Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Armored Core 6 - PvP, multiplayer: tryby i zasady

Jak dołączyć do sieciowych zmagań, jakie są reguły.

W przeciwieństwie do innych gier FromSoftware, w Armored Core 6 tryb sieciowy nie stanowi integralnej części rozgrywki i nie przeplata się z kampanią dla jednego gracza. Na tej stronie dowiesz się jak dołączyć do zabawy oraz jakie tryby rozgrywki przygotowali twórcy.


Na tej stronie:


Jak dołączyć do gry online

W Armored Core 6 tryb sieciowy jest oddzielny od rozgrywki dla jednego gracza. Aby wziąć udział w potyczkach z innymi graczami, musimy mieć dostęp do internetu, a w przypadku konsol PlayStation oraz Xbox - także wykupioną subskrypcję umożliwiającą grę online na danej platformie. Tryb sieciowy ukryto pod nazwą NEST - zakładkę znajdziemy w menu głównym gry.

Następnie możemy wybrać, czy chcemy dołączyć do przygotowanego przez innego gracza pokoju (opcja Wyszukaj sale), czy też chcemy założyć własną rozgrywkę (opcja Utwórz salę). W obu przypadkach możemy określić kilka kluczowych parametrów, jak liczba graczy w pokoju, długość meczu czy tryb gry. Jeśli tylko wyszukujemy lobby, możemy też wybrać opcję Wszystkie, co pokaże wszystkie dostępne pokoje.

Następnie możemy wybrać interesujący nas pokój z listy lub przejdziemy do ekranu naszego własnego lobby, gdzie możemy zarządzać zasadami oraz graczami.


Tryby i zasady

W Armored Core 6 mamy do dyspozycji dwa tryby zmagań sieciowych:

  1. Jeden na jednego (1v1) - wygrywa ten, kto jako pierwszy zyska 2 punkty. Punkty dostajemy za wygraną lub remis.
  2. Pojedynek drużynowy (3v3) - wygrywa drużyna, która po upływie czasu meczu będzie miała więcej punktów. Punkty przyznawane są za niszczenie maszyn wrogów. Gracz, który zdobędzie dla drużyny najwięcej punktów zostanie oznaczony jako cel priorytetowy, a zlikwidowanie go da nam więcej punktów.

UWAGA: Oczekiwanie w lobby z rotacją sprawi, że automatycznie wyświetlany będzie nam podgląd walki innych graczy, jeśli sami czekamy w kolejce do zmagań. Możemy też ręcznie ustawić się jako widzów, co wykluczy nas z kolejki do walki i pozwoli oglądać walki innych graczy w danym pokoju.


Opcje rozgrywki

Zakładając lobby, możemy ustawić kilka parametrów gry. Oto ich objaśnienie:

  • Pojemność - liczba graczy w lobby (od 2 do 9 osób); jeżeli w lobby jest więcej graczy, niż pozwala na to wybrany tryb gry, to tworzona jest kolejka, a osoby oczekujące stają się widzami do czasu nadejścia ich kolejki;
  • Format rozgrywki - wybieramy między trybem jeden na jednego a drużynowym;
  • Ograniczenie czasowe - określa, jak długie będą rundy (od 2 do 10 minut);
  • Mapa - pozwala wybrać mapę, na której toczone będą walki;
  • Rotacja członków - określa sposób, w jaki następować będzie rotacja osób czekających w lobby. Można wybrać pomiędzy trybem zamkniętym, rotacją przegranych (wygrany zostaje, przegranego zastępuje osoba z kolejki) lub rotacja wygranych (przegrany zostaje, wygrany zostaje zastąpiony osoba z kolejki);
  • Dostęp - określa widoczność naszego pokoju. Tryb otwarty pozwala dołączyć każdemu, tryb prywatny ukrywa nasze lobby w wynikach wyszukiwania;
  • Słowa kluczowe - możemy opisać nasz pokój jakimś słowem, które ułatwi innym wyszukiwanie naszego pokoju.

UWAGA: Jeżeli mamy problem z dołączeniem do czyjegoś lobby, polecamy założenie własnego lobby. O wiele łatwiej znaleźć chętnych do gry w naszym lobby, niż zdążyć dołączyć do pokoju, nim wszystkie miejsca zostaną zapełnione.


Zobacz także: Armored Core 6 - ostrze fal świetlnych, miecz Moonlight: gdzie znaleźć

Spis treści: Armored Core 6 - poradnik i najlepsze porady

Read this next