Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 jest teraz lepszy niż kiedykolwiek na PS5 i Xbox Series X/S

Można grać.

Po serii aktualizacji, „next-genowa” wersja Wiedźmina 3 na konsolach PS5 i Xbox Series X/S jest teraz lepsza niż kiedykolwiek. Tak uważają specjaliści z redakcji Digital Foundry.

Mocno odświezona edycja Dzikiego Gonu od premiery mierzyła się z pewnymi problemami technicznymi i spadkami płynności. Niecierpiące zwłoki kłopoty naprawił patch 4.01, jednak jednocześnie nieco popsuł framerate w trybie wydajności (celującym w 60 klatek na sekundę). Na szczęście w połowie marca ukazał się patch 4.02, który poprawił błędy poprzednika.

Na PlayStation 5 gra działa zdecydowanie płynniej niż w wersji 4.01, a framerate przekracza nawet czasem wartości osiągnięte w edycji premierowej. Podczas testowej, wymagającej walki z wieloma przeciwnikami, Wiedźmin 3 w wersji 4.01 spada nawet do 50 klatek w trybie wydajności, a teraz trzyma pewne 60 FPS. Podobnie jest w przerywnikach filmowych.

Xbox Series X miał nieco więcej do nadrobienia, bo w niektórych miejscach płynność na konsoli Microsoftu była jeszcze niższa niż na PS5. Digital Foundry raportuje jednak, że teraz sytuacja wygląda podobnie jak u „niebieskich”, co oznacza w większości 60 FPS. Aktualizacja pomogła też Xbox Series S, który osiąga porównywalne wartości (w swojej dynamicznej rozdzielczości 1080p).

Z pewnością jest lepiej - nawet lepiej niż przed tym, jak patch 4.01 popsuł framerate w trybie wydajności

Wciąż nie jest jednak idealnie i nie można powiedzieć, że Wiedźmin 3 utrzymuje stałe 60 FPS. Są miejsca, które nawet po patchu 4.02 stanowią dla konsol wyzwanie, a przykładem jest Novigrad, gdzie framerate ponownie potrafi spaść nawet do 50 klatek na wszystkich sprzętach.

Warto nadmienić, że dzięki aktualizacji 4.02 gracze mogą też wybrać intensywność rozmycia ruchu, a nie tylko wyłączyć go całkowicie lub zdecydować się na jedną, ustaloną przez deweloperów wersję. Deweloperzy poprawili też SSR (screen space reflections), czyli odbicia w przestrzeni ekranu.

Read this next