Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Zaginięcie Ethana Cartera z brytyjską nagrodą BAFTA za innowacje

Adrian Chmielarz: „Bardzo się cieszymy”.

Adrian Chmielarz i jego studio The Astronauts odebrało prestiżową nagrodę BAFTA. Przygodowe Zaginięcie Ethana Cartera wygrało w kategorii „Innowacje w grze”.

W grze wcielamy się w detektywa obdarzonego nadnaturalnymi zdolnościami

Produkcja nominowana była jeszcze w dwóch kategoriach: „Najlepszy debiut” (tu wygrało Monument Valley) oraz „Oryginalna licencja” (Valiant Hearts: The Great War).

BAFTA to organizacja zrzeszająca głównie brytyjskich filmowców i twórców produkcji telewizyjnych, ale już od 2003 roku wręcza także statuetki najlepszym grom wideo.

- To nasza pierwsza duża wygrana dla całego zespołu, bardzo się cieszymy - przyznaje Chmielarz w komentarzu dla Eurogamer.pl. - Najbardziej zależy nam na dostarczeniu graczom rozrywki godnej ich pieniędzy, ale oczywiście nagrody od branży są bardzo przyjemne.

Zaginięcie Ethana Cartera otrzymało także kilka wyróżnień na tegorocznej imprezie Independent Games Festival, ale w tym przypadku zakończyło się na nominacjach.

- Każdy deweloper nie dba o nagrody. Do momentu kiedy jakiejś nie wygra - dodał popularny producent, odpowiedzialny w przeszłości między innymi za Bulletstorm czy serię Painkiller.

Jak ujawnił Chmielarz, Zaginięcie Ethana Cartera sprzedało się dotychczas w nakładzie 180 tysięcy egzemplarzy. Gra debiutowała na PC we wrześniu ubiegłego roku.

W planach jest teraz konwersja na PlayStation 4. Chmielarz zapewnia, że „prace postępują”, a więcej informacji powinniśmy poznać wkrótce. „Jest już bliżej niż dalej” - dodał.

Zaginięcie Ethana Cartera to debiutancka produkcja The Astronauts, założonego przez Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego, którzy w trójkę opuścili studio People Can Fly w 2012 roku. Wcześniej pracowali nad Painkillerem czy Gears of War: Judgment.

Jeśli zaś mowa o pozostałych nagrodach BAFTA, to za najlepszy tytuł uznano Destiny. Najlepszy projekt to Śródziemie: Cień Mordoru, a najlepsza fabuła - The Last of Us: Left Behind. Pełną listę nominacji i zwycięzców znaleźć można na oficjalnej stronie.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze