Skip to main content

Elex - Miasto pod Kopułą: misje poboczne, cz. 1

Zadania: Fałszywe papiery, Zawodowy zbir, Prawo pobytu, Wolne miejsce, Dodatkowe ręce do pracy

Wykonywanie zadań w Mieście pod Kopułą nie wiąże się w bezpośredni sposób z żadną frakcją. Opisywane poniżej misje mają na celu zapoznać gracza ze światem, po którym wędruje, a także umożliwiają zdobycie cennych punktów doświadczenia. W tym miejscu nie popchniesz znacząco fabułę do przodu. Co nie znaczy, że powinieneś omijać to miejsce z daleka, gdyż w mieście znajdziesz wiele ciekawych zadań.

Miasto pod Kopułą znajduje się w Abessie, w zachodniej części Magalana. Kontrolowane jest przez Kleryków.

Poniżej zostały opisane następujące zadania:

Mapa misji: Fałszywe papiery, Zawodowy zbir, Prawo pobytu, Wolne miejsce, Dodatkowe ręce do pracy.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.


Misja: Fałszywe papiery

  • Zlecający: Hunter (1).
  • Cel: zdecydować, komu oddać podrobiony identyfikator.
  • Doświadczenie: 300 (w przypadku gdy przekażesz Hunterowi identyfikator) lub 300 (w przypadku gdy przekażesz Erichowi identyfikator); nagroda: 80 Kryształków (w przypadku gdy przekażesz Cooperowi identyfikator) + 95 Kryształków (od Huntera, w przypadku gdy oddałeś identyfikator Cooperowi) lub 250 Kryształków (w przypadku gdy przekażesz Erichowi identyfikator).

Opisywane zadanie jest kontynuacją wątku Nowy identyfikator, w którego celem było przedostanie się do Miasta pod Kopułą (misja pojawi się automatycznie w dzienniku podczas rozgrywania tego questu). Mając przy sobie fałszywy identyfikator, przeznaczony dla Coopera, musisz podjąć decyzję, czy chcesz przekazać władzom miasta podróbkę, czy oddasz go Banicie, który chce się wydostać z miasta.

Jeśli udasz się od razu do Coopera (2) i oddasz mu identyfikator, misja zakończy się. Wróć do Huntera po Kryształki. Alternatywnym rozwiązaniem tego zadania jest przekazanie podróbki Erichowi (3), co zakończy quest.


Misja: Zawodowy zbir

  • Zlecający: Riley lub Brabak.
  • Cel: pokonać Rileya lub Brabaka (w zależności po czyjej stronie się opowiesz).
  • Doświadczenie: 400 (za pokonanie Rileya i zakończenie zadania) lub 500 (za pokonanie Brabaka i zakończenie zadania); nagroda: 150 Kryształków (od Brabaka za pokonanie Rileya) lub 80 Kryształków (od Rileya za pokonanie Brabaka).

Celem tego zadania jej opowiedzenie się po jednej ze stron - Berserków lub Banitów, którzy przebywają na wygnaniu w Mieście pod Kopułą. Niezależnie, która postać zleci ci tę misję (Riley lub Brabak), w trakcie jej wykonywania będziesz mógł wybrać jedną z dwóch opcji rozwiązania tego sporu.

Rileya (4) zajdziesz we wschodniej części miasta. Natomiast Brabaka (5) spotkasz w karczmie. Poproszą cię, abyś zajął się ich przeciwnikiem. Udając się do Rileya (lub Brabaka) będziesz musiał sprowokować go do walki. Po zakończonym zwycięstwem pojedynku wróć do osoby, po której stronie się opowiedziałeś, aby zakończyć zadanie i odebrać nagrodę.

Riley.

Misja: Prawo pobytu

  • Zlecający: Fenk lub Caleb.
  • Cel: uchronić albskich separatystów przed wygnaniem.
  • Doświadczenie: 900 (za ukończenie zadania); nagroda: 200 Kryształków (od Caleba za wyrzucenie Albów z miasta) lub 500 Kryształków (od Fenka, gdy separatyście pozostaną w mieście).

Misja ta polega na dyplomacji. Twoim zadaniem będzie uchronić Albów przed wygnaniem lub doprowadzenie do wyrzucenia ich z miasta. Zleceniodawców tego questa - Fenka (5), albskiego separatystę oraz Berserka Caleba (7) - spotkasz w północnej części miasta. Poproszą cię o zajęcie się drażliwą kwestią.

Porozmawiaj obiema stronami konfliktu (Calebem oraz Fenkiem) oraz z Jorgiem (8), który jest kluczem do rozwiązania problemu. Od ciebie zależy, po czyjej stronie się opowiesz. Aby dokonać wyboru, musisz przekonać Jorga, by ten albo pomógł separatystom, albo swoją decyzją doprowadził do wygnania Albów.

Podczas rozmowy z Jorgiem, wybierając jedną z poniższych kwestii, zadecydujesz o losie albskich separatystów:

  • Aby pomóc Fenkowi - wybierz pierwszą linię dialogową, a następnie odpowiedz Jorgowi: „Nie powinieneś pozwalać na to, by Caleb cię zastraszał”.
  • Aby wyrzucić separatystów z miasta i pomóc Calebowi - wybierz dugą linię dialogową, a następnie odpowiedź Jorgowi: „Jestem Albem. Wierz mi, wiem, kiedy Albowie kłamią”.

Od ciebie zależy, czy separatyści zostaną w mieście, czy będą zmuszeni je opuścić. Po zakończonej rozmowie z Jorgiem warto udać się Aloisa, aby podsłuchać rozmowę pomiędzy przywódcą Miasta pod Kopułą a Berserkiem.

Jorga możesz spotkasz w różnych miejscach, ale najczęściej przebywa w swoim domu (8).

Misja: Wolne miejsce

  • Zlecający: Vivian (może znajdować się w różnych miejscach).
  • Cel: pomóc Vivian w wyborze nowego technika.
  • Doświadczenie: 200; nagroda: 0-230 Kryształków.

Twoim zadaniem będzie pomóc Vivan (9) w wybierze odpowiedniej osoby na stanowisko technika. W tym celu udaj się do trzech osób, które są kandydatami do tej pracy, i porozmawiaj z nimi. Następnie wróć do Vivian i doradź jej - którą z poniższych osób powinna wybrać:

  • Rorik (10) - 200 pkt. doświadczenia + 230 Kryształków
  • Darrell (11) - 200 pkt. doświadczenia + 230 Kryształków
  • Nyra (12) - będzie wymagała od ciebie wypłacenia zaliczki (500 Kryształków). Jeśli jej nie zapłacisz, to nie zgodzi się objąć stanowiska technika. Nie masz co liczyć, że Vivian wyłoży taką kwotę, więc albo zrezygnuj z jej usług (wtedy zaproponuj zleceniodawczyni Rorika lub Darella), albo zapłać jej. Gdy zdecydujesz się na drugą opcję, otrzymasz od Vivian 200 pkt. doświadczenia oraz 500 Kryształków, czyli tyle ile zapłaciłeś Nyrze.

Misja: Dodatkowe ręce do pracy

  • Zlecający: Gustaw.
  • Cel: zabić Banitów za miastem lub im pomóc.
  • Doświadczenie: 1100 (gdy zabijesz Banitów za miastem) lub 225 (gdy pomożesz Banitom); nagroda: 280 Kryształków (gdy zabijesz Banitów za miastem) lub 435 Kryształków (gdy pomożesz Banitom).

Strażnika Gustawa (13), zleceniodawcę tej misji, znajdziesz przy północnym wejściu do miasta. Poprosi cię, abyś zajął się dla niego zadaniem, które polega na zabiciu Banitów (1) przybywających za miastem. Ten quest możesz rozwiązać na dwa sposoby. Udaj się do miejsca, gdzie przebywają Banici i porozmawiaj z Hunterem.

Banitów, pod powództwem Huntera, spotkasz za miastem.


  • Jeśli chcesz wykonać prośbę Gustawa, to wybierz odpowiednią kwestię podczas dialogu, która doprowadzi do walki. Gdy pokonasz wszystkich Banitów, wróć do Gustawa po nagrodę.
  • Rozmawiając z Hunterem, będziesz mógł zmienić przebieg zadania i zgodzić się na jego propozycję, która będzie polegała na zabiciu Gustawa. W tym celu wróć do zleceniodawcy i poproś go o pomoc w walce z Banitami. Ten zgodzi się i pobiegnie w stronę obozowiska. Na miejscu zaatakuj go i zabij. Zbierz z jego ciała łup i porozmawiaj z Hunterem, który wręczy ci nagrodę.

Niezależnie, jaką decyzję podjąłeś, zadanie zakończy się.

Zobacz także