Po ukończeniu misji o nazwie Powód rozpocznie się kolejne zadanie, w którym pokierujesz Dantem. Już na samym początku zostaniesz zaatakowany przez demony i jest to dobry moment na przetestowanie nowej broni, czyli motoru Cavaliere, który jest odmianą miecza.

Wyprowadzane nim ciosy są zazwyczaj dość powolne, ale możesz dzięki nim atakować spory obszar, a umiejętności specjalne, na przykład w stylu Mistrz miecza, pozwalają łączyć ataki w zabójcze kombinacje.

Po pokonaniu pierwszych rywali rusz ścieżką przed siebie. Po chwili natkniesz się na bephometha otoczonego wysoką rośliną. Od tej pory będziesz często je spotykał. Jest to rodzaj klatki, która chroni wrogów przed atakami, a czasami oplata Dantego, uniemożliwiając mu poruszanie się. Wystarczy kilka ciosów, aby uporać się z problemem.

Napełnienie fontanny krwią

Idąc dalej natkniesz się na kolejne grupy rywali. Rozprawiaj się z nimi i kontynuuj, aż dotrzesz na plac z kamienną fontanną (1).

061

Celem będzie dostarczenie jej krwi, dzięki czemu odblokujesz przejście. Aby to uczynić udaj się po młode Nidhogga (2), a potem otwórz nimi przejście (3) na szczycie schodów. Kolejną ścieżkę (4) odwiedzisz w dalszej części etapu.

Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby najpierw skorzystać z dolnego przejścia - jest to wybór gracza. W nowej lokacji rozpraw się z grupą wrogów na placu, a potem ruszaj po ścieżce, na której znajdziesz fioletową kulę.

062

Idąc dalej trafisz na miejsce, gdzie spotkasz nowy rodzaj przeciwnika o nazwie Fury (5). Jest to bardzo szybko poruszający się jaszczur, którego możesz atakować z dystansu, szybko skracać dystans na przykład w stylu Psotnika lub używać kontrataków jako Gwardzista.

Po pokonaniu nowego rywala ruszaj dalej, aż dotrzesz do placu ze sporą grupą wrogów (w tym behemothem) oraz portalem, który przywołuje nowych rywali. Pokonaj ich i rusz przed siebie. W kolejnej lokacji zniszcz skrzep krwi, dzięki czemu w stronę fontanny popłynie pierwszy strumień krwi.

063

Zanim ruszysz dalej warto wskoczyć na podwyższenie (6), gdzie znajdziesz niebieską kulę. Po jej zabraniu wróć do poprzedniej i kontynuuj do kolejnego placu (7), gdzie natkniesz się na dużą grupę rywali, w tym bephemothy.

Po ich wyeliminowaniu przejdź przez arenę i zniszcz kolejny skrzep krwi, co spowoduje, że do fontanny trafi kolejna jej partia.

064

Kiedy to nastąpi skieruj się do małego pomieszczenia, gdzie znajdziesz młode Nidhogga (8). Podnieś je i udaj się w prawo (9). Dotrzesz do kamiennego posągu ze złotą kulą.

Zeskocz na dół na teren z fontanną i przy pomocy niedawno zdobytego młodego Nidhogga skieruj się do drugiego, dolnego przejścia. Kiedy je przekroczysz niemal od razu trafisz na plac z dużą grupą wrogów.

065

Rozpraw się z nimi i ruszaj przed siebie, aż dotrzesz do skrzepu krwi. Zniszcz go, co spowoduje napełnienie fontanny kolejną porcją krwi i finalnie doprowadzi do przesunięcia pomnika. Zeskocz na dół i wskocz do dziury (10).

Walka z bossem Urizenem

Po zejściu na dół rusz przed siebie i idź jedyną możliwą ścieżką. Jeśli odwrócisz się na schodach i skorzystasz z podwójnego skoku, to dotrzesz do miejsca, z którego możesz aktywować tajną misję 9. Z prawej strony przejścia znajdziesz też boski posąg.

066

Kontynuuj przed siebie, aż dotrzesz do ruin budynku, gdzie rozpocznie się dość długa scenka. Po jej zakończeniu ponownie staniesz do walki z Urizenem. Ten pojedynek będzie jednak nieco inny, ponieważ Dante otrzyma nową moc i broń.

  • Demoniczny miecz Dantego - umożliwia zadawanie dużych obrażeń i wyprowadzanie ataku specjalnego w stylu Mistrz miecza.
  • Demoniczna przemiana grzechu - w trakcie napełniania paska Demonicznej przemiany możesz wcisnąć i przytrzymać odpowiedni klawisz (w wersji PC - F), aby Dante przeniósł energię do czerwonego paska Demonicznej przemiany grzechu (11). Kiedy go napełnisz i aktywujesz Dante przyjmie formę demona (12), w której jego moce bojowe stają się znacznie potężniejsze.
  • Unikaj różnych ataków Urizena (13) i wyprowadzaj ciosy, kiedy to tylko możliwe.
  • Atakowanie i otrzymywanie ciosów sprawia, że napełniasz pasek Demonicznej przemiany. Kiedy to tylko możliwe przekazuj energię do Demonicznej przemiany grzechu, zmieniaj postać Dantego i wtedy atakuj bossa.

Kontynuuj walkę w ten sposób, aż rozprawisz się z przeciwnikiem. Po kilku walkach z Urizenem w końcu będziesz mógł go pokonać, chociaż rywal nie zginie. Zakończenie walki automatycznie spowoduje ukończenie misji.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta