Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - żetony Hojsali i Rubin Królowej: Ghaty Zachodnie

Dodatkowe znajdźki w czwartym rozdziale.

Czwarty rozdział gry, czyli Ghaty Zachodnie, jest dość nietypowy, gdyż wiąże się z nim nowy rodzaj znajdziek. Będą to żetony Hojsali, czyli charakterystyczne krążki, które będziemy musieli zebrać z całej lokacji, aktywując wcześniej dodatkowe zadanie w północnej części mapy.

Aby to zrobić, musisz udać się do zielonego punktu z poniższej mapy. Aktywuj tam znajdujący się pod rzeźbioną mapą przycisk. Teraz na mapie posiadanej przez główną bohaterkę zostaną zaznaczone miejsca, gdzie będzie można zdobyć jedenaście żetonów Hojsali.

Warto to zrobić, gdyż zebranie ich sprawi, że zdobędziesz Rubin Królowej. Jest to artefakt, który będzie pomocny w poszukiwaniu wszystkich skarbów. Dodatkowo, ukończenie tego pobocznego wątku jest wymagane do wykonania jednego ze zdjęć dostępnych w czwartym rozdziale. Kolejność zdobywania żetonów nie jest istotna.


Szukasz strony, która pomoże ci znaleźć skarby i wykonać zdjęcia w czwartym rozdziale gry? Znajdziesz ją tutaj - Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - skarby i zdjęcia: rozdział 4 (Ghaty Zachodnie).


Żetony Hojsali w Uncharted: Zaginione Dziedzictwo.

Wszystkie żetony Hojsali w czwartym rozdziale

#1 - otrzymasz go niemal automatycznie po aktywowania tego zadania pobocznego. Po prawej stronie otworzą się drzwi, za którymi odnajdziesz pierwszy z żetonów.


#2 - we wskazanym miejscu wdrap się na najwyższy budynek i podejdź na skraj wystającej z niego belki. Wyrzuć linę w kierunku kręgu widocznego na poniższym obrazku, po czym zeskocz na lewą stronę belki, dzięki czemu odblokujesz wejście do podziemi. Tam z łatwością już odnajdziesz drugi krążek.


#3 - We wskazanej lokacji wdrap się na podwyższenie, gdzie zauważysz drzwi zablokowane prętami. Strzel do znajdującego się dzwona po prawej, a następnie odwróć i się szybko strzelaj do wszystkich dzwonów w małych kapliczkach.

Musisz działać szybko, w przeciwnym razie cały proces będziesz musiał powtarzać od nowa. Każdy dzwon odblokowuje jeden pręt. Gdy odblokujesz wszystkie, dostaniesz się do tajnego pomieszczenia, skąd pozyskasz kolejny żeton.


#4 - w kolejnym miejscu musisz wykorzystać linę na gałęzi i rozbujać się maksymalnie, po czym przeskoczyć nad błotnistą areną. Pomocne mogą okazać się monumenty wystające z ziemi. Nie musisz jednak z nich korzystać, o ile znajdując się w błocie będziesz błyskawicznie przeskakiwał do przodu. Po drugiej stronie znajdziesz wejście do jaskini, a w niej czwarty żeton.


#5 - piąty żeton znajdziesz w obozie przeciwnika. Po oczyszczeniu okolicy z wrogów wysadź w dowolny sposób ścianę widoczną na poniższym obrazku. Jeśli nie masz ładunków wybuchowych, otwórz skrzynię po prawej stronie. W środku na pewno znajdziesz przydatne granaty.


#6 - upewnij się, że masz przy sobie co najmniej jeden granat. Na początku wdrap się na widoczną na poniższym obrazku skałę. Stamtąd będziesz mógł przyczepić linę. Musisz przeskakiwać pomiędzy kolejnymi punktami i w locie przyczepiać linę do kolejnych przystosowanych do tego punktów.

Nie spiesz się - rozbujaj się, a następnie rozejrzyj za odpowiednim miejscem. Musisz wykonać ten proces kilkukrotnie, aż w końcu znajdziesz się za błotnistym wejściem. Stamtąd już krótka droga do niestabilnej ściany, którą zniszczysz za pomocą granatu. W środku ukrytego pomieszczenia znajdziesz poszukiwany sekret.


#7 - przed widoczną na poniższym obrazku rzeźbą w skale znajduje się ledwo widoczny kanał w wodzie. Zanurkuj tam i kieruj się w stronę światła, po czym wynurz się w innym pomieszczeniu. Znajdziesz tam kolejny żeton, czyli rodzaj wyjątkowej znajdźki.


#8 - w jednym z obozów nieprzyjaciela zauważysz niestabilną ścianę. Wysadź ją granatem, a jeśli nie posiadasz ich przy sobie, na podwyższeniu z lewej strony od ściany zauważysz białą butlę z gazem. Umieść ją przy ścianie i oddaj strzał w butlę, powodując wybuch. Za ścianą odnajdziesz żeton.


#9 - ten żeton jest dość trudny do zdobycia, gdyż wymaga szybkości, zręczności i dobrego posługiwania się liną. Po aktywacji rzeźby widocznej na poniższym obrazku skocz w kierunku gałęzi z liną po prawej stronie. Musisz przebiec w ten sposób po wszystkich budynkach, naciskając przy tym fontanny.

Zanim rozpoczniesz proces, dobrze przyjrzyj się okolicy i miejscom, gdzie można przyczepić linę. Nie zawsze wpadniesz bezpośrednio na fontannę. Czasami trzeba będzie pomóc sobie nieco wspinaczką. Jeśli będziesz wystarczająco szybki, po wszystkim musisz wrócić do punktu startu, skąd szybko pobierzesz żeton. Jeśli nie zdążysz, będziesz musiał powtarzać cały proces od samego początku.


#10 - przedostatni żeton znajduje się w wyjątkowo nietypowym miejscu. Musisz po prostu otworzyć skrzynię znajdującą się na ciężarówce wroga. Wcześniej pozbywając się nieprzyjaciół z okolicy, oczywiście.


#11 - zdobycie ostatniej znajdźki jest najtrudniejsze, gdyż wymaga rozwiązania dość trudnej, logicznej zagadki. Wdrapujemy się pomiędzy filary porośnięte zielonymi i czerwonymi roślinami, po czym aktywujemy zagadkę guzikiem po prawej stronie. Twoim oczom powinien ukazać się widok z poniższego obrazka.

Obręczami A, B i C poruszamy za pomocą lewego analoga. Aktywną obręcz zmieniamy za pomocą X na padzie. Trójkąt z kolei aktywuje chwytaki z boków, które pobierają żółte elementy pasujące do wcięć w obręczach. Istotne będzie odpowiednie ustawianie wcięć w obręczach - w lewo lub w prawo. Podążaj za poniższymi instrukcjami od samego początku, aby rozwiązać zagadkę.

  1. Obręcz A wcięciem na lewo - naciśnij trójkąt.
  2. Obręcz A wcięciem na prawo - naciśnij trójkąt.
  3. Obręcz A wcięciem na lewo - naciśnij trójkąt.
  4. Obręcz A wcięciem na prawo - naciśnij trójkąt.
  5. Obręcz A wcięciem na lewo - naciśnij trójkąt.
  6. Obręcz A wcięciem na prawo - zmień obręcz na B.
  7. Obręcz B wcięciem na prawo - naciśnij trójkąt.
  8. Obręcz B wcięciem na lewo - zmień obręcz na A.
  9. Obręcz A wcięciem na lewo - naciśnij trójkąt.
  10. Obręcz A wcięciem na prawo - naciśnij trójkąt.
  11. Obręcz A wcięciem na lewo - zmień obręcz na C.
  12. Obręcz C wcięciem na lewo - naciśnij trójkąt. Zmień obręcz na A.
  13. Obręcz A wcięciem na prawo - naciśnij trójkąt.
  14. Obręcz A wcięciem na lewo - naciśnij trójkąt.
  15. Obręcz A wcięciem na prawo - zmień obręcz na B.
  16. Obręcz B wcięciem na prawo - naciśnij trójkąt. Zmień obręcz na A.
  17. Obręcz A wcięciem na lewo - naciśnij trójkąt.

W tym momencie wszystkie kręgi powinny mieć swoje brakujące fragmenty. Pozostaje już więc tylko obracać nimi tak, aby stworzyć z nich obrazek przedstawiający konia. Pozyskaj ostatni żeton, po czym wróć do miejsca, gdzie aktywowałeś zadanie poboczne.



Wykonaj interakcję pod rzeźbioną mapą, aby umieścić wszystkie zdobyte żetony w brakujących miejscach. W ten sposób zyskasz Rubin Królowej, o którym wspominaliśmy na wstępie tej strony. Przejdź drzwiami odblokowanymi po prawej stronie, gdyż prowadzą do miejsca, w którym będziesz mógł wykonać jedną z możliwych fotografii.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze
Komentarze