpedoScizor
MismagiusMagnezone

Ekipa Arlo jest obecnie najłatwiejsza do pokonania, ponieważ jeśli dobrze się przygotujesz, to nie będzie nawet konieczne wykonywanie zwiadów. Silna drużyna składająca się z Pokemonów typu Fighting, Fire oraz Ghost lub Dark może przynieść ci szybkie zwycięstwo.

Twoja idealna drużyna będzie się składała z Giratiny bądź Tyranitara; Lucario, Machampa bądź Terrakiona; Reshirama bądź Mega Charizarda.

Jeśli chodzi o drugiego Pokemona Arlo, zarówno Alakazam, jak i Mismagius są słabi w starciu z typem Dark. Silne kontry typu Dark obejmują Hydreigona, Yveltala i Guzzlorda. O ile typy Ghost będą w stanie świetnie zadawać ciosy, Mismagius może powodować problemy, więc być może będziesz musiał uciec się do Tyranitara z ruchem Brutal Swing. Alakazam i Sharpedo mają wspólną słabość względem Pokemonów typu Bug, dzięki czemu Pheromosa, Yanmega i Genesect są dobrymi kontrami.

Ze względu na to, że Alakazam jest punktem wspólnym, zalecamy wybranie Pokemona typu Dark lub Bug jako kontrę zwiadowczą dla drugiego Pokemona Arlo. W ten sposób istnieje duża szansa, że wejdziesz do tej części bitwy z Pokemonem, który może zadać duże obrażenia przeciwnikowi. Jeśli twój wybór nie wypali, możesz łatwo przełączyć się na inny typ, rozpoczynając bitwę od nowa.

Jeśli chodzi o trzeciego Pokémona Alro, to zarówno Scizor, jak i Magnezone są słabe na typ Fire. Gdy zmierzysz się ze Scizorem, najlepiej, gdybyś miał ognisty typ, np. Reshiram, Entei lub Moltres.

Magnezone, podobnie jak Snorlax, jest słaby na ataki typu Fighting. Tak naprawdę typ Fighting jest jedyną słabością Snorlaxa. Z tego powodu możesz łatwo przywrócić kontrę, której użyłeś przeciwko Aiomowi, do walki - jeśli nie zostanie znokautowany.

Podobnie jak w przypadku drugiego wyboru Arlo, zalecamy wybranie typu Fire lub Fighting podczas wykonywania zwiadu trzeciego Pokemona, ponieważ istnieje również szansa, że dopasowanie będzie idealne. Jeśli jednak napotkasz Magnezone i będziesz miał problemy, spróbuj użyć Pokemona typu Ground. Ataki Pokemonów tego typu, takich jak Garchomp, Rhyperior lub Therian Landrous, będą bardzo skuteczne.


Cliff - jak wygrać, kontry

Poniżej znajdziesz aktualną drużynę Cliffa z października 2023 roku.

Pamiętaj - pierwszy Pokemon zawsze jest taki sam, i to właśnie jego będziesz miał szansę złapać, jeśli wygrasz. Pozostałe są wybierane losowo spośród trzech.

Pierwszy PokemonDrugi PokemonTrzeci Pokemon
DratiniGalladeTyranitar
CradilyMamoswine
SlowkingDusknoir

Wykonanie zwiadu, aby upewnić się, że twoja drużyna odpowiednio zadziała przeciwko Cliffowi, to dobry pomysł. Jednak jeśli ekipa składa się z Pokemonów typu Water, Steel, Bug, Ghost lub Fighting, to jest szansa, że odniesiesz zwycięstwo.

Jeśli chodzi o Dratiniego, zalecamy wybranie Pokemona typu lodowego. Jest tu wiele świetnych opcji, więc po prostu wybierz najsilniejszą - na przykład Kyurema. Jeśli naprawdę chcesz się popisać i wytoczyć ciężkie działa, Mega Rayquaza jest doskonały, ale uważaj na wsparcie ze strony Mamoswine'a.

Jeśli chodzi o wejście do bitwy z drugim Pokemonem Cliffa, zalecamy wybranie Pokemona typu Ghost lub Bug, ponieważ Slowking i Gallade są słabe w starciu z Ghost. Cradily i Slowking są słabe na typ Bug. Wybór jednego z tych dwóch typów daje zatem dużą szansę na posiadanie odpowiedniej kontry dla Pokemona, z którym się mierzysz - chociaż typ Steel nadal będzie przydatny, jeśli zmierzysz się z Cradily.

W przypadku typów Bug zalecamy Pheromosę, Yanmegę lub Genesects, a nasze rekomendacje typu Dark obejmują Tyranitara, Hydreigona, Yveltala i Guzzlorda. Oczywiście, jeśli przegrasz bitwę, możesz wybrać idealną kontrę dla Pokemona, którego wybrał Cliff.

Jeśli chodzi o trzeciego Pokemona Cliffa, Tyranitar i Mamoswine są słabe zarówno na Pokemony typu Steel, jak i Fighting. Raz jeszcze daje to szansę na ponowne użycie pierwszego Pokemona lub po prostu dołączenie drugiego Pokemona typu Steel. Zdecydowanie zalecamy jednak wybranie Lucario, ponieważ jest to Pokemon typu Fighting i Steel, dzięki czemu możesz mieć to, co najlepsze z obu światów. Należy pamiętać, że ataki typu Fighting są bardzo skuteczne przeciwko Tyranitarowi.

Dusknoir jest jednak słaby tylko na Pokemony typu Ghost i Dark. Ponieważ Dusknoir sam jest typem Ghost, będzie miał naturalną przewagę nad innymi Pokemonami Ghost, więc zalecamy wybranie Pokemona typu Dark, jeśli chcesz go pokonać.


Sierra - jak wygrać, kontry

Poniżej znajdziesz aktualną drużynę Sierry w październiku 2023 roku.

Pamiętaj - pierwszy Pokemon zawsze jest taki sam, i to właśnie jego będziesz miał szansę złapać, jeśli wygrasz. Pozostałe są wybierane losowo spośród trzech.

Pierwszy PokemonDrugi PokemonTrzeci Pokemon
SableyeSkarmoryHoundoom
GardevoirGyarados
MukKingdra

Sierra po raz kolejny jest trudną do pokonania Liderką Team Go Rocket. Biorąc jednak pod uwagę, jak świetnym Pokemonem w Go Battle League jest Sabelye, warto próbować.

Sabeleye jest znany między innymi z tego, że jest słaby tylko na typ Fairy, co oznacza, że najlepszą kontrą jest oczywiście Mega Gardevoir. Xerneas, Xuriktree i Mega Diancie są kolejnymi najlepszymi opcjami, ale poradzą sobie już gorzej.

Przy drugim Pokemonie Sierry sprawy zaczynają się komplikować ze względu na zakres opcji, które ma do dyspozycji.

Skarmory jest słaby na Fire i Elecric, Muk jest słaby na Ground i Psychic, a Gardevoir jest słaby na Ghost, Poison i Steel. Jest to ogromna liczba słabości do zaplanowania, więc okaże się, że wybrałeś kiepskie Pokemony, po prostu zapamiętaj, co wybrała Sierra, i spróbuj ponownie z lepiej dobraną drużyną.

Przechodząc do trzeciego slotu, Gyarados jest podwójnie słaby na Electric i słaby na Rock. Houndoom jest słaby na Fighting, Ground, Rock i Water. Kingdra natomiast jest słaby na Dragon i Fairy. Rock jest tutaj zdecydowanie dobrą opcją, więc możesz przebierać między Mega Diancie, Rampardosem i Rhyperiorem.


Nagrody za walkę z Liderem Team Go Rocket

Po wygranej walce z Liderem otrzymasz 1000 Stardust, czerwone jajko Strange 12 km (jeśli masz miejsce w ekwipunku) i jeden z poniższych przedmiotów:

Sierra - jedna z Liderek Team Go Rocket

Za każdym razem masz też szansę na złapanie pierwszego Shadow Pokemona każdego z Liderów. Co najlepsze, istnieje również szansa, że te Shadow Pokemony będą dodatkowo Shiny.

Przy próbie schwytania Shadow Pokemonów otrzymasz bazową liczbę 5 Premier PokeBalli. Bonusowe PokeBalle przyznawane są w oparciu o szereg czynników:

  • Jak dużo twoich Pokemonów przetrwało walkę z trenerem (Trainer Battle)
  • Twoja ranga medalu Purify Pokemon (Purifier)
  • Twoja ranga medalu Defeat Team Rocket (Hero)

Poprzednio: Pokémon Go - zadanie Team Go Rocket Celebration: nagrody i etapy

Spis treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Pokémon GO

Android, iOS

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze