Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Do broni!

Pomagamy jednemu z żołnierzy Bractwa Stali zdobyć ważny komponent.

Zadanie aktywuje się automatycznie w trakcie misji „Wsparcie ogniowe" po zapewnieniu paladyna Danse'a przebywającego przy posterunku policji w Cambridge o tym, że mu pomożesz.

Wyprawa z Dansem

Wejdź na teren posterunku i rozejrzyj się nieco. W pewnej chwili podejdzie do ciebie Haylen, z którą zamień parę słów. Jeśli posiadasz dobrze rozwiniętą charyzmę, to możesz wybrać żółtą odpowiedź, co zapewni ci kilka punktów doświadczenia. Ponadto znajdziesz tu między innymi sejf z trudnym zamkiem, dwa komputery (jeden ogólny, drugi z łatwym dostępem, gdzie znajdziesz informacje o holotaśmach - trzeci wpis), a także nieco chemikaliów i amunicji.

Kiedy będziesz gotów powiedz o tym Danse'owi i opuść wraz z nim posterunek. Wyruszycie do ArcJet na zachodzie, gdzie będziecie musieli uruchomić nadajnik. Po drodze napotkacie kilka grup przeciwników, w tym bandytów (obrazek powyżej) czy różnego rodzaju zmutowane insekty. Paladyn da sobie jednak z nimi świetnie radę nawet bez twojej pomocy. W końcu dotrzecie do wybranej lokacji.

ArcJet Systems

Wejdź do budynku przez główne drzwi, pod które podejdziesz ze swoim kompanem. Po znalezieniu się w środku wyrusz za paladynem, który będzie opowiadał między innymi o zgubnym wpływie korporacji na ludzkość.

W pewnej chwili dotrzecie do pokoju ze zmasakrowanymi robotami. Z lewej jest komputer, w którym znajdziesz wpisy dotyczące ochrony, a także możliwość aktywowania robota ochronnego. Przynajmniej teoretyczną, ponieważ komunikat mówi, że są z nim problemy. Wyrusz dalej, aż do miejsca, gdzie Danse powie ci, żebyś otworzył drzwi. Podejdź wtedy do terminala z prawej (obrazek powyżej) i wybierz opcję automatycznej zmiany hasła. Kiedy je zdobędziesz odwróć się i skorzystaj z drugiego komputera, przy pomocy którego otwórz drzwi przed sobą.

Kiedy to uczynisz z pomieszczenia obok wybiegnie kilka synteków, które zaczną do was strzelać. Możesz włączyć się do walki lub znaleźć schronienie i poczekać, aż sprawę załatwi Danse.

W kolejnych pomieszczeniach sytuacja się powtórzy (obrazek powyżej). Pamiętaj, aby przeszukiwać ciała przeciwników, ponieważ znajdziesz przy nich pistolety laserowe i sporo ogniw fuzyjnych, pełniących rolę pocisków. Ruszaj dalej przejściem górą lub otwierając zamek w drzwiach z lewej.

Udaj się po schodach na górę. Po drodze będziesz mijał komputer prezesa, w którym znajdziesz informacje na temat projektu tworzonego w ArcJet, a przy nim czasopisma Nauka z Teslą. Wyrusz do sąsiedniego korytarza, gdzie Danse zacznie niszczyć wieżyczki. Z prawej strony znajdziesz zagłębienie, a w nim sejf z amunicją i kilkoma drobiazgami.

W pokoju z lewej jest z kolei serwerowania, a w niej terminal, do którego możesz się włamać. Przy jego pomocy możesz wyłączyć wieżyczki obronne. W dalszej części korytarza nie ma nic ciekawego, oprócz drzwi na lewo od lokacji, gdzie poszedł Danse (w magazynku jest pistolet i trochę naboi).

Kiedy będziesz gotów zejdź na dół. Z lewej jest pomieszczenie z terminalem (z informacją o sejfie) i sejf ze średnim zamkiem w podłodze (ten sam, o którym wspomina wiadomość w komputerze - w środku jest nieco naboi i pieniędzy oraz pistolet).

Po eksploracji ośrodka dołącz do paladyna i przejdź przez drzwi na końcu korytarza.

Rdzeń silnika

Trafisz do nowej lokacji, w której wyrusz za kompanem. Padła tu elektryka, więc jest nieco ciemno, ale przy pomocy latarki Danse'a i swojej własnej z Pip-Boya możesz nieco oświetlić sobie drogę.

Udaj się do pomieszczenia z rdzeniem silnika na końcu korytarza i zejdź na sam dół. Przejdź przez szerokie przejście, po czym udaj się w prawo. Trafisz do zaciemnionego pomieszczenia. Wyjmij rdzeń fuzyjny z lewej, a potem użyj komputera z prawej (obrazek powyżej). Po wejściu do terminala wybierz opcje zasilania, a następnie uruchom generatory pomocnicze.

Kiedy skończysz wróć do poprzedniego pomieszczenia, gdzie przyciskiem możesz odpalić silnik rakietowy. W ten sposób zabijesz wszystkich wrogów atakujących twojego sojusznika, a jego samego nieco przypalisz. Po teście silnika podejdź do Danse'a i zobacz, jak jego zdrowie. Na szczęście okaże się, że jest w porządku.

Uwaga - możesz również nie odpalać silnika, ominąć strzelaninę i wjechać windą na górę pozostawiając Danse'a samego na dole. Na górze natkniesz się jednak na dużą grupę przeciwników, a paladyn i tak do ciebie dołączy po chwili.

Znalezienie przekaźnika i opuszczenie budynku

Wyrusz z kompanem na górę i zabijcie wszystkie synteki, które tu spotkacie. Jak zwykle możesz wziąć udział w walce samemu lub pozwolić, aby wyręczył cię Danse. Kiedy skończycie bitwę wejdź do sterowni.

Paladyn nie będzie mógł odnaleźć poszukiwanego przedmiotu. Zacznij przyglądać się więc ciałom zabitych syntyków. Przy jednym z nich znajdziesz przekaźnik dalekiego zasięgu (obrazek powyżej). Podnieś go i wejdź do windy. Opuść budynek i rozpocznij rozmowę z Dansem.

W nagrodę za pomoc w zrealizowaniu misji otrzymasz od niego dobry karabin laserowy - Praworządna Władza. Jeśli masz rozwiniętą charyzmę, to możesz spytać go o zastrzeżenia dotyczące przebiegu misji, za co otrzymasz punkty doświadczenia. Na koniec paladyn zaproponuje ci przyłączenie się do Bractwa Stali. Możesz odmówić lub przyjąć jego propozycję. W drugim przypadku uruchomisz kolejne zadanie - Semper Invicta.

Następnie: Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Semper Invicta

Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety

Read this next