Po pokonaniu bossa Malfasa w misji Rozdroże: Nero czas wrócić do postaci Dantego. Rusz przed siebie i wskocz do dziury w ziemi, do której po chwili dotrzesz. Możesz od razu zlecieć na sam dół lub starać się przeskakiwać na kolejne platformy, gdzie znajdują się kule w różnych kolorach.

Na samym dole dojdzie do pierwszej potyczki, w której będziesz musiał stawić czoła grupie rycerzy oraz baphometowi. Po rozprawieniu się z wrogami przejdź przez przejście, które zostanie odblokowane.

Rusz przed siebie - jeśli chcesz zdobyć złotą kulę to wbiegnij na żółtą platformę z prawej i, korzystając z podwójnego skoku, dostań się do wnęki z prawej, gdzie znajdziesz poszukiwany przedmiot. Następnie zacznij zeskakiwać po kolejnych platformach na dół.

W końcu dotrzesz do miejsca z dziurą w ziemi. Wskocz do niej, a po dostaniu się na dół przygotuj się na walkę z kilkoma hellbatami i behemothem.

078

Po pojedynku przejdź przez kolejne przejście. Jeśli chcesz zdobyć niebieską kulę, to przeskocz po żółtych platformach do przejścia (1) po drugiej stronie lokacji. Kontynuuj przed siebie, aż spadniesz na dół. Niebieska kula będzie po drugiej stronie przepaści.

Aby się do niej dostać trzeba wykonać podwójny skok, potem kilkukrotnie wcisnąć atak Cavaliere, a następnie doskoczyć do miejsca z kulą. Jeśli nie skorzystałeś z powyższej ścieżki, to po prostu zeskocz na sam dół i przygotuj się na pojedynek z grupą Riotów.

079

Jeżeli skorzystałeś z drugiej ścieżki, to w kolejnej lokacji, podczas zeskakiwania na dół, możesz zlokalizować żółtą platformę. Jeśli udasz się do przejścia za nią, to zlokalizujesz tajną misję 12 i kolejny niebieski fragment kuli.

W innym przypadku zacznij schodzić po platformach na dół - na jednej z nich znajdziesz fioletową kulę. Na samym dole będziesz z kolei musiał walczyć z demonami, w tym z piekielną Judeccą (2).

Walka z bossem - Królem Cerberem

Teraz wystarczy kierować się przed siebie pokonując na kolejnych arenach następnych przeciwników. W końcu dotrzesz do lokacji z bossem.

080

Jest nim trzygłowy Król Cerber (3), który podczas walki będzie zamiennie stosował ataki związane z różnymi żywiołami: ogniem, lodem i prądem. Poniżej wskazówki przydatne w walce.

  • Podczas starcia bardzo dobrze sprawdzają się uniki ze stylu walki Psotnik. Dzięki nim możesz łatwo unikać wrogich ataków i samemu szybko zbliżać się do wroga.
  • Jeśli jesteś oddalony od przeciwnika, to warto ostrzeliwać go z broni palnej. Jednak kiedy się do niego zbliżysz, to warto skorzystać z pięści, nóg lub innej broni białej.
  • Król Cerber będzie wyprowadzał między innymi zamaszyste ataki łapami - pozwalają mu zaatakować spory obszar, ale są sygnalizowane, więc wystarczy wykonać przed nimi unik (najlepiej w powietrzu).
  • Podobnie jest z szarżą wroga, przed którą wystarczy odskoczyć.
  • Po zabraniu przeciwnikowi pewnej ilości zdrowia, ten padnie na chwilę na ziemię - warto wtedy doskoczyć i zadać mu, jak najwięcej obrażeń.
081
  • Kiedy rywal zaczyna kumulować energię (4), to szybko się od niego oddal. Po chwili nastąpi bowiem potężny atak obszarowy.
  • Podczas korzystania przez bossa z prądu uważaj zwłaszcza na wystrzeliwane pociski (możesz je strącać bronią strzelecką lub omijać) oraz elektryczną strugę (przeskakuj ją).
  • W przypadku ataków lodowych trzeba uważać przede wszystkim na zamrażającą falę (oddal się przed eksplozją energii) oraz zrzucane z góry sople (unikaj ich).

Pamiętaj również, że jeśli chcesz zadać bossowi znacznie większe obrażenia, to możesz dokonać Demonicznej przemiany grzechu. Dzięki niej Dante zamieni się w demonicznego wojownika, którego ataki błyskawicznie mogą osłabić bossa.

Po wygranej walce Dante otrzyma nową broń - nunchaku Król Cerber. Możesz nim zadawać ataki ogniowe, a korzystając ze stylu Mistrz miecza również lodowe i elektryczne.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta