Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gwint: Gra Karciana - karty: jak budować talię

Strategie i taktyki budowania talii kart.

Aby grać, potrzebujesz talii. Jeśli chcesz wygrać, musi być naprawdę dobra. To proste motto może być podsumowaniem większości karcianek. Nie inaczej sprawa ma się w Gwincie. Dość trudno jest prezentować najlepsze talie i takie, które wygrają większość starć.

Wynika to z faktu, że najlepsze karty i ich zdobycie potrzebne do zestawów wymaga wielogodzinnego grania, podczas którego będziesz dysponował tylko najbardziej podstawowymi jednostkami. To właśnie z nich będziesz musiał stworzyć skuteczną talię na początku zabawy.


Jeśli szukasz poradnika do mini-gry z opowieści o Geralcie z Rivii, koniecznie sprawdź tę stronę - Wiedźmin 3 - Gwint, wszystkie karty i zadania, poradnik.


Warto też pamiętać, że Gwint na chwilę obecną, czyli początek czerwca 2017 roku, jest wciąż w fazie testów. Oznacza to, że siła i zdolności kart zmieniają się często wraz z aktualizacjami, a karta będąca postrachem jednego dnia, może stać się zwyczajnym znaleziskiem drugiego. Wszystko to przez poszukiwania odpowiedniego balansu rozgrywki przez twórców.

Przykładowy ekran podczas tworzenia talii.

Budując własną talię trzeba mieć przede wszystkim pomysł. Pomysł na to, jak chcemy grać, co ma nam dać punkty i w jaki sposób będziemy ograniczać przeciwnika.

Pomysłów może być wiele, między innymi bazujące na wzmacnianiu siły pojedynczej jednostki, by następnie przenieść ją dzięki zdolności Wytrzymałość do kolejnej rundy, co zapewni nam dużą premię punktową. Jest to częsty pomysł w taliach Potworów i Scoia'tael.

Innym sposobem na grę może być wykorzystanie Straży Królewskiej z talii Skellige i jednostek wskrzeszających Kapłanek Frei. Wystarczy wskrzesić pojedynczą jednostkę Straży Królewskiej, a wszystkie inne znajdujące na cmentarzu także powrócą na stół.

Jeżeli dodać do tego karty wzmacniające wskrzeszane jednostki, na przykład Draig Bon-Dhu, Holger Czarna Ręka, to stworzysz w ten sposób jedną z silniejszych dostępnych talii.


Budując własną talię pamiętaj o podstawowych kwestiach:

  • Minimalna liczba kart to 25, a maksymalna to 40. Dobrym rozwiązaniem jest trzymanie się tej niższej wartości, co pozwoli na większą powtarzalność w kartach na ręce. Umożliwi to łatwiejsze podążanie wybraną strategią.
  • Możesz posiadać najwyżej 4 złote karty w talii. Wykorzystaj to miejsce mądrze - wybierz najsilniejsze, pasujące pod styl gry jednostki.
  • Podobnie sprawa ma się z kartami srebrnym. Ich liczba w tali jest ograniczona do 6 sztuk.
  • Nie możesz mieć więcej niż 3 egzemplarze tej samej brązowej karty. Nie można stworzyć talii składającej się w połowie z normalnych jednostek, a w drugiej połowie z kart wskrzeszających.
  • Talia, która idealnie sprawdzi się z początkującymi, nie zda egzaminu przeciw bardziej zaawansowanym graczom. Może nastąpić także sytuacja odwrotna, gdzie talia kontrująca najsilniejszych graczy w rankingu nie sprawdzi się w rozgrywkach niższego szczebla.
  • Musisz modyfikować talię. Po kilku rozgrywkach zauważysz, że nie używasz określonej karty lub nie daje ona oczekiwanej przewagi. Nie bój się wtedy wymienić ją na inną i spróbować jeszcze raz.

Spis treści: Gwint: Gra Karciana - poradnik i najlepsze porady

Zobacz też: Gwint: Gra Karciana - karty: rodzaje i podział


Chociaż są to tylko podstawy budowania talii, to warto jest przyswoić już na samym początku zabawy. Gwarancją sukcesu jest pamiętanie o kwestiach najprostszych i ciągła praktyka oraz modyfikacja taktyk, gdy któryś z jej elementów nie okaże się zbyt udany.

Po resztę informacji oraz porad przydatnych podczas gry w Gwinta zapraszamy do innych rozdziałów naszego poradnika.

Read this next