Frostbite nas spowalniał - były szef BioWare krytycznie o silniku EA

"To niesamowita technologia, ale trudna do opanowania”.

Silnik Frostbite od szwedzkiego DICE jest obecnie wykorzystywany w większości gier wydawanych przez EA. Krytycznie o rozwiązaniu wypowiedział się były szef BioWare.

Aaryn Flynn, który do 2017 roku pełnił funkcję menedżera generalnego studia, wziął niedawno udział w kanadyjskiej konferencji Reboot Develop Red. Podczas swojego wystąpienia poruszył temat technologii znanej między innymi z serii Battlefield.

- Frostbite jest wewnętrznym silnikiem EA, bardzo potężnym, szybkim, pięknym, przeznaczonym do tworzenia wspaniałych rzeczy. Jest jednocześnie niezwykle delikatny i wymaga sporego zespołu do obsługi - tłumaczy.

bf_frostbite
Frostbite powstał początkowo z myślą o serii Battlefield

Były szef BioWare porównał rozwiązanie do bolidu Formuły 1 - pojazdu, który osiąga bardzo wysokie prędkości i jest szczytowym osiągnięciem technologicznym, ale gdy się rozpędzi, jest trudny do opanowania i generuje problemy, jakie rozwiązać mogą tylko grupy specjalistów.

Flynn przyznaje, że Frostbite znacznie przyspiesza tworzenie określonych elementów gry, ale podkreśla, że kłopoty z obsługą sprawiają, że w rzeczywistości tempo rozwoju danej produkcji znacznie spada.

mass_effect_andromeda_frostbite
Stworzona na Frostbite gra Mass Effect: Andromeda zmagała się z problemami technicznymi

- Przygotowywanie treści, które chcieliśmy, a także realizowanie kolejnych etapów projektu stawało się coraz trudniejsze. Mimo że mieliśmy więcej ludzi i zespołów, nad tytułami pracowaliśmy wolniej - tłumaczy.

Według Flynna, narzędzia do obsługi silnika wykreowanego przez DICE występowały w różnych wariantach, a BioWare otrzymało wersję, która nie była zbyt intuicyjna i członkowie zespołu nie mogli się w nich odnaleźć.

anthem_frostbite
Kłopoty pojawiły się też w pracach nad Anthem

Z pomocą Frostbite studio stworzyło trzy duże produkcje, czyli Dragon Age: Inkwizycja, Mass Effect: Andromeda i Anthem. W przypadku każdej z gier - szczególnie tych dwóch ostatnich - deweloperzy natykali się na znaczne problemy.

EA używa silnika w większości swoich tytułów, w tym serii FIFA. Niewykluczone jednak, że firma zmieniła strategię, jako że niedawne Star Wars Jedi: Upadły Zakon i Apex Legends powstały odpowiednio na Unreal Engine 4 i Source - za obie pozycje odpowiada Respawn Entertainment.

Źródło: GamesIndustry

Następnie: Half-Life: Alyx to prequel drugiej części serii. Jest pierwszy trailer nowej gry Valve

Reklama

Skocz do komentarzy (4)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (4)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami