Elex - szybka podróż i mapa

Wszystko o posługiwaniu się mapą i o korzystaniu z szybkiej podróży.

Ekran mapy wywołujemy za pomocą adjutora lub skrótu klawiszowego: M na PC. W grze, takiej jak Elex, z mapy będziemy korzystać praktycznie przy każdym zadaniu, choćby po to, by sprawdzić gdzie znajduje się cel misji. Z mapą związana jest szybka podróż, która umożliwia przenoszenie się z jednego miejsca na Magalanie na drugie, dzięki rozlokowanym teleportom.

Mapa

Mapa służy do orientacji w terenie. Dzięki niej możemy szybko sprawdzić, w którym miejscu się znajdujemy oraz gdzie należy podążać. Natomiast, dzięki wielu kolorowym znacznikom możemy w łatwy sposób określić do jakiego typu punktu, miejsca lub postaci zmierzamy. Możliwe jest również ustawienie własnego znacznika w dowolnym miejscu na mapie.

Znaczniki na mapie:

  • żółty znacznik - cel misji,
  • pomarańczowy znacznik - zlecający zadanie,
  • fioletowy znacznik - własny znacznik (ustawiony wcześniej)

Ponadto, na mapie znajdują się znaczniki: towarzyszy, nauczycieli, handlarzy i teleportów.

008
Ekran mapy.

Minimapa

Minimapa to w pewnym stopniu odzwierciedlenie mapy na planie kompasu. Pokazuje ona postacie niezależne oraz wrogów znajdujących się w pobliżu. Wskazuje także kierunek, w którym należy się udać, aby dotrzeć do znaczników celów misji lub innych ważnych punktów.

Gdy mini mapa zmieni kolor na odcienie czerwonego to znaczy, że jesteśmy w niebezpieczeństwie (jesteśmy atakowani). Dopiero kiedy mini mapa wróci do standardowego koloru, to możemy uznać, że nic nam nie grozi.

Punkty na mini mapie:

  • czerwony punkt - wróg,
  • żółty punkt - cel misji,
  • pomarańczowy punkt - zlecający zadanie,
  • szary punkt - towarzysz
  • niebieski punkt - nauczyciel,
  • zielony punkt - handlarz,
  • różowy punkt - teleport.
009
Minimapa zawiera wiele informacji o najbliższym otoczeniu.

Szybka podróż

Szybka podróż pozwala w znacznym stopniu zaoszczędzić czas, który należy poświęcić, by przebyć drogę na piechotę. Dzięki niej możliwe jest - niemal natychmiastowe - przemieszczenie się pomiędzy wieloma punktami na mapie.

Nie ma znaczenia odległość, istotne jest natomiast odkrycie i aktywowanie teleportu, czyli miejsca docelowego, do którego się przeniesiemy.

Chcąc szybko się przemieścić, należy użyć w tym celu mapy. Wybieramy punkt (teleport), a następnie potwierdzamy nasz wybór, by przenieść się w to miejsce. Należy jednak pamiętać, że podczas walki szybka podróż nie działa. Należy oddalić się od niebezpieczeństwa, aby użyć szybkiej podróży.