Po wypełnieniu misji 18 i pokonaniu w niej dotychczasowych trzech sojuszników V, czyli Gryfa, Cienia i Koszmaru Dante w końcu dociera do miejsca, gdzie ma odbyć się finalny pojedynek z jego bratem i ojcem Nero, czyli Vergilem.

Cała misja to tak naprawdę jedna walka z bossem, która może stanowić nie lada wyzwanie. Vergil jest bowiem bardzo potężnym przeciwnikiem, świetnie radzącym sobie zarówno w defensywie, jak i ofensywie.

Dysponuje przy tym całą paletą ruchów i ataków, które wykonuje z bardzo dużą szybkością. Jeśli chcesz go pokonać, to w pierwszej kolejności skup się na unikaniu wyprowadzanych przez niego ataków zarówno dystansowych, jak i bliskich.

Walka z bossem - Vergilem

Poniżej znajdziecie wskazówki, które powinny chociaż trochę ułatwić walkę z rywalem.

087
  • W pierwszej części walki nie rzucaj się do szaleńczego ataku, tylko obserwuj zachowania Vergila oraz jego ataki.
  • Przede wszystkim przygotuj się na unikanie jego niezwykle szybkich szarż (1) oraz momentów, kiedy korzysta z teleportu. Możesz w tym celu stosować zwykłe uniki lub skorzystać ze stylu Psotnika, który ułatwi ich wykonywanie.
  • Przez krótką chwilę po takiej szarży przeciwnik będzie bezbronny. Możesz go wtedy ostrzelać z broni palnej lub spróbować doskoczyć i wykonać combo z bliska (dobrze spisuje się tu szarża z mieczem).
  • Kiedy rywal nie szarżuje atakowanie go za pomocą jakiejkolwiek broni jest ryzykowne, ponieważ będzie odbijał ataki, a potem może wyprowadzić szybki kontratak. Lepiej jest czekać na jego ruch i kontratakować w odpowiednim momencie.
088
  • Co pewien czas Vergil będzie ostrzeliwał bohatera niebieskimi pociskami, które należy omijać.
  • Oprócz tego będzie tworzył kule (2) - omijaj je za wszelką cenę, ponieważ wchodzenie w nie wiąże się z otrzymanie dużych obrażeń.
  • Po zabraniu rywalowi połowy zdrowia ten zamieni się w demona. Możesz nawiązać z nim walkę, jeśli również skorzystasz tej opcji lub skoncentrować się na unikaniu jego ataków. Należy się tu wykazać dużą zręcznością, ponieważ w tej postaci Vergil jest znacznie szybszy i groźniejszy.
089

Po przeczekaniu okresu przemiany w demona postaraj się doskoczyć wroga i go zaatakować. W innym przypadku zacznij regenerować życie. Dalsza część pojedynku jest podobna, jak pierwsza, tyle, że wróg będzie atakował szybciej i agresywniej. Wyczekuj na błąd i atakuj, kiedy nadarzy się okazja.

Najlepiej wyczekać, aż pasek przemiany grzechu będzie pełny, zamienić się w demona (3) i ostatnią część walki stoczyć właśnie w tej postaci. W ten sposób najłatwiej zakończyć pojedynek i całą misję.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta