Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Armored Core 6 - SKP: przeciążenie, oszołomienie, stagger

Jak działa przeciążenie Systemu Kontroli Pojazdu.

W Armored Core 6 znajdziemy system oszołomienia przypominający to, co znamy choćby z Final Fantasy 7 Remake. Jak korzystać z tego systemu oraz jak unikać wykorzystania go przeciwko nam - tego dowiecie się na tej stronie.


SKP to skrót od Systemu Kontroli Pojazdu. Pod tą nazwą kryje się mechanika „oszołomienia”, na którą podatni są zarówno wrogowie, jak i mech kierowany przez gracza. To kluczowy element systemu walki, dlatego wskaźniki SKP znajdziemy aż w kilku miejscach.

  1. Wskaźnik SKP bossa - żółty pasek na samej górze ekranu.
  2. Wskaźnik SKP namierzonego celu - dodatkowy wskaźnik wyświetlany nad kołem celownika.
  3. Wskaźnik SKP gracza - krótszy pasek u dołu ekranu (w tym wypadku jest czerwony, co oznacza, że mech gracza jest oszołomiony).

Ciągłe atakowanie napełnia żółty wskaźnik, a gdy pasek się zapełni, wróg (lub mech gracza) wejdzie w krótki stan oszołomienia, co sygnalizować będzie zmiana koloru paska na pulsujący czerwony. Obrażenia otrzymywane podczas stanu oszołomienia nazywane są trafieniami bezpośrednimi i cechują się nadzwyczajną skutecznością.

Trafienia bezpośrednie zadają ogromne obrażenia i powodują szybkie ubywania poziomu zdrowia przeciwnika (oraz gracza). Należy jednak działać szybko, ponieważ oszołomienie zwykle nie trwa długo, a pasek SKP szybko staje się pusty i napełnianie go za pomocą ataków trzeba rozpocząć od początku.

Jeżeli chcemy bronić się przed oszołomieniem, to podczas wybierania części mecha musimy zwrócić uwagę na statystykę o nazwie Przywracanie systemu. Najczęściej odpowiada za to głowa, więc warto poszukać elementu o wysokim współczynniku Przywracania systemu.

Szybkie uzbrojenie jak karabiny maszynowe spisuje się świetnie przy podtrzymywaniu napełniania paska SKP, który po chwili bezczynności szybko zacznie maleć. Największe obrażenia SKP zadaje natomiast broń wybuchowa jak strzały z granatnika, a także ładowane uderzenia bronią białą.

Podczas walki z silniejszymi przeciwnikami (bossowie lub inne AC) należy najpierw zadbać o napełnienie paska SKP, a gdy wróg dozna oszołomienia, musimy być gotowi, by w krótkim czasie zadać mu jak największe obrażenia - najlepiej jak najpotężniejszą bronią o długim czasie przeładowania jak granatniki czy ładowane działa. Dobrze spisują się też ataki bronią białą.


Zobacz także: Armored Core 6 - typy uzbrojenia

Spis treści: Armored Core 6 - poradnik i najlepsze porady

Read this next