Misja fabularna, która uruchomi się po ukończeniu zadania głównego o nazwie Nie chcę wisieć, w którym należało odszukać Taylora. Zacznij od skierowania się do Sary, z którą porozmawiaj o kolejnym zleceniu.

Tym razem trzeba będzie skierować się do miejsca opanowanego przez traszki i złapać jedną z nich.

193

Skieruj się do miejsca oznaczonego znacznikiem, które leży na południe od Wyspy Magów. Okaże się, że jest to teren z kilkoma budynkami, opanowanymi przez traszki (1). Rozpraw się z nimi korzystając z broni białej lub palnej.

194

W trakcie walki korzystaj z trybu surwiwalowego, żeby namierzyć traszkę w czerwonej koszulce (2). Pod żadnym pozorem jej nie zabijaj. Zamiast tego skorzystaj z pistoletu paraliżującego, który otrzymałeś od Sary (broń boczna) i ogłusz cel przy jego pomocy. Następnie rozpraw się z pozostałymi przeciwnikami w pobliżu, po czym zabierz nieprzytomną traszkę do Sary, co zakończy zadanie.

Misja: Wejdź do arki ty i cały dom twój

Jest to jedno z trudniejszych zadań, w którym będziesz musiał wyeliminować hordę z Chemult. Przed przystąpieniem do misji warto zadbać o pełny ekwipunek oraz zaopatrzyć się w dużo wabików i broni dodatkowych, takich jak koktajle mołotowa i granaty. Aby zwiększyć ich ilość dobrze jest rozwinąć umiejętność Przydatne brzemię (kategoria surwiwal).

195

Kiedy będziesz gotowy wyrusz wraz z Kourim do wyznaczonego miejsca. Przed sobą zobaczysz miasteczko z hordą, którą należy pokonać. Zacznij od zabrania mołotowów z napalmem oraz wabików (3) stojących w skrzyniach przy motocyklu Kouriego. Następnie zjedź motocyklem w pobliże rzeki - maszyna może się przydać, jeśli nie będziesz mógł uciec hordzie, a zacznie kończyć się wytrzymałość.

196

Kolejnym krokiem jest wejście do miasteczka tak, aby nie dać się zauważyć hordzie. Może ona iść przez miasto lub być przy wagonach w dalszej części lokacji. Najważniejsze, to eliminować po cichu pojedyncze świrusy (4) lub je omijać. Celem jest dotarcie do krzaków (5), w których zbliżysz się do hordy, ale nie będziesz widoczny dla przeciwników.

197

Następnie rzuć na otwarty teren wabik. W ten sposób doprowadzisz do tego, że zbiegnie się do niego spora grupa świrusów (6).

198

Kiedy do tego dojdzie rzuć w ich kierunku mołotowa z napalmem (7). Duża eksplozja od razu podpali sporą grupę przeciwników. Odczekaj chwilę, po czym rzuć kolejny wabik i kontynuuj w ten sposób. Jeśli nie dasz się zauważyć wrogom, to możesz tak rozprawić się nawet z większą częścią przeciwników. Oczywiście gdyby zabrakło napalmu, to możesz wspomagać się granatami lub zwykłymi koktajlami mołotowa.

199

Jeśli czujesz już, że uszczupliłeś siły hordy lub któryś ze świrusów dojrzy bohatera, to rozpocznij ucieczkę. Przebiegaj przez ciasne przejścia i zakątki, w których horda będzie zwalniać. W wielu miejscach znajdziesz wybuchowe skrzynie oraz zbiorniki (8) - strzelaj w nie, kiedy obok będą wrogowie, a szybko przetrzebisz ich szeregi.

200

Oprócz tego możesz też porozkładać w niektórych miejscach zdalnie detonowane bomby, a w przypadku problemów z wytrzymałością wrócić do motocykla i oderwać się na chwilę od hordy, żeby zregenerować siły i przygotować się do kolejnego ataku. Uważaj tylko, żeby nie wyjechać poza teren misji. Na koniec rozpraw się z niedobitkami (9) i wróć do Kouriego, co zakończy misję.

Uwaga - jeśli ten fragment kampanii okaże się zbyt trudny, to po kilku niepowodzeniach gra zapyta czy nie chcesz go pominąć. Możesz się wtedy zgodzić lub próbować pokonać hordę samodzielnie.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.