Eurogamer.pl

Assassin's Creed Origins - Prolog: początek gry, wprowadzenie

Rozpoczęcie historii i samouczek.

Tuż po rozpoczęciu nowej gry będziesz mógł obejrzeć animację wprowadzającą. W tym miejscu zaczyna się więc też nasz poradnik do Assassin's Creed Origins, w którym poprowadzimy cię przez całą historię, a więc misje główne, wszystkie sekwencje, zadnia poboczne i wiele innych.

Po przejęciu kontroli nad bohaterem, czeka cię od razu starcie z pierwszym przeciwnikiem. Będzie to Hypatos. Chociaż wygląda bardzo groźnie, jest na bardzo niskim, bo pierwszym poziomie doświadczenia, co w uproszczeniu oznacza, że ma podobne statystyki walki, co ty. Jego poziom przedstawiony jest liczbowo w ikonie znajdującą się nad głową.

Ten etap, czyli pierwsza walka, służy przede wszystkim za samouczek, w którym poznasz podstawowe zasady poruszania się, blokowania ciosów oraz wyprowadzania własnych. Wyświetlane na ekranie polecenia pomogą ci w kluczowych momentach walki, która w pewnym momencie przybierze nieoczekiwanych obrotów.

001

Po wymianie kilku ciosów ziemia osunie się i znajdziesz się na innej arenie.

Po upadku na niższy poziom i krótkiej animacji, w której wróg pozyska tarczę, a ty podniesiesz swój oręż, czeka cię kontynuacja potyczki. Nauczysz się w niej namierzać swój cel, a także przełamywać blok własną tarczą. W późniejszej fazie rozgrywki używanie tarczy nie będzie obligatoryjne, ale zdecydowanie polecamy taktykę z tym narzędziem.

Po pokonaniu przeciwnika przeszukaj jego ciało, dzięki czemu zdobędziesz ciężką pałkę wroga. Gra poprosi cię o wywołanie menu wyposażenia, przeprowadzając cię tym samym przez proces zmiany broni. Nie musisz jednak tego robić. Zamiast tego, skieruj się w stronę widocznej na obrazku ściany, po czym wykonaj interakcję na bloku z karaluchami, aby wydostać się z potrzasku.

002

Wykonaj w tym miejscu interakcję, aby odblokować przejście.

W ten sposób dostaniesz się starej krypty, którą możesz eksplorować w poszukiwaniu złota i innych przedmiotów. Nie da się jednak zbytnio tu wzbogacić, ale to dobre miejsce do potrenowania wspinaczki i przeskakiwania pomiędzy przeszkodami.

Gdy znajdziesz się w środku komnaty, gra podpowie ci, abyś skorzystał z impulsu Animusa, odkrywającego istotne przedmioty, miejsca i postacie w najbliższej okolicy. Wystarczy wcisnąć na dłużej wyświetlony na ekranie przycisk.

Korzystając z tej sztuczki możesz odkryć wszystkie miejsca w krypcie, które skrywają skarby. Gdy jednak znudzi ci się już eksploracja, zmierzaj przed siebie, aby finalnie przeskoczyć pomiędzy zniszczonymi kolumnami i przedostać się do wyjścia z krypty, widocznego na poniższym obrazku.

003

Do wyjścia z krypty prowadzi bardzo prosta droga. Wcześniej jednak możesz zbadać wszystkie zakamarki lokacji.

Po wspięciu się do wyjścia, zauważysz pękniętą ścianę, po której chodzi sporo karaluchów. Wystarczy, że dwukrotnie uderzysz miejsce pęknięcia, aby wydostać się na zewnątrz. Po zeskoczeniu na dół zauważysz swojego sprzymierzeńca (oznaczony niebieską ikoną), który atakowany jest przez podrzędnych żołnierzy.

Zbiegnij w ich kierunku, po czym uporaj się ze wszystkimi nieprzyjaciółmi. Wówczas uruchomi się przerywnik filmowy, w którym porozmawiasz ze swoim starym kolegą, Hepfezą.

Po przerywniku wprowadzenie do gry zakończy się i automatycznie uruchomi się pierwsza misja, Oaza. Przyzwij więc swojego wierzchowca, przytrzymując wyświetlony na ekranie przycisk, a następnie dosiądź go i podążaj za kompanem.

Reklama

Komentarze

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...