Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Rynsztunek szkoły Gryfa [mapa]

Zobacz, gdzie znaleźć elementy rynsztunku wiedźmińskiego cechu Gryfa.

Wiedźmini należeli do cechów, a każdy cech posiadał swoje własne szkoły tworzenia rynsztunku. Na komplet wiedźmińskiego rynsztunku składają się dwa miecze, zbroja, spodnie, buty i rękawice. W Wiedźminie 3 napotkacie na przedmioty z cechu Żmii w Białym Sadzie, ale kluczowe są trzy pozostałe szkoły: Gryfa, Kota oraz Niedźwiedzia. Te bowiem możesz udoskonalać aż do poziomu mistrzowskiego, przez co zmieniają swój wygląd i właściwości.

Na tej stronie przygotowaliśmy mapy z oznaczeniami, gdzie znajdują się poszczególne elementy rynsztunku wiedźmińskiej szkoły Gryfa. Gdy dotrzesz w okolice miejsca, szukaj ukrytych skrzyń, ze schematami w środku. Używaj zmysłu, by podświetlać skrzynie. Dopiero na podstawie schematów wykonasz broń i zbroję.

Gryf reprezentuje klasę średniej zbroi wiedźmińskiej.

Pamiętaj, że musisz posiadać element rynsztunku poprzedniego poziomu, aby wykonać następny. Na przykład: by wykonać ulepszony stalowy miecz Gryfa, musisz posiadać podstawowy miecz tej szkoły (jest jednym ze składników rzemieślniczych, gdy będziesz wykonywał miecz). Dodatkowo, by wyposażyć już wykonany przedmiot, musisz posiadać odpowiedni poziom doświadczenia.

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Mapy z ulepszeniami rynsztunku Gryfa:

Możesz korzystać z naszych map, ale również zakupić mapy wskazujące, gdzie znajdują się elementy rynsztunku od sprzedawców lub rzemieślników. Po zakupie, przeczytaj je z ekwipunku, a do zadań (w sekcji Poszukiwania) zostanie dodana misja związana z rynsztunkiem bądź jego ulepszeniem.

  • Mapy na ulepszony (I i II) rynsztunek Gryfa - kupisz je u Płatnerza we Wsi Podgaje - na wschodzie Velen. Mapy musisz przeczytać, by uruchomić zadanie (sekcja Poszukiwania). Jednocześnie uruchomisz poszukiwanie podstawowego rynsztunku. (Zobacz na tym obrazku, gdzie jest wieś Podgaje.)
  • Mapa na wyśmienity (III) rynsztunek Gryfa - kupisz ją u Płatnerza, który urzęduje z boku, na głównym rynku w Novigradzie. (Zerknij na naszą mapę rzemieślników - odszukaj Novigrad i płatnerza na rynku).
  • Mapa na mistrzowski rynsztunek Gryfa (IV) - kupisz ją u Hattoriego w Novigradzie (zerknij na mapę - oznaczenie Mistrz). Z Hattorim wiąże się też misja poboczna, którą i tak musisz wykonać, by zrobić potem mistrzowskie miecze.

Skąd wziąć składniki rzemieślnicze?

Zbieraj wszystkie wartościowe rzeczy podczas misji głównych i zadań pobocznych. Ostatecznie będziesz też musiał skorzystać z rozbierania innych wartościowych przedmiotów na części (np. wartościowych mieczy srebrnych i stalowych). Rozbieranie na części oferują płatnerzy i kowale.

Rynsztunek szkoły Gryfa - podstawowy

W trzech miejscach w Velen znajdziesz podstawowy rynsztunek wiedźmińskiej szkoły Gryfa. Mapa pokazuje, gdzie mniej więcej należy szukać elementów. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 8.

  • W przypadku miecza srebrnego wiedźmińskiej szkoły Gryfa dotrzesz do Samotnej Skały, z podniesionym zwodzonym mostem. Do środka dostaniesz się nurkując w okolicy Miejsca Mocy, znajdującego się pod skałą. Schemat znajdziesz na „piętrze” (nie w samej wieży, choć warto wejść na górę) - zaraz obok mostu (możesz go teraz otworzyć) znajdziesz drabinę na ścianie - wejdź na górę i zbierz schemat ze skrzyni.
  • Miecz stalowy szkoły Gryfa znajdziesz na północy Velen. Wejdź do ruin, kieruj się prosto i po schodach. Droga wydaje się być zasłonięta przez pajęczyny i korzenie drzew - spokojnie jednak przez nie przejdziesz. Udaj się na górę ruin, a następnie w drzwi po lewej. W dawnej komnacie znajdziesz skrzynię.
  • Komplet zbroi (spodnie, rękawice, pancerz i buty) zdobędziesz zaś w podziemiach na północ od Moczarów. Wejdź w dół do podziemi i ruszaj przed siebie. Cały czas prosto, uważaj na trujące gazy. Gdy dotrzesz do bardziej otwartej jaskini, będziesz miał schody po lewej i prawej, wejdź na górę i tutaj zmysłem odszukaj skrzynię ze schematami.

Zebrane schematy wykonaj u kowala (broń) i płatnerza (zbroja). Więcej o rzemiośle tutaj, a mapy z rzemieślnikami tutaj.

wiedzminski_rynsztunek_szkoly_gryfa___podstawowy

Kliknij, by powiększyć

Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.

Statystyki podstawowego rynsztunku Gryfa:

  • Zbroja (75 pancerza + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku)
  • Buty (25 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku)
  • Rękawice (21 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku)
  • Spodnie (25 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku)
  • Miecz srebrny (162-198 obrażeń; wzmocnienie znaku +5%, dodatkowe doświadczenie od zabicia potworów +20%)
  • Miecz stalowy (87-107 obrażeń; wzmocnienie znaku +5%, dodatkowe doświadczenie za zabicie ludzi i nieludzi +5%)
  • Kusza (aby używać, wymagany poziom 29! - nie ma ulepszeń kuszy)

*

Rynsztunek szkoły Gryfa I i II (ulepszony)

Dalsze poszukiwania ulepszonego rynsztunku Gryfa także zaprowadzą nas w kilka interesujących miejsc w Velen. Tym razem sześć schematów rozrzuconych jest po całej krainie. Pamiętaj, że do wykonania ulepszonych przedmiotów potrzebujesz podstawowych - oraz pozostałych składników. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 15.

  • Ulepszony stalowy miecz Gryfa znajdziesz na zachodnim cyplu. Udaj się tam, dotrzyj do drewnianego rusztowania, a skrzynia jest po lewej stronie, wejdzie tam kamiennymi schodami.
  • Ulepszony srebrny miecz znajdziesz w jaskini, w lesie pod moczarami. Od głównej drogi, nieco na północ natkniesz się na rozległe wejście w pagórku. Wejdź do jaskini i idź przed siebie, by na końcu dotrzeć do skrzyni.
  • Ulepszone buty Gryfa znajdziesz na północy Velen. Szukaj skrzyni pomiędzy murkami w miejscu zaznaczonym na mapie.
  • Zaraz obok kasztelu Krwawego Barona znajdziesz ulepszone spodnie wiedźmińskiego cechu Gryfa. Szukaj skrzyni w ruinach, w prawym skrzydle, między belami drewna.
  • Udaj się na południową wyspę, by odszukać ulepszone rękawice Gryfa. Dotrzyj do pagórka, gdzie napotkasz zjawę, a po lewej stronie kamienne nagrobki (płyty). Pokonaj ją, a następnie rozłup wejście pod pagórkiem znakiem Aard. Weź ze środka schemat ze skrzyni.
  • Na północy, na półwyspie, znajduje się fort. Udaj się tutaj, by odnaleźć ulepszoną zbroję.
wiedzminski_rynsztunek_szkoly_gryfa___ulepszony

Kliknij, by powiększyć

Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.

Statystyki ulepszonego rynsztunku Gryfa:

  • Zbroja (110 pancerza + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 10%)
  • Buty (39 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 5%)
  • Rękawice (35 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 5%)
  • Spodnie (39 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 5%)
  • Miecz srebrny (225-275 obrażeń; wzmocnienie znaku +10%, dodatkowe doświadczenie od zabicia potworów +20%)
  • Miecz stalowy (139-168 obrażeń; wzmocnienie znaku +10%, dodatkowe doświadczenie za zabicie ludzi i nieludzi +5%)

*

Rynsztunek szkoły Gryfa III (wyśmienity)

By odnaleźć wyśmienite elementy rynsztunku Gryfa, musimy przenieść się na Skellige. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 22.

  • Wyśmienity miecz srebrny cechu Gryfa znajduje się na południowym cyplu głównej wyspy. Musisz wejść do jaskini, iść cały czas przed siebie, a skrzynię znajdziesz za kamiennym grobem (użyj zmysłu!).
  • By odnaleźć wyśmienity stalowy miecz Gryfa, dotrzyj do wyspy An Skellig, a później podążaj na północ - gdy dotrzesz do ładnego widoku, skrzynię znajdziesz za ołtarzem z kamienia.
  • Komplet zbroi wyśmienitej Gryfa znajdziesz natomiast na północnym wybrzeżu - najpierw natkniesz się tutaj na grupę bandytów. Pokonaj ich, a skrzynia znajduje się na końcu, po lewej - za skałami.
wiedzminski_rynsztunek_szkoly_gryfa__wysmienite

Kliknij, by powiększyć

Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.

Statystyki wyśmienitego rynsztunku Gryfa:

  • Zbroja (150 pancerza + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 15%)
  • Buty (55 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 10%)
  • Rękawice (51 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 10%)
  • Spodnie (55 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 10%)
  • Miecz srebrny (297-363 obrażeń; wzmocnienie znaku +15%, dodatkowe doświadczenie od zabicia potworów +20%, obrażenia krytyczne +25%, szansa na rozczłonkowanie +10%)
  • Miecz stalowy (188 - 230 obrażeń; wzmocnienie znaku +15%, dodatkowe doświadczenie za zabicie ludzi i nieludzi +5%, obrażenia krytyczne +25%)

*

Rynsztunek szkoły Gryfa IV (mistrzowski)

Mistrzowski rynsztunek znajduje się także na Skellige, ale w przeciwieństwie do pozostałych schematów, nie znajdziesz instrukcji, jak go odnaleźć. Zerknij na naszą mapę. Wszystkie elementy znajdują się na głównej wyspie. Wymagany poziom postaci (by założyć rynsztunek): 31.

  • Mistrzowski miecz srebrny Gryfa odnajdziesz w opuszczonej, zrujnowanej wieży, stojącej samotnie po prawej stronie jeziora.
  • Mistrzowski miecz stalowy Gryfa kryje skrzynia, znajdująca się tuż pod szczytami gór, na środku mapy. Jak dotrzesz w to miejsce, zobaczysz kamienne schody, a po prawej drewnianą wieżę. Wejdź na półkę skalną, ale nie idź pod wieżę, tylko w lewo. Tutaj, pod ścianą, znajdziesz właściwą skrzynię.
  • Wreszcie wszystkie elementy mistrzowskiej zbroi Gryfa (pancerz, spodnie, rękawice, buty) znajdziesz na prawym wybrzeżu. Udaj się tam, a następnie przejdź pod kamiennym mostem i skręć w lewo, wejdź do ruin, i znów w lewo, wespnij się tutaj na półkę, by wejść wyżej. Przejdź obok Miejsca Mocy i po prawej natkniesz się na dwie skrzynie. Oto i komplet rynsztunku!

WAŻNE: Mistrzowskie elementy rynsztunku wykonasz jedynie u mistrza kowalstwa i mistrza płatnerstwa. Mistrza - płatnerza znajdziesz w Kasztelu Krwawego Barona w Velen (musisz jednak wykonać zadanie poboczne z nim związane - zapytaj go o wykonanie zbroi, aby je uruchomić). Kowala, początkowo właściciela pierogarni, napotkasz z kolei w Novigradzie - tutaj także musisz wykonać zadanie poboczne. Zerknij na nasze mapy rzemieślników - oznaczyliśmy, gdzie znajdziesz mistrzów.

Wskazówka na koniec: wśród pasywnych umiejętności do odblokowania (w kategorii Zdolności) znajdują się trzy umiejętności wzmacniające dodatkowo działanie rynsztunków - odpowiedniego lekkiego, średniego i ciężkiego. Gdy masz rynsztunek Gryfa, warto dodatkowo używać zdolności związanej z rynsztunkiem średnim.

99 gier RPG... ...które napisały historię gatunku 99 gier RPG...
wiedzminski_rynsztunek_szkoly_gryfa__mistrzowskie

Kliknij, by powiększyć

Mapę możesz powiększyć w oddzielnym oknie lub pobrać na dysk.

Statystyki mistrzowskiego rynsztunku Gryfa:

  • Zbroja (190 pancerza + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 20%)
  • Buty (71 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 10%)
  • Rękawice (67 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 10%)
  • Spodnie (71 + dodatkowe statystyki obronne + wzmocnienie znaku 10%)
  • Miecz srebrny (369 - 451 obrażeń; wzmocnienie znaku +20%, dodatkowe doświadczenie od zabicia potworów +20%, obrażenia krytyczne +25%, szansa na rozczłonkowanie +10%, szansa na trafienie krytyczne +5%)
  • Miecz stalowy (253 - 309 obrażeń; wzmocnienie znaku +20%, dodatkowe doświadczenie za zabicie ludzi i nieludzi +5%, obrażenia krytyczne +25%, szansa na trafienie krytyczne +5%)

Dodatek Krew i Wino do Wiedźmina 3 zaoferował kolejny, ostateczny już poziom ulepszenia rynsztunków wiedźmińskich - arcymistrzowski. Jeśli posiadasz dodatek i chcesz zdobyć ten rynsztunek, przejdź na stronę z poradnika: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Arcymistrzowski rynsztunek Gryfa.

Reklama

Komentarze (17)

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...