HZD: The Frozen Wilds - zakończenie: Kuźnia zimy

Finał dodatku.

Dotarłeś do kotła EPSILON, gdzie dojdzie do zakończenia przygody dodatku. Twoim zadaniem jest pokonanie HEFAJSTOSA i zdominowanie rdzenia kotła, po to by powstrzymać głównego antagonistę przed tworzeniem demonicznych maszyn. Wraz z Alloy, tak w poprzedniej misji, podróżującą Banukowie, Aratak i Ourea.

Celem poprzedniego zadania było przejście przez Ryczącą Górę i dotarcie do kotła EPSILION. Teraz gdy wkroczyłeś do niego, musisz dotrzesz do jego rdzenia, gdzie rozegra się końcowa walka.

Droga do obszaru produkcyjnego, ominięcie zaworu stabilizacji geotermii

Rusz przed siebie w kierunku kolejnych wrót. Zeskocz najpierw po niższych półkach, by dalej iść po metalowych schodach. Dostaniesz się do korytarza, który prowadzi do miejsca, gdzie produkowane są maszyny.

Ze względu na uszkodzony zawór stabilizacji geotermii (1), nie będziecie mogli przejść obok, gdyż wydobywa się z niego ogień. Musisz znaleźć rozwiązanie, które umożliwi bezpiecznie obejść tę zaporę. W tym celu należy wejść na wyżej położoną półkę (2), z której wskoczysz na transportowane skrzynie (6).

038
Aby minąć zawór stabilizacji geotermii (1), musisz dostać się na półkę (2), z której wskoczysz na skrzynię (6).

Możesz też otworzyć obraz w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Najpierw jednak usuń kable (3) z dolnej części pionowych uchwytów, wywołujących zwarcie, które uniemożliwiają ci wspinaczkę w górę. Strzel w fioletowy punkt z łuku. Gdy się ich pozbędziesz, wespnij się wyżej (4). Ostatnie poziome uchwyty (5) wywołują zwarcie. Poczekaj, aż wyładowania się zakończą, i przejdź po nich do metalowego pręta, by zeskoczyć na niższy poziom (2). Stamtąd wskocz na skrzynię (6), która przetransportuje cię dalej (7), omijając w ten sposób zawór (1), z którego wydobywa się ogień.

Skręć w lewo w kierunku obracającej się turbiny. Trzymając się uchwytu przymocowanego do koła (1), przedostaniesz się na wyższą półkę, przechodząc po drodze po prętach (2). Będąc na dole zdominuj urządzenie (3), co wyłączy zawór buchający ogniem, a umożliwi dotarcie Banukom do miejsca, gdzie aktualnie przebywasz. Jednocześnie sprawisz, że pojawi się demoniczny krabołaz, który nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem, o ile będziesz go atakować z dystansu.

039
Wspinając się po turbinie (1), a dalej po poziomych prętach (2), dotrzesz do urządzenia (3), które po zdominowaniu - wyłączy zawór, otwierając w ten sposób przejście Ourei i Aratakowi.

Możesz też otworzyć obraz w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Teraz twoim zadaniem jest przedostać się na drugą stronę (za przepaścią), gdzie w oddali znajdują się kolejne drzwi. Wejdź na przeciwległą półkę. Z tego miejsca będziesz mógł wskoczyć na skrzynię, która przetransportuje cię bliżej wrót. Zdominuj kolejne urządzenie, które znajdziesz po drugiej stronie przepaści. W ten sposób utworzysz most, po którym będą mogli wejść Aratak i Ourea.

Obszar produkcyjny

Banukowie otworzą drzwi do pomieszczenia, gdzie mieści się konsola, którą należy zdominować. Odblokuje to przejście w głąb kotła. Otwórz kolejne drzwi i podążaj za znacznikiem. Dotrzesz do obszaru produkcyjnego, gdzie aż roi się od różnorodnych maszyn. Twoim zadaniem znowu będzie pomoc Bonukom w przedostaniu się do kolejnych wrót.

Najpierw jednak czeka się walka. Zniszczenie wszystkich przeciwników to nie taka prosta sprawa, jednak nie będziesz osamotniony w tej potyczce. Ourea i Aratak to dobrzy wojownicy, którzy odciągają uwagę maszyn. Postawaj cały czas w ruchu w centralnej części pomieszczenia. Wykorzystaj do osłony - przed atakami mechanicznych zwierząt - niskie, okrągłe zabudowania. Przemieszczaj się pomiędzy nimi, by uciekać przed maszynami.

040
W obszarze produkcyjnym aż roi się od maszyn.

Po ciężkim boju udaj się na lewo (idąc od miejsca, gdzie wszedłeś do obszaru produkcyjnego). Gdy zdominujesz urządzenie nad przepaścią, wysuną się dwa mosty oraz zostaną uwolnione dwa demoniczne lodowe pazury, które zobaczysz w oddali. Gdy je pokonasz, z pojemnikom zabierz cztery potężne zwoje. Uwaga! Otwarcie przejścia do tego miejsca nie jest konieczne (jest to opcjonalne), lecz zwoje mogą okazać się w przydatne w dalszej części gry.

Mniej więcej na środku obszaru produkcyjnego znajduje się przepaść. Należy zdominować urządzenie (1), aby most się wysunął, a Aratak i Ourea mogli przejeść w kierunku fioletowych drzwi. Obejdź przepaść z lewej (2) lub z prawej (3) strony obszaru produkcyjnego, aby dostać się na drugą stronę przepaści. Wysuń most i razem z Banukami podejdźcie do fioletowych wrót.

041
Aby dostać się do urządzenia (1), skorzystaj z jednej z dróg (2 lub 3), prowadzącej do niego.

Możesz też otworzyć obraz w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Obszar recyklingu

W dalszej części kotła zejdź niżej, do poziomu lawy. Dotrzesz do konsoli - aktywuj ją poprzez dominację, i przejdź przez drzwi. Trafisz do obszaru recyklingu, gdzie znowu twoim celem będzie umożliwienie Banikom przejście do kolejnych fioletowych wrót. Skręć w lewo w stronę okrągłego cypla i zejdź do niższej części tej lokacji.

Wejdź na słup, który stoi pośrodku (1), trzymając się uchwytów, wcześniej niszcząc zwarcie w kablach. Dotrzesz do wysuwającej się kolumny (2). Poczekaj aż ta zsunie się na dół, wejdź na nią, po czym wskocz na wyższy poziom, gdy słup będzie w najwyższym punkcie. Tak samo postąp z kolejną kolumną. Dostaniesz się na platformę, z której zobaczysz turbinę, mieszczącą się naprzeciwko miejsca, gdzie stoisz.

042

Możesz też otworzyć obraz w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Wskakując po kolumnach (pierwsza pozioma - 1, druga pionowa - 2) dotrzesz do obrotowego koła (3). Trzymając się uchwytów, dostań się na drugą stronę, gdzie znajdziesz urządzenie (4), które należy zdominować. Gdy to uczynisz, uruchomisz kolejne kolumny, dzięki którym będziesz mógł przedostać się w głąb obszaru recyklingu. Wróć po turbinie na platformę, mieszczącą się po drugiej stronie.

Zeskocz na ziemie (5) i trzymając się prawej ściany, udaj się do wysuwających się kolumn. Zniszcz zwarcie w kablach i wejdź na pierwszy słup po uchwytach. Wykorzystaj moment, gdy kolumny się wysuwają ze ścian, by dostać się do platformy zlokalizowanej w centralnym punkcie obszaru recykligu. Obejdź ją, niszcząc po drodze czujki. Na końcu platformy poczekaj aż kolumna wysunie się. Wskocz na nią, a następnie wejdziesz na drogę prowadzącą na górę, gdzie chwyć się skrzyni, która przetransportuje cię w kierunku fioletowych wrót.

043
Widok na turbinę w obszarze recyklingu.

Możesz też otworzyć obraz w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Czekaj cierpliwie aż Aloy sama zeskoczy na platformę. Następnie udaj się do miejsca nad przepaścią, nad którą stoją Aratak i Ourea. Zdominuj urządzenie, aby mogli przejść. Idźcie w kierunku drzwi, które dzięki Banukom zostaną otwarte. Podążaj za znacznikiem, schodząc w dół lokacji, a następnie wchodząc po schodach dotrzesz do pomieszczenia, gdzie mieści się węzeł źródłowy.

Węzeł źródłowy, rdzeń kotła

Zdominuj węzeł, a następnie ustaw pokrętła w odpowiedniej kolejności, by przez każdy jego element przepływało światło i wpłynęło do źródła. Po obejrzeniu filmu przerywnikowego rusz w kierunku rdzenia kotła, gdzie znajdziesz wieżę sterowania - zniszcz ją lub zdominuj. Po chwili pojawi się demoniczny ognisty pazur.

044
Prawidłowe ustawienie pokręteł w węźle źródłowym.

Możesz też otworzyć obraz w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Walka z demonicznym ognistym pazurem, ucieczka z kotła

Ta ogromna maszyna, która jak sama jej nazwa wskazuje - zadaje obrażenia od ognia. Ponadto przeprowadza szarże, wymachując swoimi ramionami, co czyni na znacznym obszarze, więc gdy zobaczysz ten atak, ucieknij - przetaczając się. Ognisty pazur potrafi wyrzucać z siebie kłęby ognia oraz przewracać się na ciebie swoim „cielskiem”. Co więcej, posiada umiejętność, która sprawia, że podłoże, na którym stoisz - wybucha.

Demoniczny ognisty pazur jest podobny do swojego lodowego „brata” pod względem szybkości i ataków, choć oczywiście dysponują oni innymi żywiołami. Najlepiej zasypywać go gradem strzał, trafiając w czułe punkty. Gdy oddasz kilka ataków z łuku, szykuj się do ucieczki, gdyż możesz być pewien za chwilę przeciwnik albo ruszy w twoją stronę, albo skorzysta z ataku dystansowego.

Mniej więcej, gdy uszczuplisz pasek życia bossa o połowę, pojawi się wieża sterowania. Zniszcz lub zdominuj ją jak najszybciej, bowiem będzie ona leczyła twojego głównego przeciwnika. Wieża pojawi się jeszcze raz podczas walki, gdy pozostanie ognistemu pazurowi Ľ paska życia. Twoi sojusznicy, w tym czasie, skupią uwagę machiny na nich, co da ci czas, by zająć się maszyną leczącą.

Po wygranej walce zdominuj rdzeń kotła (pionowy słup, który znajdziesz w centralnym miejscu lokacji). Obejrzyj film przerywnikowy. Następnie twoim zadaniem będzie ucieczka z kotła. Kieruj się w stronę fioletowego przejścia. Po kolejnej cut scence wylądujesz na śniegu, w bezpiecznym miejscu.

045
Gdy podczas walki z demonicznym ognistym pazurem pojawi się wieża sterowania, zniszcz ją w pierwszej kolejności.

Kryjówka Ourei (zakończenie)

Przenieś się lub dotrzyj na piechotę do kryjówki Ourei, która mieści się w północno-zachodniej części Kraju. Wejdź do środka, gdzie będzie czekał na ciebie Aratak. Rozmowa z nim oraz CYAN zakończy wątek główny The Frozen Wilds. Aratak, którego spotkasz na zewnątrz, zleci ci misję poboczną: Prosto z Kuźni.

Gratulujemy! Ukończyłeś dodatek The Frozen Wilds do gry Horizon Zero Dawn!

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami