Kluczowi reprezentanci Bend Studio zorganizowali na forum Reddit sesję pytań i odpowiedzi dotyczącą Days Gone. Zgodnie ze słowami deweloperów, otwarty świat w postapokaliptycznej produkcji to dzieło zaledwie sześciu osób.

Zapytany o element gry, z którego jest najbardziej dumny, Eric Jensen - główny projektant świata - wspomniał o dopracowanej mapie.

„Udało nam się stworzyć różnorodny i dynamiczny świat w niewielkim zespole (5-6 osób). Musieliśmy wykazać się sprytem i wydajnością, biorąc pod uwagę ograniczenia sprzętu” - napisał deweloper.

dg3
Days Gone to głównie tereny zalesione

Jeden z użytkowników Reddita zwrócił też uwagę na realistycznie zaprojektowane w Days Gone oczy, pytając, jak deweloperom udało się osiągnąć efekt. Wątpliwości rozwiał Graham Aldridge, główny programista renderingu.

Okazuje się, że graficy opracowali efekt symulujący film łzowy, czyli naturalną powłokę na powierzchni oka, pełniącą funkcję nawilżającą i oczyszczającą.

Z sesji na Reddicie można się też dowiedzieć, że system pogody w grze jest ściśle związany z chmurami, które podróżują po wirtualnym niebie w czasie rzeczywistym.

Ponadto deweloperzy wytłumaczyli, czemu w Days Gone nie ma możliwości szybkiego spojrzenia do tyłu podczas jazdy motocyklem. Opcja sprawiała rzekomo, że osoby testujące produkcję nieustannie wpadały na drzewa i inne przeszkody.

Zobacz: Days Gone - Poradnik, Solucja

Poza tym, w miarę wprowadzania kolejnych funkcji, deweloperom zabrakło po prostu przycisków na padzie do wykorzystania. Próbowano chociażby z L3 (wciśnięcie lewego analoga), ale rodziło to problemy z niekontrolowanymi skrętami pojazdu.

Źródło: Reddit

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.