Eurogamer.pl

Wiedźmin 3 - Biały Sad: zadania poboczne

Wszystkie zadania, które możesz wykonać w Białym Sadzie.

Poniżej znajdziesz opisy zadań pobocznych, jakich możesz podjąć się w Białym Sadzie. Niektóre z nich znajdziesz na tablicy informacyjnej, natomiast pozostałe wymagają odwiedzenia pewnych miejsc i osób. Warto podjąć się ich wykonania, żeby rozwinąć Geralta i przygotować go lepiej do niebezpieczeństw czyhających w misjach głównych.

Zadanie poboczne: Zabawy z ogniem

Misję możesz aktywować po rozmowie z kowalem Willisem (Mapa #1) przebywającym na wschód od tablicy ogłoszeń w wiosce Biały Sad. Znajdziesz go przy spalonej chałupie. Krasnolud opowie ci, że ktoś podłożył ogień i z chęcią zapłaci ci, jeśli znajdziesz podpalacza.

mz001

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Obejdź zgliszcza warsztatu i skorzystaj z wiedźmińskiego zmysłu, aby odkryć ślady. Zacznij kierować się wzdłuż nich, kierując się w stronę Mostu Płaczki na wschodzie (#2). Zbadaj ślady na plaży, po czym przejdź pod mostem i skieruj się na plażę z lewej. Przyjrzyj się kolejnym śladom, z których będzie wynikało, że podpalacz stoczył walkę z utopcami (#3).

z002

Czerwone ślady, które doprowadzą cię do podpalacza

Kontynuuj wzdłuż czerwonych punktów, aż dotrzesz do chaty (#4). Wejdź do środka i udaj się w lewo, korzystając ze swoich zmysłów. Spotkasz tu mężczyznę o imieniu Niepełka podpierającego się o ścianę. Zacznij rozmowę z podpalaczem i zdecyduj czy chcesz go oszczędzić czy też wydać kowalowi.

W pierwszym przypadku Niepełka podaruje ci 20 koron. Wróć do kowala i powiedz, że niestety nie udało ci się ustalić sprawcy.

W drugim przypadku będziesz musiał zdecydować czy chcesz załatwić sprawę polubownie czy przemocą. Jeśli nie chcesz wdawać się w bójkę, to użyj podczas rozmowy wiedźmińskiego znaku i odprowadź Niepełkę do kowala. Druga opcja, to wygranie z nim pojedynku na pięści. Bez względu na rozwiązanie wróć do Williego po nagrodę. Niepełka zostanie skazany na śmierć, a ty otrzymasz 20 koron oraz zniżki na wyroby kowalskie.

Zadanie poboczne: Zaginiony w akcji

Zadanie możesz rozpocząć po przyjęciu go na tablicy ogłoszeń w Białym Sadzie (Mapa #1). Twoim celem będzie odszukanie Dune'a Vildenverta przebywającego w Spalonej Wsi na południowy wschód od Białego Sadu. Spotkasz tutaj Dune'a (#2), który powie ci o swoim bracie Bastienie, który zaginął podczas bitwy. Mężczyzna poprosi cię o pomoc w odnalezieniu jego zwłok.

mz002

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Jeśli się zgodziłeś, to udaj się na pole bitwy (#3) znajdujące się na północ od Spalonej Wsi. Porozmawiaj z Dunem (jeśli go nie ma, to poczekaj chwilę, aż dotrzesz na miejsce), po czym udaj się na pobliskie pole bitwy. Skorzystaj z wiedźmińskich zdolności, aby zlokalizować tarcze z białymi kwiatami (ich kontury będą oznaczone na czerwono).

z001

Tarcze, które szukaj korzystając z wiedźmińskiego zmysłu

W międzyczasie przygotuj się na odparcie ataku kilku ghuli, które cię zaatakują. Kontynuuj szukanie tarcz. Po wejściu w interakcję z kilkoma z nich pies Huzar złapie trop. Zacznij biec za psiakiem. Ten doprowadzi cię do chaty, gdzie znajdziesz żywego Bastiena oraz nilfgaardczyka Rhosyna, który uratował mu życie. Musisz teraz zdecydować czy zostawić Rhosyna na pastwę losu czy też przekonać Dune'a, aby w ramach podzięki uratował mu życie.

Bez względu na dokonany wybór otrzymasz 25 punktów doświadczenia. Warto dodać, że jeśli nie wypełnisz tej misji, to w późniejszej części gry będziesz mógł odnaleźć zwłoki Basteina i Rhosyna w tej samej chacie. Ranni żołnierze umrą z wyczerpania.

Zadanie poboczne: Patelnia, jak nowa

Na północnym zachodzie wioski Biały Sad przy rzece stoi samotna chata. Znajdziesz przy niej starszą kobietę, z którą porozmawiaj. Powie ci o pewnym mężczyźnie, któremu pożyczyła patelnię, a ten zabrał ją nie zwracając przedmiotu.

mz003

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Po dialogu zniszcz drzwi (mieczem lub znakiem Aard) i wejdź do chatki. Skieruj się w prawo, gdzie znajdziesz zwłoki oraz leżący na ziemi monokl, który podnieś. Przyjrzyj się zwłokom i wejdź do kuchni. Na blacie stołu znajdziesz czystą patelnię. Zabierz ją i przyjrzyj się jeszcze nadpalonym papierom, które leżą w kominku z prawej. Możesz je odczytać z poziomu ekwipunku.

Po uczynieniu tego warto jeszcze nieco rozejrzeć się po domu (znajdziesz tu między innymi recepturę w jednej ze skrzyń). Kiedy skończysz opuść chatę i oddaj patelnię kobiecie. W nagrodę otrzymasz 10 punktów doświadczenia i żywność.

Zadanie poboczne: Cenna przesyłka

Misję możesz rozpocząć po rozmowie z kupcem (Mapa #1) przebywającym w pobliżu drogi na północny zachód od wioski Biały Sad (na południe od posterunku Nilfgaardczyków). Kupiec poprosi cię, abyś sprawdził wóz, którym w wyniku ataku zjechał do lasu i odnalazł dla niego cenną przesyłkę.

mz004

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Udaj się drogą na północ i przy pomocy wiedźmińskich zmysłów odnajdź czerwone ślady wozu prowadzące na bagna (#2). Kontynuuj przed siebie, aż dotrzesz do wozu. Przyjrzyj mu się, a okaże się, że jest naszpikowany strzałami. Nieopodal znajdziesz również zastrzelonego człowieka oraz konia, co okaże się niespójne z historią kupca. Nieopodal zabitego zwierzęcia leży poszukiwana skrzyneczka. Weź ją i wróć do zleceniodawcy.

z004

Skrzynka z cennym towarem, którą musisz odnaleźć

W trakcie rozmowy z kupcem możesz postąpić na kilka sposobów, od których zależy dalszy przebieg misji.

Jeśli oddasz kupcowi pudełko i nie wspomnisz o swoich znaleziskach, to otrzymasz 20 koron.

Jeżeli wspomnisz o znalezionych śladach, to kupiec zacznie uciekać. Możesz go wtedy ogłuszyć i oddać Nilfgaardczykom (30 koron) lub puścić wolno (30 koron lub 50 koron i medykamenty w przypadku ostatniej opcji).

Pamiętaj jednak, że jeśli nie uda ci się dopaść kupca po drodze do posterunku, to oprócz niego będziesz musiał stoczyć walkę z kilkoma strażnikami.

Zadanie poboczne: Na łożu śmierci

Misję możesz rozpocząć w domu zielarki Tomiry (Mapa #1) na zachodzie od wioski Biały Sad (tej samej, którą odwiedzisz w ramach misji głównej Bestia z Białego Sadu). W chacie ujrzysz umierającą Lenę - dziewczynę zaatakowaną przez gryfa. Aby jej pomóc zielarka poprosi cię o wiedźmiński eliksir (jaskółkę), który pomoże dziewce lub ją zabije.

99 gier RPG... ...które napisały historię gatunku 99 gier RPG...
mz005

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Aby stworzyć jaskółkę potrzebujesz trzech składników: krasnoludzkiego spirytusu, pięciu jaskółczych ziół i mózgu utopca. Zioła bez trudu znajdziesz w trakcie eksploracji mapy (są zaznaczane zielonymi listkami), alkohol kupisz np. w tawernie, a mózg znajdziesz po przeszukaniu ciała zabitego utopca (występują często na bagnach na przykład na północ od domu zielarki #2).

Przejdź do ekranu alchemii, gdzie stwórz jaskółkę. Wróć z nią do zielarki i podaruj jej napój. W nagrodę otrzymasz 350 punktów doświadczenia oraz 50 koron.

Zobacz także: Wiedźmin 3 - Biały Sad: zlecenia wiedźmińskie

...oraz: Wiedźmin 3 - Biały Sad: Poszukiwania (zadania dodatkowe)

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Reklama

Komentarze (3)

Załóż konto

lub

  • Wczytywanie...